غیراخلاقی ترین نوع آزار و اذیت چیست+تصاویر
کد خبر: ۲۸۷۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 February 23    -    ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
خداوند حکیم و مهربان طبیعت را بدون هیچ نقصی و با  نظمی حیرت آور برای نشان دادن قدرت و حکمتش به همگان آفرید.

خداوند در  آفرینش خود، انسان را به واسطه قدرت تعقل و اختیار از حیوانات جدا می کند و همچنین قرآن کریم و معصومین(ع) را به عنوان بهترین راهنمای زندگی برای عمل در دسترس بشریت قرار می دهد. خداوند در این کتاب آسمانی همانطور که انسانها را به خوبی با حقوق یکدیگر آشنا می کند، به مرز تصرف و تسلط آدمیزاد به حقوق حیوانات نیز به طور کامل می پردازد. او انسان را به مطالعه درباره حیوانات که بخش گسترده موجودات جهان را تشکیل می دهند و پی بردن به قدرت و علم آفریننده آنها از این رهگذر دعوت می کند.

خداوند که مهر خودش را در دل مخلوقاتش به ودیعت نهاده، از انسان ها می خواهد که همواره نسبت به هم نوعان خود و سایر جانداران به دور از خودخواهی و با مهربانی و لطافت رفتار کنند . چنانکه در آیه 119سوره نساء می فرماید: " شیطان می گوید انسانها را گمراه می کنم تا گوش حیوانات را ببرند و برخلاف کلام خدا عمل کنند و هرکس شیطان را به جای خدا ولی خود برگزیند، زیان آشکاری کرده است ." 

با وجود اینکه بارها خداوند و بزرگان اسلام، انسان را به رفتار مناسب با حیوانات فرا خوانده اند ، متأسفانه بازهم شاهد شکنجه این مخلوقات بی زبان از سوی تعدادی سنگدلان انسان نما به شیوه های متفاوت هستیم. برخی از حیوان آزاران، خشم نهفته در تار و پودشان را با آسیب رساندن به جاندار چهارپای بی سرپرست و بی خانمان بروز می دهند و برخی دیگر به بهانه علاقه شدید به حیوان بی زبان وبه قولی شیرین کاری هایش، درصدد آزارش بر می آیند.


غیراخلاقی ترین نوع آزار و اذیت چیست؟! +تصاویر


* نبود خوی انسانی در برخی جسم ها 
  
در هر کشوری برحسب اقلیم منطقه ای، حیوانات مختلف و متنوعی در آسمان و سطح شهرها پراکنده اند و در کنار شهروندان به راحتی رفت و آمد و زندگی می کنند که اگر با آنها به درستی برخورد نشود نه تنها برای حیات وحش بلکه برای انسانها نیز خطر ناک است.
انسانها و این دسته از حیوانات به مرور زمان و با گذر عمر با عادت کردن به وجود و کثرت نوع دیگر خلقت، براساس تجربه ، راه زندگی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر را می آموزند.

سگ و به خصوص گربه حیواناتی هستند که با عبور در خیابانها و جاده های ایران بسیار دیده می شوند ؛ بطوری که دیگر حتی کسانی هم که نسبت به حیوانات هراس دارند، به راحتی از کنارشان می گذرند چراکه تقریبا همگان دریافته اند که حیوانات نیز همانند دیگر مخلوقات از طبیعت سهم دارند و همچنین اگر مورد اذیت برخی انسان ها قرار نگیرند، زیانی نیز وارد نمی کنند.این حیوانات در چهار فصل سال،بی سرپناه در گرما و سرما از صبح تا شب خیابانها را طی می کنند .مدام چشم می چرخانند که شاید تکه ای غذا بیابند و بتوانند به دور از ترس، مثل زیرگرفتن آنها با خودرو، روی سنگ فرش های سرد و سخت پیاده رو و زیر سقف آسمان لحظه ای بیاسایند.  

گاهی برخی هنگام برخورد با این حیوانات چنان خدا را به دست فراموشی می سپارند که گویی از آدم بودن تنها جسمش به آنها رسیده است.نمونه  بارز این موضوع ، فردی است که فیلم دردناک حمله های وحشیانه اش به سگی بی گناه و ناتوان در استان گلستان، اخیرا در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و احساسات جمعی را به شدت جریحه دار کرد.


غیراخلاقی ترین نوع آزار و اذیت چیست؟! +تصاویر


غیراخلاقی ترین نوع آزار و اذیت چیست؟! +تصاویر

لاله ، 20 ساله ، دانشجوی ریاضی درباره این اتفاق و دستگیری مرد ضارب با تأسف فراوان می گوید:" نمی توانم باور کنم کسی که با حیوانی بی آزار این چنین رفتار می کند، رفتار مناسبی با انسانها داشته باشد." 


* جاهلان و خروس بازی هایشان

گرچه نبرد حیوانات توسط سازمانهای حمایت از آنها ممنوع اعلام شده است اما بازهم در نقاطی از محله های جنوبی تهران و تعدادی از شهرهای دیگر کشور، در خانه های قدیمی و یا مکانهای خالی از سکنه، خروس بازی دیده می شود. بعضی از افراد به منظور بدست آوردن سود مالی حاصل از شرط بندی، حیوانات را جنگجو بار می آورند. آنها با تحریک های بسیار، دو جانور را به قصد کشتن یکدیگر در زمینی که تماشاچیان دورش حصار شده اند،به جان هم می اندازند.

غیراخلاقی ترین نوع آزار و اذیت چیست؟! +تصاویر

امیر،65ساله، کارشناس ادبیات ، مبارزه خروس ها را دلخراش می داند و اینگونه می گوید: " در جوانی با دوستانم برای دیدن خروس بازی  به حیات یک خانه در جنوب شهر رفتیم. خون از سر خروس ها جاری می شد اما کسی آنها جدا نمی کرد که در نهایت یکی دیگری را از پا درآورد!


* زیبایی که دردسرساز می شود!

همانطور که  انسانها برای زندگی آسوده به شرایط خاصی نیاز دارند و دلشان می خواهد آزادانه و بدون هیچ محدودیتی مطابق خواسته هایشان رفتار کنند، بیشتر حیوانات نیز برای ادامه حیات به طبیعتی که از آن آمده اند و آزادی احتیاج دارند. جذابیتهای بسیاری از حیوانات و محبوبیت آنها در دل افراد بیش از انکه برایشان سبب خیر شود، درد سر ساز می شود. چه بسیارند پرنده های ظریف، خوش صدا و زیبا که در قفس و محدودیت نمی توانند آزادانه از این شاخه به آن شاخه و در آسمان پرواز کنند و از بودن در کنار سایرهم نوعانشان لذت ببرند. 
از طرف دیگر در میان برخی ازگروههای انسانی داشتن حیوان خانگی مد شده است به گونه ای که هرچه جانداری که به منزل می آورند وحشی تر و درنده تر باشد، کلاس آنها نیز بیشتر می شود.

غیراخلاقی ترین نوع آزار و اذیت چیست؟! +تصاویر

غیراخلاقی ترین نوع آزار و اذیت چیست؟! +تصاویر

به تازگی دیده می شود برخی افراد جغد را که پرنده ای درنده، شب بیدار، شکاری و با چنگالهای تیز است و برای پرواز به یک محیط بسیار باز و بزرگ مثل جنگل نیاز دارد،در محیط کوچک خانه نگهداری می کنند. آنها با مهیا نکردن شرایط مناسب برای پرنده شکاری هم ناخواسته او را می آزارند و هم خود را در معرض خطرهای ناشی از حمله اش قرار می دهند.

بعضی دیگر  که فریفته زیبایی ظاهر روباه می شوند، برای جلوگیری از گاز گرفتن حیوان، دندانهایش را به طور کامل می کشند!
شیوا،22ساله، کارشناس زبان انگلیسی درباره دق مرگ شدن طوطی اش می گوید: " پدرم یک طوطی بسیار زیبا در روز تولدم به من هدیه داد اما پرنده زیبای من که در منزل ما احساس راحتی نمی کرد، سه ماه بعد مرد."

دکتر ربابه غفار تبریزی درباره سلامت روانی افرادی که عمدی حیوان آزاری می کنند با صراحت می گوید: "نگهداری حیوان خانگی به هیجان و مدگرایی برخی افراد برمیگردد اما بی شک فردی که از قصد از آزار حیوانات لذت می برد دچار سادیسم و مشکل روانی جدی است .

غیراخلاقی ترین نوع آزار و اذیت چیست؟! +تصاویر

غیراخلاقی ترین نوع آزار و اذیت چیست؟! +تصاویر


* آزار حیوانات با ساختن زندگی تحمیلی 

پاره ای از افراد باخودخواهی و فراموشی روح موجود در بدن حیوانات، با آنها همانند اشیا رفتار می کنند. درست است که آنها قادر نیستند بگویند از حواس پرتی راننده ها، پرخاشگری برخی موجودات دوپا، مبارزه و پرکشیدن در این راه و همینطور زندانی شدن لطمه می بینند و خواهان ایجاد قوانینی محکم در جهت حمایت از آنها در برابر برخی هستند اما بسیاری از مردم و افکار عمومی هستند که معنای سکوت و ناله هایشان را به گوش دیگران برسانند.


باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
0
0
واقعا وحشتناکه باید بااین افراد برخورد بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
0
0
قانونی برای حفاظت از حیوانات نداریم فقط به فکر خودمونیم !
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار