پنج رژیم کاری‌ برای زنده ماندن تا بازنشستگی
کد خبر: ۲۹۳۵
تاریخ انتشار: 2015 June 24    -    ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
اگر در آپارتمانی کوچک زندگی می‌کنید و فضای آزاد در اختیار ندارید، از میز ناهارخوری یا میز مطالعه به‌ عنوان محوطۀ کاریتان استفاده کنید. شما باید آن کاری را بکنید که نیاز دارید انجامش دهید. این بدان معناست که این کار مهم است... .
پنج راه‌‌کار برای زنانی که خارج از خانه کار می‌کنند+تولیدی مریم سامعیزنانی که به‌ تازگی شروع به دورکاری ‌کرده‌اند، ‌چه باید بدانند؟

از زبان جکی هاردر، شاغل و رئیس امور مالی


در این سه سال که به‌ عنوان زنی شاغل و خانه‌دار کار کرده‌ام، یک نکتۀ ساده را دریافته‌ام: مدیریت زمان برای زنانی که در خانه، دورکاری ‌می‌کنند، نکته‌ای بسیار اساسی است. من خود به ‌عنوان زنی شاغل در دورۀ کاری‌ام، تجربیاتی کسب کردم و می‌خواهم این تجربیات را با شما به اشتراک بگذارم.

Image result for ‫از خواب برخیزید‬‎

1 ـ خود را مجبور کنید ‌از تخت‌خواب برخیزید. احتمالاً فکر می‌کنید دارم شوخی می‌کنم؛ کاملاً در اشتباهید. مسلماً این کار برایتان جذاب است: نوت‌بوکتان را برمی‌دارید، بالشت‌تان را جوری تنظیم می‌کنید که راحت‌تر باشید و شروع به کار می‌کنید، بدون اینکه از تخت‌خواب بیرون بیایید و یا لباس‌خوابتان را عوض کنید. هیچ‌وقت این کار را نکنید. تخت‌خواب برای خواب است، نه کار. به کاری که می‌کنید جدی‌تر توجه کنید؛ برخیزید و سر کارتان بروید.

2 ـ
خود را برای کار آماده کنید! مسلماً این قدم بعدی شما پس از برخاستن از تخت‌خواب خواهد بود. این کار یعنی که دوش بگیرید، صبحانه بخورید و لباس کارتان را اتو بکشید. اودکلن، عطر، زینت‌آلات و حتی اگر احساس نیاز می‌کنید، کمی آرایش. اعتراف می‌کنم زمانی که لباس‌های چروک می‌پوشم، احساس یک زن شاغل را ندارم و خودم را کس دیگری می‌پندارم،‌ انگار هنوز روز شروع نشده و هنوز زمان شام است. این‌گونه کل روزم را خواهم گذراند.

اگر شما به شکل جدی به شغلتان توجه کنید، باید کاملاً هماهنگ با آن باشید، حتی اگر خارج از خانه هیچ‌کس جز پرندگان شما را نبینند. چطور خواهید بود اگر مجبور باشید برای خرید کارتریج برای پرینتر یا خرید قهوه برای تهیۀ اسپرسو بیرون بروید؟ هرگز نمی‌توانید حدس بزنید که چه کسی را در راه خواهید دید! فکرش را بکنید اگر با مشتری آینده‌تان مواجه شوید و لباس ورزشی غرق در عرق به تن داشته باشید؟ فکرش را هم نمی‌توانم بکنم... .

پنج راه‌‌کار برای زنانی که خارج از خانه کار می‌کنند+تولیدی مریم سامعی

3 ـ به اتاق کارتان بروید! بله می‌دانم که شما خارج از خانه کار می‌کنید و اتاق کار در خانه ندارید. خوب این مسأله‌ای نیست. همیشه می‌توان راه فراری پیدا کرد. شما می‌توانید یکی از اتاق‌خوابها و یا فضایی بی‌کاربرد  در گوشه‌ای از خانه‌تان را به میز کار مجهز کنید. اگر در آپارتمانی کوچک زندگی می‌کنید و فضای آزاد در اختیار ندارید، از میز ناهارخوری یا میز مطالعه به‌ عنوان محوطۀ کاریتان استفاده کنید. شما باید آن کاری را بکنید که نیاز دارید انجامش دهید. این بدان معناست که این کار مهم است... .

4 ـ
حد و مرزهای دقیقی وضع کنید! این به معنای ساخت ساختار کاری و توجه به رژیم کاری است؛ اینکه چه زمانی کار را شروع و چه زمانی کار را قطع کنند. گفتم «قطع کنید»! منظورم را فهمیدید؟ این یعنی همۀ کارهایی که روی میزتان هست را رها کنید و بگذارید برای بعد و فردا به سراغشان بروید.

تنها در صورت استثنا‌ و در موارد بسیار ضروری می‌توانید 10 ساعت در روز کار کنید و نه بیشتر. کار بیش از اندازه (که معمولاً در مورد فعالیت بیش از 10 ساعت در روز است) خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا 60% افزایش می‌دهد. می‌خواهید تا سن بازنشستگی زنده بمانید؟ می‌خواهید با نوه‌هایتان تفریح کنید؟ می‌خواهید از بهترین سال‌های زندگی‌تان لذت ببرید؟ پس مراقب رژیم کاریتان از همین حالا باشید.

5 ـ
توانایی تقسیم و کنترل زمان را کسب کنید. لیست وظایف نقش بزرگی را ایفا می‌کند، مخصوصاً زمانی که بر اهداف کاری و شخصی‌تان تمرکز داشته باشید. ویژگی اصلی مدیریت زمان در انجام همۀ کارهای اصلی و سپس لذت بردن از زندگی است. شما باید مهارت مهم زندگی را در اختیار داشته باشید و بتوانید زمان را کنترل و برنامه‌ریزی کنید و بعد از انجام هر کاری، در لیست‌تان با خطی قرمز آن را علامت بگذارید.

در طول روز زمانی را برای انجام فعالیت‌هایی که برای شغلتان ضروری است، اختصاص دهید. برنامه‌ای برای ملاقات با خودتان بگذارید. این قرار ملاقات را در تقویم‌تان با ذکر ساعت دقیق مشخص کنید تا فراموش نکنید. سپس در آن روز، در را ببندید، تلفن را از پریز بکشید، همۀ پنجره‌ها را ببندید، صفحۀ ایمیلتان را ببندید، تایمر را روشن کنید و کمی تمرکز کنید.

پنج راه‌‌کار برای زنانی که خارج از خانه کار می‌کنند+تولیدی مریم سامعی

میزان بهره‌مندی از زمان به وجود شما بستگی دارد. اگر در تمرکز کردن مشکل دارید، از 15 دقیقه شروع کنید. اگر توانایی تمرکز بر ‌مسائل مهم را دارید، یک ساعت تمام را به تمرکز اختصاص دهید. سعی کنید این کار را در زمان کم انجام دهید. می‌دانم که توانایی‌اش را دارید، به هر حال شما روی فعالیت شخصی مربوط به خودتان کار می‌کنید. پس به قول آلفرد آ. مانتاپرت، کارها و مشکلات‌تان را سر میز صبحانه حل‌و‌فصل کنید.

منبع: ibusiness.ru
ترجمۀ مریم سامعی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار