داعش، پوتین را به مرگ تهدید کرد
کد خبر: ۳۰۲۰۳
تاریخ انتشار: 2016 March 08    -    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
در واکنش به حملات هوایی روسیه علیه داعش در سوریه، این گروه تروریستی در یک فیلم تبلیغاتی با "خائن" نامیدن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این کشور را تهدید به حمله کرد.

این گروه تروریستی همچنین مدعی شده که مسئول ساقط کردن هواپیمای مسافری روسیه بر فراز مصر که در اکتبر 2015 رخ داد، است.

ابویاسر، سرکرده داعش در جنوب روسیه در جدیدترین فیلم ویدئویی خود با گزارشی از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در جمهوری "داغستان" در فوریه آغاز می‌کند که طی آن دو تن کشته و 9 تن دیگر نیز زخمی شدند.

تعدادی از شبه نظامیان در این فیلم ویدئویی که به زبان روسی سخن می‌گویند و خودشان را حامی ابوبکر البغدادی، رهبری داعش می‌دانند،‌ مسئولیت حمله را برعهده گرفته و تهدید کردند که باز هم در خاک روسیه حملاتی انجام می‌دهند.

این فیلم ویدئویی در حساب‌های کاربری رسانه‌های اجتماعی حامی داعش منتشر شده و بخشی از آن به صورت آنلاین توسط سایت روزنامه "اورشلیم پست" نیز منتشر شده است.

رهبری این گروه نیز در این فیلم از حامیان خود در منطقه قفقاز روسیه و سایر نقاط این کشور خواسته تا به داعش در عراق و سوریه بپیوندند و اگر نمی‌توانند با "خائن‌ها" و "مرتدها " با استفاده از طناب یا چاقو در روسیه بجنگند.

در ادامه این فیلم آمده است: داعش برای میلیون‌ها "مسلمان" در روسیه خواستار اتحاد،‌ تصرف قلمرو بسط آن است. ما دارای موشک آهنین هستیم تا از آن علیه "پوتین مرتد" و "سگ‌های وابسته به آن" استفاده کنیم و روسیه را اشغال کنیم.

سرویس‌های امنیتی روسیه و پلیس این کشور در قفقاز هنوز درباره این فیلم اظهار نظر نکرده‌اند.


پانا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار