نظم بخشی به دکوراسیون اتاق کودک
کد خبر: ۳۰۲۱۷
تاریخ انتشار: 2016 March 09    -    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
خانواده‌های مختلف، خانه‌های مختلفی داشته و بنابراین به ایده‌های خاصی نیاز دارند تا بتوانند همه جا را مرتب کنند و البته از بی‌نظمی‌های کودکانشان نیز راحت شوند. اینجا راه‌های ساماندهی به فضای اتاق کودکان را آماده کرده‌ایم تا به پدر مادرها کمک کنیم به سادگی وسایل و اتاق فرزندانشان را مرتب کنند.
اتاق کودک و نظم بخشی به دکوراسیون آن اتاق‌های کودکان همیشه به هم ریخته است و پدر مادرها دنبال راه‌های مختلفی می‌گردند تا به آنها در مرتب کردن وسایل‌شان کمک کنند. در هر صورت خانواده‌های مختلف، خانه‌های مختلفی داشته و بنابراین به ایده‌های خاصی نیاز دارند تا بتوانند همه جا را مرتب کنند و البته از بی‌نظمی‌های کودکانشان نیز راحت شوند. اینجا راه‌های ساماندهی به فضای اتاق کودکان را آماده کرده‌ایم تا به پدر مادرها کمک کنیم به سادگی وسایل و اتاق فرزندانشان را مرتب کنند.

اتاق کودک و نظم بخشی به دکوراسیون آن

وقتی در حال مرتب کردن کمد هستید، باید حواس‌تان باشد تا وسایل یک رنگ را یکجا بگذارید تا آن کمد جذاب‌تر و زیباترجلوه کند. استفاده از یک کد برای رنگ‌ها، وسایل را برای کودکان جذاب‌تر می‌کند، چرا که با توجه به برچسبی که روی هرکشو یا جعبه زده‌اید، جای هر چیزی را به خوبی یاد می‌گیرند. برای مثال می‌توانید کشو یا جعبه سفید رنگی را برای لباس‌های تمیز قراردهید و کشوی سیاه رنگ را مختص لباس‌های کثیف بگذارید. در نتیجه کودکان براحتی به آن چه که می‌خواهند دسترسی خواهند داشت.

اتاق کودک و نظم بخشی به دکوراسیون آن

همچنین می‌توانید جعبه یا بسته‌های مشخصی را برای اسباب‌بازی کودکانی که اسباب بازی زیاد دارند انتخاب کنید. وقتی بسته‌های مختلفی بگذارید، بچه‌ها بسته به نوع حالشان با وسایل محدودی بازی می‌کنند که با این کار اتاق‌شان کمتر بهم می‌ریزد. 

اتاق کودک و نظم بخشی به دکوراسیون آن

می‌توانید برای وسایلی که کودک‌تان دوست دارد قفسه‌های متنوعی درست کنید. کودکان بسیار خلاق هستند و همیشه عاشق نقاشی یا درست کردن کاردستی‌هایی هستند که آنها را به خاطر خواهند سپرد. حال شما می‌توانید خلاقیت آنها را با ایجاد قفسه‌های زیبا برای نگهداری هنرهای‌شان، حفظ و تقویت کنید.

اتاق کودک و نظم بخشی به دکوراسیون آن

اگر کودک شما به کتاب علاقه‌مند است، می‌توانید برای او کتابخانه زیبایی درست کنید که بتواند از آن استفاده کند. همچنین می‌توانید با پارتیشن، قفسه‌هایی با رنگ مجزا درست کنید تا فرزندتان بداند که هرکتابی با موضوع خاص را در کدام قفسه قرار دهد.

اتاق کودک و نظم بخشی به دکوراسیون آن

معمولا کودکان لباس‌های زیادی دارند که دوست دارند آنها را بپوشند و به دوستانشان نشان دهند. به همین دلیل پدر مادرها باید لباس فرزندانشان را به خوبی بچینند. اگر فرزند شما لباس‌های زیادی دارد، به دنبال تخت خوابی بگردید که فضایی برای نگهداری وسایلی مثل لباس‌ها داشته باشد. با این روش دیگر به کمد لباس هم نیازی نخواهید داشت.

دور ریختن وسایل بی‌استفاده بسیار مهم است. وقتی در حال مرتب کردن وسایل کودکان‌تان هستید ببینید کدام اسباب بازی یا لباس‌ها خراب شده و دیگر از آنها استفاده نمی‌کنند تا آنها را دور بریزید. با این کار هم فضای بیشتری خواهید داشت و هم مرتب کردن اتاق راحت‌تر می‌شود.

اتاق کودک و نظم بخشی به دکوراسیون آن

تخت خواب‌های دو طبقه برای حفظ فضای اتاق بسیار مناسب هستند، بخصوص اگر منزل شما کوچک باشد. با این روش می‌توانید از طبقه پایین برای فضای بازی یا میز تحریر او استفاده کنید و طبقه بالا را مختص تخت خواب قرار دهید.

اتاق کودک و نظم بخشی به دکوراسیون آن

می‌توانید فضای مجزایی را به کارهای هنری کودک‌تان اختصاص دهید و به این نحو می‌توانید مطمئن باشید که تمام وسایل نقاشی و مداد رنگی‌های او در همان قسمت هستند. کودکان همیشه عاشق جایزه گرفتن و تشویق شدن هستند، پس می‌توانید برای تمیز نگهداشتن اتاق‌شان، آنها را تشویق کنید. با این کار آنها را مشتاق می‌کنید تا مدام فکر کنند چه کاری انجام دهند تا از شما جایزه بگیرند.

اتاق کودک و نظم بخشی به دکوراسیون آن

مدآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار