اشباح تسخیر شده در قاب عکس
کد خبر: ۲۹۷۹۵
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
تاریخ انتشار: 2016 March 04    -    ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
مشاهده روح برای خیلی از افراد ترسناک بوده و برای برخی همراه با هیجان است. این هفته سراغ ماجراهایی می‌رویم که وجود روح در زمین را اثبات می‌کند.

روح خانه ملکه

سال 1966 یک کشیش بازنشسته به نام رالف هاردی برای بازدید از موزه دریایی گرینویچ به انگلستان سفر کرد. وی در طول بازدید از موزه عکس‌هایی از بخش‌های مختلف موزه می‌انداخت.

اما یکی از این عکس‌ها که راه‌پله مارپیچ خانه ملکه را نشان می‌داد توجه همگان را به خود جلب کرد.

در این عکس چیزی شبیه به یک روح پریشان که به نرده‌های راه‌پله چنگ زده است به چشم می‌خورد.

کارشناسان برای اطمینان از صحت این عکس، اصل نگاتیو را به دقت بررسی کردند و دریافتند که این عکس به هیچ عنوان دستکاری یا ویرایش نشده است.

این عکس به عنوان یک مدرک معتبر ثابت کرد که بسیاری از برخورد‌های شبح‌واری که در خانه ملکه اتفاق می‌افتد، واقعی هستند.

صدای راه رفتن، کوبیده شدن بی‌دلیل درها و صدای اشعار کودکانه‌ای که اغلب اطراف راه‌پله مارپیچ شنیده می‌شوند، پاره‌ای از برخورد‌ها و اتفاقاتی است که بسیاری از بازدیدکنندگان موزه با آن مواجه شده‌اند.

قسمت هراس‌انگیزتر ماجرا اینجاست که بازدیدکنندگان این قسمت از موزه توسط انگشتانی نامرئی نیشگون گرفته می‌شوند.

تجلی کامل ارواح در بسیاری از موارد در این راه‌پله دیده شده است که ازجمله آن می‌توان به تصویر شبح‌واری اشاره کرد که گویی پایین راه‌پله‌ها را از خون پاک می‌کند.

مورخان در این باره می‌گویند که حدود 300 سال پیش خدمه‌ای از ارتفاع 50 فوتی از بالای راه‌پله‌ها به پایین پرتاب شده و مرده است که این می‌تواند توضیحی برای دیده‌شدن روح تمیزکننده در پایین راه‌پله باشد.

روح مالک تالار «رینهام»

این عکس سال 1936 توسط کاپیتان پروند و ایندر شیرا از تالار رینهام گرفته شده است. به احتمال زیاد این عکس مشهورترین عکس تاریخ است که در آن حضور یک روح به وضوح دیده می‌شود و تا به امروز هم هیچ‌کس نتوانسته صحت آن را رد کند.

داستان این عکس از این قرار است که این دو عکاس باهدف عکاسی از تالار رینهام برای مجله کانتری لایف به نورفولک انگلستان سفر می‌کنند.

زمانی که آقای پروند در حال بازدید از این تالار باشکوه بوده، ناگهان با صحنه وحشت‌برانگیزی روبه‌رو می‌شود.

او شمایلی روح‌مانند زنی را می‌بیند که از پله‌های تالار پایین می‌آمده است، وی در همان لحظه با فریاد از شیرا، عکاس دیگر می‌پرسد که آیا او هم آن صحنه را می‌بیند یا نه، اما با پاسخ شیرا معلوم می‌شود که هیچ‌کس جز او، آن روح را نمی‌بیند.

به همین دلیل آقای پروند گمان می‌کند که در آن لحظه خیالاتی شده و آنچه که می‌بیند واقعیت ندارد، اما برای این که از آن اطمینان حاصل کند عکسی از آن صحنه می‌اندازد.

مدتی بعد زمانی که آن دو، عکس‌ها را چاپ کردند متوجه چیز عجیبی در یکی از عکس‌ها شدند. شمایلی از روح یک زن، در حال پایین آمدن از پله‌های تالار در آن عکس به وضوح دیده می‌شد!

پروند در این باره می‌گوید، زمانی که از تالار بازدید می‌کردیم قسم می‌خورم که با دوچشم خود او را دیدم، او زنی با لباس بلند ابریشمی با گل‌های برجسته بود.

با خود فکر کردم که اگر این یک توهم نباشد، بهتر است عکسی برای اثبات آن داشته باشم. به همین دلیل دوربین را برداشته و از او عکس گرفتم.

با توجه به عکس و توصیفات این عکاس از لباس و چهره آن زن و تطبیق آنها با مستندات موجود از صاحب اصلی عمارت، روح درون عکس به احتمال زیاد بانو دوروتی بوده است.

جالب است بدانید که بانو دوروتی در اوایل سده 1700 در این عمارت زندگی می‌کرده و این عکس حدود دو قرن بعد سال 1936 گرفته شده است.

روح زخمی «تویزآرآس»

تویزآرآس نام فروشگاهی در سانی ویل است .این فروشگاه که محلی برای زندگی بوده، به روحی به نام جان،یعنی درست همانی که در عکس به دیوار تکیه داده است، تعلق دارد.

این عکس زمانی که فروشگاه به عنوان لوکیشن در اختیار گروه فیلمبرداری برای یک فیلم تلویزیونی بوده، گرفته شده است.

نکته جالب اینجاست هیچ یک از افرادی که در آن زمان در لوکیشن بودند آن مرد را ندیده‌اند. حضور مرد زمانی برهمگان آشکار شد که عکاس عکس چاپ شده از آن صحنه را نشان داد.

پس از تحقیق و بررسی مشخص شد که این فروشگاه در ابتدا متعلق به مردی با نام جان بوده که در دهه 1880 در آنجا زندگی می‌کرده و به پرورش دام مشغول بوده است.

البته به دلیل گذشت زمان بسیار روایت‌های گوناگونی درباره چگونگی مرگ وی وجود دارد، اما چیزی که در این باره بیشتر شنیده می‌شود این است که زمانی وی مشغول بریدن چوب‌ها بوده به ناگاه دست خود را قطع کرده و از خونریزی زیاد جان سپرده است.

گذشته از این عکس عجیب نکته هراس‌انگیز اینجاست که کارکنان فروشگاه به اتفاق معتقدند ‌گهگاه شاهد وقوع اتفاقات عجیب مانند حرکت خود به خودی اجسام در آنجا هستند.

روح پدربزرگ در قاب عکس

این عکس را شخصی به نام دنیز روسل سال 1997 از مادربزرگش گرفته است. بنا بر گفته وی مادربزرگش تا سن 94سالگی به تنهایی و مستقل زندگی می‌کرده، اما پس از آن به دلیل ابتلا به فراموشی برای امنیت بیشتر او را به خانه سالمندان منتقل کردند.

او در ادامه افزود که در پایان هفته اول حضور مادربزرگ در سرای سالمندان، برنامه گردش و تفریحی برای اعضای آنجا و خانواده‌هایشان ترتیب داده شد که مادر و خواهرش به همراه مادربزرگ در این پیک‌نیک شرکت کردند.

در آن روز خواهر دنیز دو عکس انداخت که این عکس یکی از آنهاست. همان طور که مشاهده می‌کنید تصویر یک پیرمرد پشت سر مادربزرگ مشخص است، اما نکته جالب اینجاست که پس از چاپ عکس هیچ کس متوجه تصویر پیرمرد نشد.

تا این که چندین سال پس از مرگ مادربزرگ یعنی در سال 2000 زمانی که خانواده دنیز در روز کریسمس عکس‌های خانوادگی را مرور می‌کردند متوجه حضور پیرمردی در عکس شدند. آن مرد، پدربزرگ دنیز بود که سال‌ها قبل از مرگ مادربزرگ فوت شده بود.

روح در صندلی پشتی

سال 1959 زنی به نام مابل چینری تصمیم گرفت برای یاد کردن از مادرش بر سر مزار او که در یک آرامستان انگلیسی به خاک سپرده شده بود، برود.

وی پس از بازدید از مزار مادرش در حالی که به سمت ماشین بازمی‌گشت، عکسی از شوهرش که به تنهایی در اتومبیل به انتظار او نشسته بود، انداخت.

همه چیز تا قبل از ظاهر کردن فیلم عکاسی عادی بود تا این که خانم چینری پس از چاپ عکس‌ها در کمال وحشت متوجه شد همسرش در آن روز به تنهایی در ماشین به انتظار او نبوده است.

عکس ظاهر شده نشان می‌داد زنی با عینکی بر چشم در صندلی عقب ماشین نشسته است.

خانم چینری شخصی که در صندلی عقب نشسته بود را شناخت؛ او درست همانی بود که در آن روز بر سر مزارش رفته بود.بله؛آن زن مادرش بود!

آنها عکس را به یک کارشناس عکاسی نشان دادند. وی پس از بررسی دقیق عکس اعلام کرد که تصویر زن، نه از بازتاب و نه از قرار گرفتن در نور شدید‌ ناشی شده است.

او در ادامه گفت به قدری از واقعی بودن این عکس اطمینان دارم که حاضرم تمام آبرو و شهرتم را به دلیل اثبات آن به خطر بیندازم.


جام جم آنلاين
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
6
43
اونوقت دلیل اینکه روح همینجوری دیده نمیشه اما تو عکس مشخص میشه چیه؟
و اینکه خب روح که جسم مادی نیست پس به ف ض وجود هم نباید بتونه مثلا نیشگون بگیره یا در رو ببنده
و اینکه جاذبه نباید واسه اونا محدود کننده باشه یعنی اینکه مثلا از پله ها داره میاد پایین خیلی عجیبه!
و هزاران سوال بی جواب دیگه
از شما به عنوان رسانه انتظار میره نشر اکاذیب نکنید یا حداقل سند حرفاتونم کنار متنتون بذارید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
5
5
با این عکسها اثبات شد !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
0
0
با این عکسها اثبات شد !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
3
9
ترسوندیم تابناک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
3
30
من هم دیشب صدای عجیبس شنیدم . وقتی از راه پله آرام میامدم بالا یکی از پشت سرم چند بار صدا زد: امیر ..... امی ی ی ر.... مو بر تنم سیخ شد . آرام برگشتم و در آن تاریکی صحنه وحشتناکی دیدم. صاحبخانه بود که گفته سال داره نو میشه ...ای داد... خدا رحم کرد پریدم از خواب ودیدم هنوز 6 ماه مونده. خدا قسمت شما نکنه. 100 تا جن و از ما بهترون و دراکولا رو حریفه خودش یه تنه. .... امضا : امیر هیکل از بچه های ساکن حدود سالهای 60 تا 65 در آریاشهر .
پاسخ ها
محمدرضا
| |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
امیر خان بعد از چند وقت استرس و ناراحتی یک خنده حسابی به لبمون آوردی . ممنون از نوشته ات.
از تابناک هم ممنون به خاطر انتشار نظر امیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
0
4
والا چه عرض کنم الزامی به حقیقی بودن این اظهارات نیست. با توجه به این که سالها است از تهیه انها و مرگ عکاسانشان میگذرد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
0
16
در مورد شکل سوم مگه روح هم عینک میزنه؟
Mostafa Tehran
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم . ینزّل الملائکة بالرّوح من آمره علی من یشاءمن عباده أن أنذرواأنه لاإله إالاّ أنافاتّقون(النحل/2)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
0
1
والا چه عرض کنم الزامی به حقیقی بودن این اظهارات نیست. با توجه به این که سالها است از تهیه انها و مرگ عکاسانشان میگذرد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
0
0
قابل توجه کسانی که هیچ اعتقادی ندارند و براحتی سر مردم کلاه میگذارند و یه غلوب آب هم پشت سرش !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
0
16
چرا این جور اتفاقات در هیچ کجای دنیا جز اروپا نباید اتفاق بیافتد؟! اینها طبق یک سری بررسیهای علمی غالبا پذیرفته نشده و تاکنون هیچ مرجع رسمی مهر تاییدی بر آن نزده. در واقع بازی با نگاتیو عکسها و از طریق ایتفاده از عکسهایی که قبلا گرفته شده در اروپا وسیله ای برای کاسبی و کسب شهرت و امثال آن بوده است. عجیب است که ما باید یک عکس متعلق به سال 1936 بک اروپایی را باور کنیم و اکنون با این همه پیشرفت در دوربین های دیجیتال که دیگر بحث نگاتیو وجود ندارد هیچ کس عکسی از ارواح نگرفته است. چون دوربینهای دیجیتال و بسیار حساس همان لحظه تصاویر گرفته شده را ثبت می کنند و این حقه بازیها جوابگو نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
3
چه خوب! اینجور که معلومه بعد مردن بعضی ها برمیگردن تو این دنیا و زندگی میکنن...
زاهداني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
6
جالبه همه مربوط به چندين دهه پيش است گويا در عصر فناوري همچين اتفاقاتي نمي فته با اينكه همه الان دوربين و موبايل دارن ...شايدم الان مردم ديگه زود باور نيستن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
7
تو روخدا دست بردارید عکس های آن زمان به جای فیلم روی شیشه عکاسی می شد و موقع ظهور هزار ویک اتفاق براش می افتاد اونوقت شما ... خیلی از این ها برای جلب مشتری وتوریست بوده وگرنه چرایک عکس حتی یک عکس امروزی ندارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
2
6
درحالي كه هيچ آزمايش علمي هنوز وجود روح رو اثبات نكرده، هيچ عكسي هم نمي تونه اينكارو بكنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
1
4
عکس های سر کاری چند هزار تا از این عکس ها می خواهی درست کنم برات
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
4
اگر تصويري بر روي فيلم عكاسي ثبت شود يعني از آن بايد به دوربين نور مريي رسيده باشد. آن موقع دوربينهاي مادون قرمز وجود نداشته است.
پس همه دروبينها نور مريي ثبت مي كردند. چشم نيز قادر به تشخيص نور مريي است. پس همه بايد بتوانند روح را با چشم ببينند. مخصوصا عكس پدربزرگ رنگي و شفاف
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
0
وقتی در دوران ابتدایی یکی از همکلاسیهام از خانم معلم پرسید خانم اجازه روح راسته؟ معلم پاسخ داد نه می تونه کج هم باشه.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
0
1
ممنون از اینکه با 2 تا عکس وجود روح را ثابت کردی،هههههههههههههههههههههههههههه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
0
5
خخخخخ ، تابناک شما چرا خودت رو قاطی این سرکاری ها میکنی ؟؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
0
0
چرته
حمید
|
-
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
0
0
سلام این یه نوع تکنیک عکاسی بوده بدین صورت که ازیک نفر رو یه نگاتیو دو بار عکس می گرفتن البته با چرخاندن نگاتیو عکس طرف یه بار به صورت واضح در میاد و یه بار به صورت مبهم که بیننده فکر می کنه از روح عکاسی شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
0
0
حالتون خوبه؟؟؟؟ خبر در مورد روح و جن و....؟؟!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار