داعش به کره ای ها هم نفوذ کرد
کد خبر: ۳۰۱۴۷
تاریخ انتشار: 2016 March 08    -    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱
اگرچه تاکنون سابقه نداشته در کشوری همچون کره چنین سرقتی توسط گروه تکفیری داعش صورت پذیرد اما پلیس تاکید کرده است صحت و سقم این موضوع را مشخص خواهد کرد.
آژانس اطلاعاتی کره جنوبی امروز - دوشنبه - اعلام کرد که بررسی های گسترده پلیس از ماه جاری میلادی آغاز شده تا معلوم شود حمله دقیقا چگونه و چه زمانی صورت گرفته و چه مدارکی به سرقت رفته است.
گزارش این آژانس یادآور می شود که حمله به شرکت «کلیپینگ سرویس» صورت گرفته و پیام های الکترونیکی، نام و اطلاعات محرمانه 20 نفر از مسئوولان بخش های مختلف آن به سرقت رفته است.
گزارش حاکی است که احتمال حملات رایانه ای صورت گرفته از سوی گروه تکفیری داعش زمانی قوت گرفت که در ماه جاری میلادی اسناد و مدارک مرتبط با این افراد برای مدتی در تارنمای «یوتیوب» نمایش داده شده و سپس از صفحه آن حذف می شود.
سازمان های اطلاعات اینترنتی و فضای مجازی، بخش های امنیتی و دستگاه اطلاعاتی کره و پلیس این کشور هم اکنون در حال کار بر روی رایانه های شرکت کره ای هستند که مدارک آن سرقت شده است.
شرکت کره ای که پلیس اطلاعات زیادی در باره آن ارائه نداده، ظاهرا در امور اطلاع رسانی و جمع آوری اخبار و بعضا موارد حساس فعالیت داشته است.
گروه تروریستی داعش در ماه نوامبر (آبان - آذر)، ویدئویی از حمله به 60 کشور که دشمن خود معرفی کرد، همراه با پرچم های آن کشورها به نمایش گذاشت که پرچم کره جنوبی نیز در میان آنها دیده می شد.
پلیس کره می گوید: هنوز نمی تواند تایید کند که این حمله رایانه ای به فیلم ویدئویی داعش مربوط باشد.
ايرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار