مسمومیت های غذایی شایع ترین بیماری های حین سفر
کد خبر: ۳۰۲۳۵
تاریخ انتشار: 2016 March 20    -    ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
در حد امکان غذا را شخصا آماده کرده و از مصرف مواد غذایی در رستوران و غذاخوری های نامطمن و یا خرید مواد غذایی از دستفروشان خورداری شود و در صورت استفاده از غذا در رستوران های بین راه، غذا را به صورت کاملا داغ و یا کاملا سرد مصرف کنید.
مسمومیت های غذایی شایع ترین بیماری های حین سفر+++++++  کارشناس بهداشت مواد غذایی مسمومیت های غذایی را شایع ترین بیماری های حین سفر عنوان کرد.

غذاهای باقی مانده حتما باید در یخچال نگهداری شود و در صورت عدم دسترسی به یخچال، یخدان و فریز از مصرف دوباره غذایی که بیش از دو ساعت از پخت آن می گذرد باید پرهیز کرد.

حسین عبدالعزیزی با بیان اینکه دست ها، تمام سطوح و وسایل آماده سازی غذا را باید با مایع ظرفشویی و آب گرم قبل و پس از تماس با گوشت مرغ و ماهی خام شسته شود، افزود: رعایت بهداشت فردی همچون شست و شوی مکرر دست ها با آب گرم و صابون و کوتاه نگه داشتن ناخن ها به حفظ سلامت کمک می کند.

همچینن باید همواره تخم مرغ را به طور کامل بپزیدو هیچ گاه قاشق یا کاسه ی حاوی تخم مرغ خام را در دهان نگذارید.

وی گفت: هنگامی که در بیرون از منزل کباب می پزید، از ظروف تمیز برای کباب های پخته استفاده کنید و هیچوقت ظروفی را که در آنها گوشت خام قرار داشته و هنوز شسته نشده برای کباب های پخته استفاده نکنید.
کارشناس بهداشت مواد غذایی در ادامه اظهار کرد: در حد امکان غذا را شخصا آماده کرده و از مصرف مواد غذایی در رستوران و غذاخوری های نامطمن و یا خرید مواد غذایی از دستفروشان خورداری شود و در صورت استفاده از غذا در رستوران های بین راه، غذا را به صورت کاملا داغ و یا کاملا سرد مصرف کنید.

در هنگام خرید مواد غذایی به تاریخ استفاده و نحوه نگهداری آن که بر روی برچسب بسته بندی غذا نوشته شده دقت شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار