اولین فضاپیمای جهان ساخته شده از گیاهان + تصاویر
کد خبر: ۲۹۹۳۹
تاریخ انتشار: 2016 March 05    -    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
پژوهشگران در نظر دارند طرح رشد و پرورش گیاهان در داخل محفظه‌هایی ایمن به صورت ماهواره‌های زیستی در فضا را به اجرا درآورند.
گفتنی است، در این طرح مشکلات فراوانی با توجه به غیر ممکن بودن رشد گیاهان در فضا با توجه به وضعیت خلاء و دمای بسیار پایین وجود دارد.

اولین فضاپیمای جهان ساخته شده از گیاهان + تصاویر

بررسی‌ها نشان می‌دهند، برای رفع این مشکل کارشناسان در نظر دارند نوعی تعیین ژنتیکی در ساختار گیاهان ایجاد کنند که به آنها اجازه می‌دهد در فضا رشد کنند.
پژوهشگران در نظر دارند برای تغذیه و رشد این گیاهان از مواد آلی و غیر آلی ترکیبی و ضایعات سفاین فضایی همزمان استفاده کنند.
این پروژه grow a tree inee inspace نام دارد و توسط محققان ناسا طرح‌ریزی شده است.
پژوهشگران بر اساس این طرح درنظر دارند با استفاده از سلول های زنده نوعی سفینه فضایی زیستی تولید کنند.

اولین فضاپیمای جهان ساخته شده از گیاهان + تصاویر

پژوهشگران اعلام کرده‌اند تا به حال تمامی سفاین فضایی دنیا از جنس فلز ساخته شده و حال با استفاده از این فناوری در نظر دارند سفاین فضایی زیستی و زنده را پایه‌گذاری کنند. 
پژوهشگران برای افزایش توان رشد گیاهان در نظر دارند آنها را در ماده‌ای به نام آئروژل در یک لایه محافظت شده و یا داخل نوعی پیله شناور نگهداری کنند.
پژوهشگران همچنین امیدوار هستند بتوانند گونه اصلاح شده ژنتیکی جدیدی را طراحی کنند که شانس بیشتری برای زنده ماندن در دمای بسیار سرد و همینطور دارا بودن اکسیژن و مواد مغذی داشته باشد. 
قرار است بر اساس این طرح نوعی لوله‌های حرارتی در این ماهواره‌های بزرگ زیستی نصب شود که در آنها از انتقال انرژی حرارتی برای رساندن مواد مغذی، اکسیژن و آب به گیاه استفاده می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار