پیش بینی واکنش انسان ها با هوش مصنوعی
کد خبر: ۳۰۰۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 March 06    -    ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
الگوریتم برای مثال یادمی‌گیرد که یک انسان در شرایط عادی، عادت ندارد که در یک جلسه، پاسخ گوشی موبایل‌اش را بدهد یا اینکه نرمال است که یک آدم بعد از ورود به یک اتاق در شبانگاه، بلافاصله لامپ را روشن کند یا اینکه در قبال انتقاد، برانگیخته شود.
پیش بینی واکنش انسان ها با هوش مصنوعی تیمی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد، سامانه‌ای برای آموزش هوش مصنوعی ساخته‌اند که می‌تواند عکس‌العمل‌های آدم‌ها را پیش بینی کند، اسم این سامانه دانش‌بنیان را Augur گذاشته‌اند.

اما پایگاه داده‌ای که Augur به کمک آن مجرب شده است، چیست؟


این سامانه به یک جامعه انجمن نویسندگی آنلاین که در آن ۶۰۰ هزار داستان ثبت شده است، متصل است. این اطلاعات به الگوریتم‌ها یادگیری آن کمک می‌کنند تا بتوانند عکس‌العمل آدم‌ها را در مقابل محرک‌های مختلف پیش بینی کند.

2016-02-28_19-46-04

بر این اساس الگوریتم برای مثال یادمی‌گیرد که یک انسان در شرایط عادی، عادت ندارد که در یک جلسه، پاسخ گوشی موبایل‌اش را بدهد یا اینکه نرمال است که یک آدم بعد از ورود به یک اتاق در شبانگاه، بلافاصله لامپ را روشن کند یا اینکه در قبال انتقاد، برانگیخته شود.

بدون داشتن چنین سیستم‌های هوشمندی که شناخت کافی از رفتار طبیعی انسان‌ها داشته باشند، روبات‌ها و کامپیوتر‌ها، نمی‌توانند به خوبی به ما خدمت کنند.

در آزمایشی که برای Augur ترتیب داده شد، این سامانه توانست در ۷۱ درصد موارد، حرکت بعدی آدم‌ها را به درستی، پیش بینی کند.
یک پزشک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
3
2
بسیار عالی، ولی تقریبا سی درصد ضریب خطا دارد که بسیار بالا است. ضمنا داده های موجود در ذهن انسان هم بیشتر و هم متفاوت از داده های در اختیار این الگوریتم است و علاوه بر ان مساله تصمیم گیری در انسان به احساسات و عوامل دیگری هم بستگی دارد و صرفا بر اساس داده نیست، بهرحال کار علمی بسیار زیبا و فوقالعاده ایست هرچند نتایجش دقیق نباشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار