راهنمای خرید خرما
کد خبر: ۲۹۱۴
تاریخ انتشار: 2015 June 23    -    ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
انواع خرما و رطب، چه بسته‌بندی و چه باز، قبل از رسیدن به دست مصرف‌کننده، شسته نمی‌شوند. به‌همین خاطر هم شستن آن‌ها پیش از مصرف ضروری است اما لزومی به پوست گرفتن خرماها وجود ندارد
خرما یکی از خوراکی‌های پرطرفدار در ماه رمضان است که همواره اما و اگرهای زیادی درباره نحوه خرید و مصرف آن مطرح بوده و هست.

دکتر محمدحسین عزیزی، متخصص صنایع غذایی درباره خرید این میوه مغذی گفت: «مهم‌ترین نکته‌ای که درباره خرید خرما وجود دارد، این است که حتماً تمام زیر و روی خرما را قبل از خرید، نگاه کنید. یعنی به دیدن خوبی و مرغوبیت ردیف سطحی خرمابسنده نکنید و حتماً خرماهای زیر بسته‌بندی را هم نگاهی بیندازید تا از سالم بودن آن‌ها مطمئن شوید».

رییس انجمن صنایع غذایی ایران تاکید کرد که باید یکی دو عدد از خرماها را به‌طور تصادفی بو کنید و از نزدیک ببینید تا اطمینان پیدا کنید که حشره‌زده نیستند یا بوی ترشی و ماندگی نمی‌دهند. عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: «برخی از افراد، عادت به خرید و مصرف انواع خرما و رطب باز و فله‌ای دارند. خرید این محصولات هم بدون مشکل است. فقط بازهم حواستان را جمع کنید که خرماها و رطب‌های فله‌ای، بوی ترشیدگی ندهند یا حشره نداشته باشند».

وی درباره نحوه مصرف خرما هم چنین گفت:‌ «انواع خرما و رطب، چه بسته‌بندی و چه باز، قبل از رسیدن به دست مصرف‌کننده، شسته نمی‌شوند. به‌همین خاطر هم شستن آن‌ها پیش از مصرف ضروری است اما لزومی به پوست گرفتن خرماها وجود ندارد».

عزیزی درنهایت یادآور شد که خرماها باید به اندازه هر وعده مصرفی ما شسته شوند و اگر ما حجم بالایی از خرما را به یکباره بشوییم و نگهداری کنیم، باعث کپک زدن یا ترش شدن محصول خواهیم شد.
منبع: سلامانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار