بازیگر نقش فهیمه از اتفاقات جذاب «پایتخت» می گوید
کد خبر: ۲۹۹۳
تاریخ انتشار: 2015 June 24    -    ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
کار با سیروس مقدم و گروه حرفه‌ای به حدی ارزشمند است که آن را برای هر بازیگری آرزو می‌کنم و حتی ایفای یک نقش کوتاه در این گروه غنیمت است.

نسرین نصرتی بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون با داشتن 21 اثر سینمایی و تلویزیونی و 12 اثر تئاتر از بی‌ حاشیه‌ترین بازیگران تئاتر و تلویزیون است. اگر به کارنامه کاری این بازیگر نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که نام سیروس مقدم از پرتکرارترین نام‌های روزمره‌ی کاری این بازیگر است و طبق صحبت‌های نصرتی این موضوع اتفاقی صورت نگرفته و ریشه در همکاری متقابل نصرتی و مقدم دارد. نقش «فهیمه» در سریال پایتخت از پررنگ‌ترین و شاخص‌ترین کارهای این هنرمند است. به بهانه‌ی حضور این بازیگر در سری چهارم پایتخت گفتگویی با نصرتی صورت دادیم که به شرح زیر است:

*طبق شواهد نقش فهیمه در «پایتخت 4» پررنگ‌تر و تأثیرگذارتر از دوره‌های قبل است شما هم همین عقیده را دارید؟
دقیقاً همین‌طور است. چون تعداد قسمت‌ها بیشتر شده برای تفاهم شخصیت‌ها این اتفاق افتاده است اما در کل کار با آقای مقدم و گروه حرفه‌ای به حدی ارزشمند است که آن را برای هر بازیگری آرزو می‌کنم و حتی ایفای یک نقش کوتاه در این گروه غنیمت است.

*شما بیشتر تئاتر کار می‌کنید و تنها در «پایتخت» شما را در تلویزیون می‌بینیم این موضوع دلیل خاصی دارد؟
بله درست است. من فقط تئاتر کار می‌کنم و خیلی کم پیش می‌آید که پروژه‌ی تلویزیونی کار کنم. اما کارگردان باتجربه، تیم نویسندگان متفکر، پیام‌های اخلاقی خوب و مخاطبان زیاد از جمله عواملی است که من را به بازی در پایتخت ترغیب می‌کند.

*یعنی شما فقط با آقای مقدم کار می‌کنید؟
ترجیح من این است اما به هر حال من یک بازیگرم و اگر کار خوبی به من پیشنهاد شود آن را قبول می‌کنم.

*در مورد شخصیت فهمیه کمی صحبت کنید. در «پایتخت 4» همان سادگی دوره‌های قبل را دارد؟
بطور کلی در  «پایتخت 4» تغییری در باطن و درون انسان‌ها نمی‌افتد اما ممکن است بر اثر اتفاقات تغییرات لحظه‌ای داشته باشد.

*با توجه به اینکه «هما» عضو شورای شهر می‌شود حسادت‌های بین خواهر شوهر و عروس بین آنها شکل نمی‌گیرد؟
در قسمت‌های آینده خواهید دید که با شورای شهر شدن «هما» نقی حساس‌تر می‌شود و از لحاظ مالی اختلافاتی با هم پیدا می‌کنند و هنگامی که بین نقی و هما درگیری پیدا می‌شود و فهیمه احساس می‌کند نقی در معرض آسیب قرار گرفتن است با هما اختلاف پیدا می‌کند اما در خانه‌ی نقی معمولی همیشه رابطه‌ی عاشقانه‌ای بین اعضا از جمله هما و فهیمه بوده که اتفاقاً پیام‌های اخلاقی خوبی را هم به جامعه منتقل کرده است.

*در این سری بهبود از فهیمه جدا است. این اتفاق چه تأثیری روی کاراکتر فهیمه می‌گذارد؟
در «پایتخت 4» فهیمه بچه‌دار می‌شود و شوهرش هم به خارج از ایران می‌رود و مجبور است دور از خانه در کنار خانواده برادرش زندگی کند به نظر من فهیمه «پایتخت 4» مستقل‌تر، پرجوش‌ و خروش‌تر و شکاک‌تر از دوره‌های قبل است. زیرا فهیمه در قسمت‌های پایانی به بهبود شک می‌کند و اتفاقات جذابی می‌افتد.

*بازیگران جدید زیادی به «پایتخت 4» اضافه شدند که یکی از آن‌ها «بهروز» پسر فهیمه و بهبود است. کار با «بهروز» سخت نبود؟
کار با بچه خیلی سخت است. مخصوصاً اینکه بهروز 6 ماهه‌ی ما جدیداً به صدای 1و2و3 حساس شده و با شنیدن آن شروع به گریه می‌کند. در روزهای اول فیلم‌برداری همه چیز برایش تازه و جذاب بود اما رفته‌رفته همه چیز برایش عادی شد ما هم سعی می‌کنیم در بیشترین صحنه‌ها از بدل بهروز استفاده کنیم اما باید طوری رفتار کنیم که طبیعی به نظر برسد اگر دقت کنید خواهید دید که بهروز شباهت‌هایی هم به بهبود دارد که به نوبه‌ی خود جالب است (با خنده)

*قرار بود بیژن اشکور کیایی هم فرزند شما باشد. آخر همین اتفاق افتاد؟
نه بیژن پسر من نیست. از بیژن استفاده‌ی هنری بهتر شد و او از قسمت پانزدهم وارد سریال می‌شود و به دنبال کار می‌گردد و یکی از کاراکترهای به یاد ماندنی «پایتخت 4» خواهد شد.

*کار کردن با او چگونه بود؟
بیژن پسر فوق‌العاده مهربان و هنرمندی است و به عنوان یک عضو ثابت همیشه همراه گروه ما است. اخلاق، ادب و اصالت در او موج می‌زند و از آن دسته از نا بازیگرانی است که به اندازه کار می‌کند و خودش است. لازمه‌ی بازی در «پایتخت» این است که خودت باشی و همه‌ی ما هم سعی کرده‌ایم که خودمان باشیم حتی در یاد گرفتن و ایراد لهجه من به دنبال بهترین و صحیح‌ترین الفاظ بودم و بعضی‌ها به من می‌گویند که تو مازندرانی هستی و الکی می‌گویی که تهرانی هستم اما حقیقت این است که من اصالتاً تهرانی هستم ولی به حدی در یاد گرفتن  لهجه‌ی مازندرانی دقت کردم که آن را به بهترین شکل بیاموزم.

*کار کردن در مازندران در این فصل چگونه بود؟
ما همیشه سرمای مازندران را چشیده بودیم اما در این فصل گرمای زیاد هوا را حس می‌کنیم و حقیقتاً‌ ایران و مازندران چهار فصل واقعی هستند.

*خود شما کدام‌ یک از کاراکترهای پایتخت را بیش از بقیه دوست دارید؟
من تک‌تک اعضای خانواده‌‌ی معمولی را دوست دارم و به نظرم تمام آن کاراکترها از بابا پنجعلی گرفته تا سارا و نیکا جذابیت‌های خاص خود را دارند. من هنگامی که تهران را به مقصد شیرگاه ترک می‌کردم انگار از خانواده‌ِ خودم خداحافظی کردم و به یک خانواده‌‌ی دیگرم سلام می‌دادم.

محسن تنابنده که معنای واقعی کلمه برادر حقیقی را برای من دارد و همان اندازه که برای برادر خود نگران می‌شوم برای او هم دغدغه دارم در سری چهارم پایتخت هم علیمردانی به ما اضافه شد که انسان بسیار حرفه‌ای است او قبل از این دوبله کار کرده و به حدی حرفه‌ای بود که بازیش مثل آب در دریای «پایتخت 4» جاری شد.

*تصویربرداری برای «پایتخت 4» تا چه زمانی ادامه دارد؟ بازی به این فشردگی برای شما سخت نیست؟
تا پایان ماه مبارک رمضان. بازی سخت است اما در کل همه شانس این را ندارند که صبح بازی کنند و اثرشان شب به روی آنتن برود اما در کل غربتی داریم که تنها با رضایت مردم از سریال برطرف می‌شود.

*صحبتی مانده که من نپرسیده باشم؟
من می‌خواهم از آقای مقدم تشکر کنم امیدوارم که ایشان سال‌ها زنده باشند و تمام بازیگران که مشتاق به کار هستند حداقل یک‌بار با مقدم کار کنند.

*به نظر شما پایتخت 5 هم ساخته می‌شود؟
بستگی دارد به بازتابی که از مردم گرفته‌ایم. ما الآن گرم کار هستیم و نمی‌دانیم که نتیجه و بازتاب کار چه می‌شود اما به نظرم در «پایتخت 4» فرصتمان بیشتر و قصه‌ها ریشه‌دارتر است و موفقیت‌های خوبی را به دست خواهد آورد.

*حرف پایانی: 
ممنون از شما و مردمی که پایتخت را دنبال می کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار