امواج تلویزیون از موبایل بیشتر است
کد خبر: ۳۰۲۶۶
تاریخ انتشار: 2016 March 09    -    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
محمود واعظی، وزیر ارتباطات در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان محیط زیست در وزارت ارتباطات عنوان کرد: بخش اندکی از مباحث مربوط به تشعشعات که جای بحث دارد به موضوعات ماهواره ای باز می گردد که این مباحث هم از زمانیکه دولت یازدهم روی کار آمده و با بحث های جدی و پیگیریهای متعدد در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و سازمان انرژی اتمی نگرانیها نسبت به گذشته کاهش چشم گیری پیدا کرده و می توان به مردم این اطمینان را داد که دولت در این زمینه توجهی بیش از گذشته به موضوع دارد.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با تأکید بر اهمیت رعایت مسائل زیست محیطی و نقشی که صنعت ICT در این زمینه دارد تأکید کرد: تلاش داریم تا بتوانیم شهرها و مناطق هوشمند را ایجاد کنیم چرا که براساس ارزیابی های صورت گرفته تا سال 2020 در دنیا بیش از 50 میلیارد شیء اینترنتی خواهیم داشت که در این زمینه اگر ما پیش قدم نشده و وارد عمل نشویم بعدها موضوع به ما تحمیل خواهد شد. واعظی همچنین متذکر شد: در واقع در کلانشهرها چاره ای جز هوشمند شدن ندارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از صحبتهای خود هم به موضوع دسترسی ایرانیان به تلفن همراه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 100 میلیون سیم کارت در دست 80 میلیون نفر جمعیت ایران است و گویی تلفن همراه هم مانند بسیاری از البسه برخی افراد به طور سالانه در حال تغییر است اما در کنار این تغییر و تحولات باید به این نکته هم توجه داشت که پسماندهای مربوط به این بخش چه خواهد شد.

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود به ترتیب به بهره‌گیری از ICT در حفظ سلامت محیط زیست اشاره کرد و گفت: اقدامات متعددی که از سوی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات صورت می‌گیرد تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی محیط زیست برجای می‌گذارد.

او ادامه داد: زمانی که رییس جمهوری در صحبت‌های پیش از انتخابات خود از مدنظر قرار‌دادن محیط زیست به عنوان یکی از اولویت‌های دولت خود خبر می‌داد، بسیاری بر این باور بودند که این مساله یک موضوع فانتزی است، چرا که در تمام کشورهای دنیا سازمانی به محیط زیست اختصاص یافته، اما در این زمینه تنها در کشورهای اروپایی شاهد فعالیت جدی هستیم. اما اکنون با اقداماتی که صورت گرفته برای دیگران مشخص شده است که محیط زیست یک موضوع مردمی و عام‌المنفعه است و اگر در این زمینه فرهنگ‌سازی‌های لازم صورت بگیرد تمام مردم به آثار و نتایج آن پی خواهند برد.

واعظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز به موضوع برگزاری انتخابات الکترونیک اشاره کرد و گفت: در انتخابات هفتم اسفند‌ماه از 25 بند فعالیتی که برای وزارت ارتباطات تعریف شده بود 24 بند آن اجرایی شد و تنها یک بند که مربوط به برگزاری انتخابات به شکل الکترونیک بود عملیاتی نشد. البته در این زمینه هم تجهیزات لازم مهیا شده و آمادگی کامل وجود دارد و امیدواریم از دوره‌های بعد با هماهنگی‌های به عمل آمده میان وزارت کشور، شورای نگهبان این روند دنبال شود.


آي تي ايران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار