چهارمین ازدواج امپراتور رسانه در 84 سالگی
کد خبر: ۲۸۶۳۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2016 February 22    -    ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
مرداک برای نخستین بار در فینال جام جهانی راگبی در لندن با "جری هول" مدل و بازیگر دیده شد. روزنامه تایمز که مرداک صاحب آن است، به صورت رسمی نامزدی این دو نفر را اعلام کرد.
چهارمین ازدواج امپراطور رسانه در 84 سالگی +عكس مرداک برای نخستین بار در فینال جام جهانی راگبی در لندن با "جری هول" مدل و بازیگر دیده شد. روزنامه تایمز که مرداک صاحب آن است، به صورت رسمی نامزدی این دو نفر را اعلام کرد.

مرداک

* مرداک کیست

«کیث روپرت مرداک» در ۱۱ مارس ۱۹۳۱ در «ملبورن» استرالیا به دنیا آمد. پدرش روزنامه‌نگاری بود که کار خود را به عنوان یک خبرنگار بخش سیاسی برای روزنامه «عصر ملبورن» استرالیا شروع کرده بود.

 «مرداک» پدر در تأسیس انجمن روزنامه‌نگاران استرالیا همکاری کرده و در سال ۱۹۳۳ سردبیر روزنامه‌ «سیدنی مورنینگ هرالد (SydneyMorning Herald) و بعد‌ها مدیر گره روزنامه‌ای هرالد اندویکلی تایمز (Herald& Weekly Tims) استرالیا شد.

پدر مرداک در سال ۱۹۲۸ در سن ۴۰ سالگی با» الیزابت گرین «ازدواج کرده بود و علاوه بر روپرت دارای ۳ فرزند دختر دیگر نیز بود.

» مرداک «برای ادامه تحصیل به انگلیس رفت و در دانشگاه آکسفورد مشغول تحصیل شد و از ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۲ نیز با روزنامه» دیلی اکسپرس «(Daily Express) انگلیس همکاری کرد.

روپرت مرداک پس از مرگ پدرش بلافاصله به استرالیا بازگشت و توقع داشت که ثروت کلانی از پدرش به او برسد اما بر خلاف انتظار، ثروت بسیار اندکی از یک روزنامه به نام» آولاید نیوز «را تصاحب کرد.

مرداک ۲۲ ساله بلافاصله با یک حرص و ولع پرشور نسبت به روزنامه و به محض افزایش تیراژ و خرید روزنامه‌های کوچک، در سال ۱۹۵۴ امتیاز» آدلاید نیوز «را خریداری کرد.

» مرداک «تاکنون ۳ بار ازدواج کرده است. او برای اولین‌بار با» پاتریشیا بوکر «در سال ۱۹۵۶ ازدواج کرد و از او دارای یک فرزند دختر شد اما این ازدواج دیری نپایید و در سال ۱۹۶۰ به طلاق کشیده شد.

او طی چند سال روزنامه» دیلی میل «(Daliy Mail) سیدنی را خرید و در سال ۱۹۶۴ اولین روزنامه ملی استرالیا یعنی» The Australian «را به آن ملحق کرد.

وی یک‌ بار دیگر در سال ۱۹۶۷ با» آناماریا تورف «ازدواج کرد و از او دارای یک دختر و ۲ پسر شد و در ‌‌نهایت در سال ۱۹۹۹ نیز طلاق گرفتند.

روپرت در سال های دهه ۱۹۵۰ سفرهای منظمی به آمریکا داشت. او با آگاهی و دید ویژه‌ای نسبت به آمریکا بزرگ شده بود و زمانی که در آکسفورد تحصیل می‌کرد با پیچیدگی‌های» جنگ سرد «دست‌وپنجه نرم کرد و اذعان می‌کرد که زمان آن رسیده که موقعیت آمریکا را به عنوان یک قدرت فائقه جهانی به رسمیت بشناسیم. او به زودی دلباخته آمریکا به ویژه شهر» نیویورک «شد.

مرداک در سال ۱۹۶۰ به کوبا «سفر کرد و تحت تأثیر» فیدل کاسترو «مقاله‌ای نوشت که بحث اصلی‌اش این بود که آمریکا باید دست از مخالفت خود با کوبا بردارد و اینکه آینده» آمریکای لاتین «در خطر است.

او در اوایل دهه ۱۹۷۰ دامنه کارهای مطبوعاتی خود را به سمت آمریکا کشاند و سهام زیادی از چندین روزنامه‌ آمریکایی را خریداری کرد و در اوایل ۱۹۸۰ بود که تصمیم گرفت به حضور خود در آمریکا ثبات بیشتری ببخشد. به همین دلیل در سال ۱۹۸۵ تابعیت آمریکایی کسب کرد.

او زمانی با» مارگارت تاچر «روابط خوبی داشت و می‌خواست در کنار» رونالد ریگان «در واشنگتن باشد، لذا روابط خود با کاخ سفید را مستحکمتر کرد. مرداک حتی در ضیافت شام ریگان شرکت کرد و بعد از آن نیز روابط دوستانه‌ای با» ریچارد نیکسون «برقرار کرد.

مرداک «در زندگی خانوادگی همیشه دچار مشکلاتی بود و همین مشکلات بود که به جدایی او از همسرش در سال ۱۹۹۹ انجامید اما طلاق» تورف «به یکی از پرسروصدا‌ترین طلاق‌ها تبدیل شد زیرا او بیشترین مقدار دارایی و اموال به میزان ۱. ۷ میلیارد دلار به صورت املاک و ۱۱۰ میلیون دلار پول نقد را از طلاق خود به دست آورد.

مرداک هوسران دو هفته بعد از این ماجرا در سن ۶۹ سالگی با سومین همسر خود یعنی» وندی دنگ «۳۱ ساله ازدواج کرد که از وی دارای دو فرزند دختر است. هم‌اکنون روپرت مرداک با داشتن یک امپراطوری رسانه‌ای و ریاست چندین رسانه معتبر و مشهور جهان در نیویورک آمریکا زندگی می‌کند.

با توجه به فعالیت‌های شدید کاری، مرداک در زمینه علمی زیاد فعال نبوده است. او با اکراه مراحل اولیه تحصیل در استرالیا را به پایان رساند و سپس با اصرار پدر و مادر به انگلیس رفت تا ادامه تحصیل دهد. او ابتدا در سال ۱۹۵۲ با مدرک کار‌شناسی در رشته هنر از دانشگاه آکسفورد - دانشکده وورس‌تر - فارغ‌التحصیل شد.

روپرت حتی از زمانی که به تحصیل مشغول بود دست از فعالیت‌های کاری و روزنامه‌نگاری نکشید و با تمام مشغله کاری، او توانست مدرک کار‌شناسی ارشد خود را از‌‌ همان دانشگاه در رشته هنر در سالهای بعد دریافت کند. پس از آن مرداک صرفاً به کارهای اجرایی و مدیریتی رسانه‌های گوناگون پرداخت و تحصیلات خود را ادامه نداد.

*ریشه‌های صهیونیستی مرداک


خود روپرت مرداک درباره مذهبش می‌گوید: روزنامه‌ها درباره تولد دوباره من به عنوان یک مسیحی و کاتولیک چیزهایی می‌نویسند. واقعیت این است که من مانند یک مسیحی عبادت می‌کنم و گاهی به کلیسای کاتولیک می‌روم زیرا همسرم یک کاتولیک است، اما من به طور رسمی تغییر مذهب نداده‌ام و یک فرزند مذهبی شدید نیستیم.

اما نه خود روپرت مرداک از یهودی بودنش چیزی می‌گوید و نه رسانه‌های تحت سلطه‌ او، اما آنچه واضح است نام روپرت از نام یهودی پدر بزرگ مادری او برگرفته شده و مرداک همیشه سعی کرده این واقعیت که مادرش او را به صورت یک یهودی بزرگ کرده است، پنهان کند.

پنهان‌کاری مرداک در حالی صورت می‌‌گیرد که وی آشکارا از شاخه صهیونیست» راست افراطی «صهیونیستی و افرادی مانند» بنیامین نتانیاهو «و» آریل شارون «حمایت می‌‌کند.

چنانچه» جرج پاتاکی «فرماندار سابق نیویورک می‌گوید: هیچ روزنامه‌ای در آمریکا به اندازه» نیویورک پست «تحت سلطه مرداک از» اسرائیل «حمایت نمی‌کند.

علاوه بر این، رابطه تنگاتنگ مرداک با سازمانهای صهیونیستی مانند» انجمن ضدافترا «،» موزه میراث یهودی «در واشنگتن و غیره دلیل بر این مدعاست، لذا صراحتاً باید گفت که مرداک علاوه بر یهودی بودن یک صهیونیست تندرو است.

روپرت مرداک مانند سایر یهودیان منتقد در مراکز رسمی و غیر رسمی قدرت، از فاش کردن هویت یهودی خود امتناع کرده و حتی خود را یک» مسیحی ارتدوکس «معرفی می‌کند.

با توجه به شواهدی مانند یهودی بودن مادر و پدر بزرگ مادری مرداک و اینکه مادر وی سعی زیادی داشته تا به فرزند خود تعالیم یهودی بیاموزد و همچنین طرفداری مرداک از اسرائیل و جناح راست صهیونیستی، شکی در ریشه یهودی بودن او باقی نمی‌ماند.

در این صورت، می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که با اینکه مرداک همچنان در دین یهودی باقی مانده ولی به ظاهر به خاطر منافع، ادای یک مسیحی ارتدوکس را درمی‌آورد و برای جلب‌نظر اکثریت مسیحی آمریکا مجبور می‌شود که گاه‌گاهی به کلسیا برود و در رسانه‌ها و مجامع عمومی خود را یک مسیحی معرفی کند.

در صورت درست بودن هر کدام از گزینه‌های بالا چیزی از ریشه صیهونیست بودن روپرت مرداک کاسته نمی‌شود و او در واقع به عنوان یک صهیونیست شناخته می‌شود.
برنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زینال بندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
17
60
باریکلا به روبرت دست کم وقتی تجدید فراش می کنه قبلی رو با سلام و صلوات می فرسته خونه ننه اش ولی ما چهار تا می گیریم ولی همه شون هم شاکی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
2
20
ای ناقلا حتما قبلا خیلی خوش سلیقه هم بوده . . .
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
3
28
چه زنهای کم سن و سالی هم میگیره نابغه ... موش بخورتت پیرمرد...
رکسانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
14
مرسی زینال عزیز کاش بقیه مردها هم تفکر و نبوغ زیبای تو را داشتن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
11
6
شیطان رسانه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
1
24
1- طرف فوق لیسانس داره از دانشگاه آکسفورد، اونوقت می گویید در زمینه تحصیل و علم موفق نبوده است؟؟؟!
2- طرف آدم بسیار موفقی در حرفه و تجارت خود بوده است ، متهم می شود به زیاده خواهی و حرص؟!
3- طرف می گوید من مسیحی هستم ، می رود کلیسا. اونوقت شما استناد می کنید به دین مادر و جد مادریش!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار