آخرین وضعیت گران شدن بنزین اعلام شد
کد خبر: ۳۰۲۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2016 March 08    -    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰

سید ناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در نشست خبری که به منظور سوخت نوروزی برگزار شد، در خصوص سیاست افزایش قیمت بنزین در سال ۹۵ گفت: تاکنون هیچ مصوبه‌ای در هیات دولت به منظور افزایش قیمت بنزین و گازوئیل برای سال ۹۵ تصویب و ابلاغ نشده است.

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه ثابت نگه داشتن قیمت بنزین منجر به جهش مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی خواهد شد، گفت: بر این اساس در سال‌هایی که افزایش قیمت بنزین در داخل کشور اعمال شده، عملاً رشد مصرف این فرآورده نفتی یا متوقف شده و یا منفی بوده است.

 

وی با یادآوری اینکه بر این اساس پیشنهاد می‌شود مطابق با رشد نرخ تورم و افزایش قیمت دلار، قیمت بنزین افزایش یابد، تاکید کرد: به عبارت دیگر، چنانچه قیمت دلار در کشور افزایش یابد، باید قیمت بنزین را هم گران کنیم تا از رشد افسارگسیخته مصرف این فرآورده نفتی جلوگیری شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون با توجه به سقوط قیمت جهانی نفت، هزینه تمام شده برای واردات یک لیتر بنزین با احتساب مالیات و هزینه‌های حمل و نقل و ذخیره‌سازی حدود ۱۲۰۰ تومان است، تاکید کرد: با توجه به قیمت‌های فعلی، دلار و بهای جهانی نفت و فرآورده‌های نفتی، عملاً قاچاق بنزین از صرفه اقتصادی نبوده و متوقف شده است.


خبرگزاري دانشجو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
0
0
افسارگسیخته به چهارپا میگن نه به مردم که ولی نعمت مسئولین و مصرف کننده بنزین هستند. گرانی بنزین در کف قیمت جهانی فراموش نخواهد شد آقای مدیر عامل مؤدب.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
0
1
الان که قیمت نفت پایین اومده بازم می خوان گرونش کنن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
0
0
یعنی اگر قیمت دلار پایین بیاید قیمت بنزین را پایین می آورند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار