زندان برای دامادی که خواهرزنش را کشت
کد خبر: ۳۰۱۳۹
تاریخ انتشار: 2016 March 07    -    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
مرد قاتل، پس از گرفتن رضایت از خانواده همسرش، در دادگاه به جزییات ماجرای این جنایت پرداخت. روز ١٩ دی‌ماه ‌سال ٩٢ بود که جسد نیمه‌سوخته زن جوانی داخل چاهی در اطراف کهریزک پیدا شد.

ماموران پلیس بلافاصله برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شدند و تحقیقات خود را آغاز کردند. جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تلاش برای شناسایی هویت وی آغاز شد تا این‌که کارآگاهان پلیس دریافتند، هویت این زن نازنین ٢٦ساله بوده که ٢روز پیش از حادثه ناپدید شده است.

همچنین پزشکی قانونی نیز اعلام کرد که این زن پس از ضربه به سرش کشته شده و جسدش پس از قتل به این محل منتقل و سوزانده شده است. بنابراین خانواده وی نیز شناسایی و همه آنها هویت جسد را تأیید کردند. پس از آن مرحله بعدی تحقیقات کارآگاهان، شناسایی عامل یا عاملان این جنایت بود.
درحالی‌ که هیچ سرنخی در دست کارآگاهان پلیس قرار نداشت، آنها توانستند دوپسر جوانی را که با مقتول در ارتباط بودند، شناسایی و به‌عنوان مظنون دستگیر کنند اما تحقیق از این دو مظنون نیز سرنخی به دست ماموران پلیس نداد و درنهایت به دلیل اثبات بی‌گناهی آنها، هر دو آزاد شدند ولی در ادامه صحبت‌ها، یکی از آنها باعث شد که تحقیقات ماموران به مرحله‌ای تازه برسد.


 این پسر در تجسس‌ها به کارآگاهان گفت: «چند وقتی می‌شد که نازنین را می‌شناختم. او همیشه از شوهرخواهرش گله‌مند بود و هربار می‌دیدمش از درگیری با دامادشان می‌گفت. اختلافات او با دامادشان زیاد بود و تنها کسی که احساس می‌کنم با نازنین مشکل داشت، همین مرد است.» بنابراین با این اظهارات پلیس پس از گذشت حدود یک‌سال از وقوع جنایت، روز ١٧ شهریور ‌سال ٩٣، داماد خانواده را به‌عنوان مظنون دستگیر کرد و همین دستگیری کافی بود تا مرد جوان به قتل خواهرزنش اعتراف کند.

او در بازجویی‌ها درباره انگیزه خود از این جنایت گفت: «خواهرزنم، مطلقه بود و پدرش او را به دست من سپرده بود اما این زن همیشه باعث بی‌آبرویی ما می‌شد و هرچه به او تذکر می‌دادم، فایده‌ای نداشت تا این‌که روز حادثه باز هم با هم درگیر شدیم و درنهایت او را با ضربه آجر به سرش کشتم. پس از آن به همراه پسرعمویم جسدش را در بیابان‌های کهریزک سوزاندم و داخل چاهی انداختم.»


با اعترافات این مرد، وی صحنه قتل را هم بازسازی کرد و پرونده‌اش پس از صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. این درحالی بود که خانواده مقتول و شوهر سابقش که قیم دختر کوچک مقتول است، در همان مراحل نخست، رضایت بدون قید و شرط خود را اعلام کردند. بنابراین صبح دیروز این مرد در مقابل هیأت قضائی شعبه هشتم دادگاه کیفری ایستاد و از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

 در ابتدای این جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و برای متهم از جنبه عمومی جرم درخواست مجازات کرد. پس از آن مرد در جایگاه ایستاد و در مورد این قتل به قاضی اصغرزاده گفت: «باور کنید من قصد کشتن خواهرزنم را نداشتم. او مدتی می‌شد که از شوهرش جدا شده بود و در خانه پدر و مادرش زندگی می‌کرد.

حتی دختر کوچکش نیز پیش پدرش بود و گاهی اوقات نزد مادرش می‌آمد. نازنین پس از طلاقش همیشه کارهایی می‌کرد که باعث می‌شد همه ما عصبانی شویم. از آنجایی هم که پدرش او را به من سپرده بود، احساس مسئولیت می‌کردم و دلم نمی‌خواست او باعث شرمندگی کل خانواده شود. برای همین سعی می‌کردم همیشه رفت‌وآمدهایش را کنترل کنم اما این موضوع باعث درگیری ما می‌شد تا این‌که روز حادثه او قصد داشت از خانه ما بیرون برود. نازنین ادعا می‌کرد که می‌خواهد به خانه پدرش برود، برای همین از او خواستم کمی صبر کند تا برایش آژانس بگیرم اما او شروع کرد به داد و فریاد و با من درگیر شد. حتی گاز اشک‌آور از کیفش بیرون آورد و می‌خواست روی صورتش بزند، برای همین من هم عصبانی شدم و یک آجر به سرش زدم.

او روی زمین افتاد و من هم به باشگاه ورزشی‌ام رفتم. وقتی برگشتم دیدم مرده است. برای همین با پسرعمویم تماس گرفتم و با هم جسدش را به اطراف کهریزک بردیم. در آن‌جا جسد را سوزاندم و درحالی‌ که داشت، می‌سوخت بلافاصله آن را خاموش کردم.

بعد هم داخل چاهی انداختم اما باور کنید همه چیز کاملا اتفاقی رخ داد و من قصد کشتن نداشتم.» پس از اظهارات متهم، وکیل وی از او دفاع کرد. درپایان نیز هیأت قضائی وارد شور شدند و متهم را به دو‌سال زندان محکوم کردند.

شهروند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار