افطار تا سحر را با این نوشیدنی سر کنید
کد خبر: ۲۸۴۶
تاریخ انتشار: 2015 June 22    -    ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
 یکی از سختی‌های روزه گرفتن به خصوص در فصل تابستان تشنگی است، مصرف دانه‌های طلایی خاکشیر با خاصیت شگفت‌انگیزش نیاز بدن شما را به آب در طول روز برطرف می‌کند.
  
خاکشیر از جمله خوراکی‌های پرخاصیت است که در درمان و پیشگیری از امراض گوناگون کاربرد دارد. مصرف این دانه‌های طلایی و پرخاصیت از دیرباز تاکنون مورد توصیه متخصصان و اطبا سنتی واقع شده است، دانه‌هایی که قادرند به راحتی سلامت و کیفیت زندگی افراد را ارتقاء داده و نجات بخش جان آنها از سونامی سرطان باشد. نکته بسیار مهم این است که افراد باید پیش از مصرف، خاکشیر را در آب سرد خیس کرده و خوب شست‌وشو دهند.
 
افطار تا سحر را با این نوشیدنی سر کنید

دکتر مرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: از جمله خواص بارز خاکشیر رفع تشنگی و عطش بوده که با توجه به فصل روزه‌داری این روزها افراد می‌توانند توسط این گیاه با تشنگی خود مقابله کنند.
 
وی افزود: خاکشیر خواص عجیبی در تقویت معده و تحریک اشتها دارد و به افراد لاغر به خصوص دختران بسیار توصیه می‌شود. همچنین این گیاه قادر است تب را درمان کند، مشکلی که در تابستان به ویژه در کودکان بسیار شایع است.
 
برای درمان بیماری‌هایتان این ترکیبات را درست کنید

این متخصص تغذیه اظهار داشت: ترکیب خاکشیر با عسل از خواص معجزه‌آسایی برخوردار بوده و در زمان دل ضعفه و اسهال بسیار نقش دارد. همچنین مخلوطی از این دانه‌های گیاهی و شیر به هنگام صبح و ناشتا در درمان لاغری بسیار مؤثر است.
 
صفوی توصیه داشت: خاکشیر می‌تواند رنگ پوست افراد را نیز روشن کند، لذا ترکیبی از این دانه‌ها و ترنجبین به راحتی لکه‌های پوستی صورت را از بین برده و در درمان سنگ کلیه بسیار مناسب است.
 
در راه خوانندگی مصرف این گیاه را فراموش نکنید

این متخصص تغذیه با اشاره به دیگر خواص خاکشیر گفت: با درست کردن معجونی به همراه عرق‌های کاسنی، شاطره، بیدمشک و 2 قاشق غذاخوری خاکشیر می‌توان گرفتگی صدا را رفع کرد، که این مخلوط برای خوانندگان و سخنرانان گزینه بسیار خوبی است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار