با این عکس بفهمید تا چه اندازه عاشقید
کد خبر: ۲۸۹۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 February 25    -    ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
یک گروه از محققان دانشگاه گرانادا اظهار داشتند که بسیاری از مردم وقتی خود رادر یک رابطه حسی می بینند که به فردی علاقه‌مندهستنددر ابتدا از خود متعجب می شوند وپس از آن مدام پرسش‌هایی در ذهن‌شان ایجاد می‌شود که آیا اوهم واقعا مرا دوست دارد یا نه؟ اما اگر آن افراد به یک دوربین تصویربرداری حرارتی دسترسی داشته باشند ممکن است بتوانند حداقل جواب پرسش های خود را  پیداکنند . 
 
در این مطالعه، دانشمندان یک گروه متشکل از60  داوطلب از مردان و زنان بین سنین 24 تا 47  سال را مورد مطالعه قرار دادند که همه آنها یک رابطه جدید در چند هفته گذشته آغاز کرده بودند. این داوطلبان بیان می کردند که خود را که در آغاز راه یک عشق رمانتیک می‌بینند.
 
هر فرد مقابل یک دوربین اندازه گیری حرارت (حرارت تصویربرداری) قرار گرفت و عکس حرارتی بدن او مشاهده شد در حالی که همه شرکت کنندگان به تنهایی در یک اتاق نشسته بودند وتصاویر حرارتی بدن آنها در صفحه نمایش کامپیوتر مشاهده می‌شد. به نیمی از شرکت‌کنندگان عکس شریک زندگی عاشقانه‌ای را که خود قبلا داده بودند نشان داده شد و به نیمی دیگر عکسی ازدوستان یا اعضای خانواده‌شان یا عکسی که به طور ویژه ای در آنها شوق ایجاد می‌کرد نشان داده‌شد.
 
با این عکس بفهمید خودتان یا طرفتان تا چه اندازه عاشقید
 
در نتایج تصاویر حرارتی دانشمندان مشاهده کردند که اعضای گروه اول در هنگام مشاهده تصاویر فردی که عاشق او هستند بدن آنها 2 درجه سانتیگراد افزایش دما در ناحیه‌ی گونه ها، دست ها، قفسه سینه و در اطراف دهان نشان می‌دهد اما این تغییر درگروه دوم مشاهده نمی‌شود.
درتصویری که مشاهده می‌کنید تصویر بالایی تصویرحرارتی بدن در حالت عادی است و عکس پایینی تصویر حرارتی بدن کسی است که عکس فردی که عاشقش اوست را مشاهده کرده است.
 
دانشمندان در این مطالعه تست دیگری را نیز انجام دادند که در آن داوطلبان دستی را که بیشتر از آن استفاده می‌کنند به مدت 2 دقیقه در داخل یک کاسه آب با دمای صفر درجه سانتیگراد یا 32 درجه فارنهایت قرار دادند و پس از آن دست خود را از کاسه خارج و خشک کردند.
 
 پس از آن به مدت 6 دقیقه از دست آنها فیلمبرداری کردند این مدت زمانی است که دست یک فرد سالم نیاز دارد تا به دمای عادی پس از این شرایط باز گردد. در نتیجه این فیلمبراری حرارتی مشاهده شد زمان بازگشت دمای دست به دمای عادی در گروه اول کمتر و سرعت بازگشت بیشتراست در این گروه این مدت زمان 4 دقیقه طول کشید که به گفته محققان دلیلش این است که عشق رمانتیک باعث گشادی رگ های خونی و افزایش جریان خون می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
0
0
کلا وقتی خون به مغز نرسه ، توی عروق زیر پوستی ول میشه !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
0
2
این صرفا بررسی تاثیرات جسمی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار