شباهت یک معبد به مسجد، برایش دردسر ساز شد
کد خبر: ۳۰۱۶۴
تاریخ انتشار: 2016 March 08    -    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
معبد سیک‌ها در شهر اسپوکن در ایالت واشنگتن آمریکا از سوی اسلام‌ستیزی که تصور می‌کرد آنجا یک مسجد است مورد حمله قرار گرفت.

 اسلام ستیزی شباهت یک معبد به مسجد، برایش دردسر ساز شد

پایگاه خبری «CAIR» نوشت: این فرد اسلام‌ستیز تنها از روی ظاهر مردان سیک که محاسن بلند و دستار بر سر دارند، آن‌ها را مسلمان و در نتیجه مرتبط با داعش فرض کرده و به محل عبادی آن‌ها حمله‌ور شده است.

 

جری پیتمن، 44 ساله، پس از حمله به این معبد از سوی پلیس دستگیر شد. وی در بازجویی‌ها عنوان کرد که گرسنگی و سرما سبب حمله او به این محل شده و پس از ورود به آنجا، متقاعد شده که این مکان یک مسجد است و شروع به پاره کردن کتاب‌ها و تخریب داخل معبد کرده است.

 

شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی شعبه واشنگتن با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام همدردی با جامعه سیک‌ها، چنین اقداماتی را محکوم کرد.

 

ارسلان بخاری، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی عنوان کرد: سخنان نفرت‌آلود منجر به جرائم ناشی از نفرت می‌شود. هنگامیکه سخنان نفرت‌آلود و تئوری‌های توطئه علیه یک اقلیت مدام از سوی شخصیت‌ها منتشر می‌شود، فضایی به وجود می‌آید که مستعد جرائم ناشی از نفرت علیه آن اقلیت است.

 

وی افزود: پیش از این هرگز در تاریخ کشور ما تعصبات و جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان و کسانیکه مسلمان تلقی می‌شوند، تا به این اندازه زیاد نبوده است. در بیشتر این حملات، مهاجمان همان دیدگاه‌های اسلام‌ستیزانه‌ای را بیان می‌کردند که از سوی کاندیداها و رهبران سیاسی مرتب تکرار می‌شود.

 

بخاری گفت: مسلمانان آمریکا در کنار جامعه سیک‌های اسپوکن و ایالت واشنگتن ایستاده‌اند و جهل و عدم تحمل تفاوت‌ها را که منجر به چنین اتفاقاتی می‌شود، محکوم می‌کنند.
ایکنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار