مردم کدام استان کمتر ماهواره می‌بینند؟
کد خبر: ۳۰۰۱
تاریخ انتشار: 2015 June 24    -    ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
جانشین انتظامی استان کرمانشاه گفت: میزان استفاده از ماهواره در استان از بسیاری از استان‌های کشور پایین‌تر است.

سرهنگ کیومرث عزیزی با بیان اینکه بر اساس قانون استفاده از ماهواره و تجهیزات آن جرم است، گفت: در همین راستا پلیس بر ح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (سب وظیفه ذاتی و قانونی خود با افرادی که از ماهواره استفاده می‌کنند برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به تداوم قانون منع استفاده از ماهواره، اظهار کرد: پلیس نیز همچنان با مشاهده موارد تخلف در این زمینه برخوردهای لازم را اعمال می‌کند.

عزیزی اظهار کرد: برخی افراد با تذکر اولیه ماهواره خود را تحویل می‌دهند و ماهواره آنها جمع‌آوری می‌شود، اما برخی دیگر به تذکرات پلیس توجه نکرده که این افراد تحویل مراجع قضایی می‌شوند.

جانشین انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به آثار مخرب ماهواره اظهار کرد: تاثیر ماهواره بر تخریب روحیه جوانان، تغییر الگوی زندگی و تخریب کانون خانواده واقعیاتی است که توسط کارشناسان امر مشخص شده و مسئولین و بزرگان کشور نیز بارها در این خصوص تذکر داده‌اند.

وی تاکید کرد: در کنار اقدامات پلیس ضروری است کارهای فرهنگی در زمینه آشنایی خانواده‌ها و بویژه جوانان با آثار مخرب ماهواره صورت گیرد.

عزیزی اظهار کرد: قطعا اقدامات پلیس به تنهایی در این زمینه کافی نخواهد بود و لازم است سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی مانند ارشاد و تبلیغات اسلامی پای کار بیایند که خوشبختانه این نهادها نیز برنامه‌های خود را در این زمینه پیگیری می‌کنند.

جانشین انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: خوشبختانه نفوذ استفاده از ماهواره در استان کرمانشاه نسبت به بسیاری استانها پایین‌تر است.

وی علت این امر را وجود برنامه‌های متنوع صدا و سیما عنوان کرد و افزود: این امر را می‌توان در زمان پخش سریالهای پر مخاطب صدا و سیما دید که تا حد چشمگیری از اذحام جمعیت در خیابانهای شهر کاسته می‌شود.

به گفته جانشین انتظامی استان کرمانشاه خانواده‌ها در صورت تحویل دستگاه ماهواره خود، یک دستگاه گیرنده دیجیتال دریافت می‌کنند. 

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار