سرنوشت حمیرا مشخص است؛یامرگ یا بردگی جنسی
کد خبر: ۳۰۱۴۹
تاریخ انتشار: 2016 March 08    -    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵
حمیرا میروا مدت زیادی در وزارت دفاع تاجیکستان کار می کرد. او در بخش روابط عمومی این وزارتخانه مشغول بوده و حتی به درجه کاپیتانی رسیده بود. چند سال پیش دبیر مطبوعاتی اداره گمرک تاجیکستان شد. ناگهان خبر عزیمت او به همراه کودکانش به سوریه همه را شوکه کرد.

خانواده حمیرا از پلیس تاجیکستان درخواست کردند که او را به خانه برگرداند، اگرچه برای همه مجرم بودن او کاملا روشن است. کارشناسان می گویند که برای همه روشن است حضور حمیرا در میان داعش یا به مرگ او می انجامد یا به بردگی جنسی برای شبه نظامیان. ماجرای بسیاری از زنان تاجیک که به سوریه رفتند گواه این واقعیت است.

جمشید محمدجانوف کارشناس مسایل امنیت از گروه «توسعه اوراسیایی» می گوید: «سرنوشت این زن روشن است. ظاهرا او برای کشته شدن رفته یا به سرنوشت سایر زنانی دچار می شود که به دام تروریست های داعش افتاده اند. به احتمال قوی، حمیرا را به بردگی جنسی می برند. جای تعجب است که تمام رسانه ها درباره پایان حضور داعش می نویسند و هنوز هم برخی افراد به سوریه می روند تا به صفوف داعش بپیوندند. چه انگیزه ای وجود دارد؟ شاید تعصبات یا هرچیز دیگر. برای این زنان راه بازگشتی نیست، زیرا در صورت بازگشت به کشورشان تاجیکستان نیز مجازات خواهند شد».

حمیرا میروا همسر فرمانده سابق نیروهای ضربت گلمراد حلیموف است که شش ماه پیش محل خدمت خود را ترک کرده و از کشور خارج شد. با گذشت مدتی از این حادثه، خبر رسید که او به صف داعش پیوسته است. بعید نیست که حمیرا میروا نیز به همسرش پیوسته باشد. پیشتر اخباری راجع به زخمی شدن همسر او به دست رسیده بود و اینکه یکصد دلار حق بازنشستگی از تروریست ها می گیرد.

به گفته رسانه های تاجیکستان حمیرا میروا و همسرش گلمحمد ده سال پیش ازدواج کرده اند. آنها چهار فرزند دارند، دو پسر و دو دختر. دادستان کل تاجیکستان پلیس اینترپل خواسته که او را دستگیر کنند.

لازم به ذکر است که گلمراد حلیموف دوره آموزشی را در ایالات متحده امریکا گذرانده و نمایندگان امریکایی پس از پیوستن او به شبه نظامیان داعش ابراز تاسف کرده و گفتند که یک افسر عالیرتبه باید با تروریسم مبارزه کند نه اینکه تروریست بشود.

به گفته وزارت دفاع تاجیکستان امروز بیشتر از ده ها زن تاجیک در خاورمیانه هستند. اواخر هفته گذشته دادگاه عالی تاجیکستان یک زن 34 ساله اهل دوشنبه را به خاطر خدمت به تروریست ها در سوریه به 13 سال حبس با اعمال شاقه محکوم کرد.

فرادید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار