باز هم بهای آجیل و خشکبار افزایش یافت!
کد خبر: ۳۰۰۰۵
تاریخ انتشار: 2016 March 06    -    ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
در آستانه‌ی نوروز، قیمت آجیل و خشکبار نسبت‌ به ماه گذشته، حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

فروشندگان خشکبار می‌گویند استقبال از خرید خشکبار امسال به دلیل کاهش قدرت خرید کمتر شده و مردم سعی می‌کنند با روش‌هایی مثل افزایش میزان انواع تخمه در آجیل و جایگزین کردن بادام زمینی به‌جای بادام هندی، هزینه‌های آجیل را در مخارج نوروزی خود کمی پایین بیاورند.

این در حالی است که علیرضا ارزانی ممقانی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور می‌گوید آجیل به کالایی لوکس تبدیل شده و مردم به دلیل پایین آمدن قدرت خرید در سال جاری، آن را از اولویت خرید نوروزی خود خارج کرده‌اند. او پیش‌بینی می‌کند که فروش آجیل امسال در آستانه‌ی نوروز، ۵۰ درصد نسبت‌به سال قبل افت داشته باشد.  

ارزانی با اشاره به رکود سنگین حاکم بر بازار آجیل و خشکبار و تعطیلی برخی واحدهای صنفی، ازفروش قسطی این اقلام به کارمندان،کارگران و افراد مورد اعتماد در ازای چک، از سوی بعضی واحدهای صنفی خبر داده است.

براساس اعلام اتحادیه‌ی خشکبار، انواع پسته از کیلویی ۳۸ هزار تومان تا ۹۰ هزار تومان در مورد پسته‌ی اعلا، بادام، ۵۷ تا ۷۵ هزار تومان، بادام زمینی، ۱۳ تا ۱۷ هزار تومان، انواع تخمه از ۲۰ تا ۲۸ هزار تومان، کشمش ۱۳ تا ۱۸ هزار تومان، هر کیلوگرم نخودچی ۸ تا ۱۴ هزار تومان و آجیل مخلوط ۱۵ تا ۶۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار