حاشیه سریال مديری به ماه عسل رسید
کد خبر: ۲۸۳۹
تاریخ انتشار: 2015 June 22    -    ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
در چهارمین روز از ماه مبارك رمضان و در لحظات عرفانی افطار ماه عسل  پنجره ی خود را به روی مشتاقانش گشود.

علیخانی پس از احوالپرسی و تشكرات همیشگی اش ،ماه عسل پنجم را اغاز كرد و مخاطبان را دعوت به دیدن آیتم روز گذشته كرد.

هفت مهمان بر روی صندلی های انتهایی ماه عسل جای گرفتند و مهمان اصلی بر روی صندلی سفید رنگ  ماه عسل نشستند، دكتر متخصصی كه حدود سی سال در ایتالیا زندگی كرده بود و با پخش یك آیتم مشخص شد كه در ٤ فروردین سال ١٣٨٨ در پی سفر علیخانی به كنسولگری میلان زمینه اشنایی شان فراهم می شود.
 
این دكتر متخصص پس از سی سال به ایران بازگشته بود و به صورت رایگان به  بیماران سرطانی خدمت می كند .

وی دلایل خود را از اقدام و انجام چنین كار خیرخواهانه ای اینگونه عنوان كرد: چندین سال بود كه آرزوی برگشتن به ایران را داشتم تا ایرانی بودن خود را نه به حرف بلكه در عمل ثابت كنم. در ابتدا به مدت سه ماه ،بعد به مدت شش ماه به ایران آمدم ولی بعداز آن برای همیشه به ایران بازگشتم ،ابتدا هم از اصفهان شروع كردم و بعد از زادگاهم گلستان .

وی در ادامه افزود: من به حدی توانایی مالی دارم كه اگر تا صد سال دیگر هم كار نكنم از نظر مالی تامین هستم بنابراین زیاده خواهی من به حساب می امد اگر نخواهم به كسی كمك كنم .

علیخانی با اشاره به صحبتهای این دكتر گفت :چند وقت پیش سریال "درحاشیه" از همین شبكه پخش شد. كارهای مهران مدیری همیشه بكر و تازه است و نمی توان این مسئله را كتمان كرد چون مهران مدیری یكی از ستاره های درخشان تلویزیون ماست ولی باید بگوییم  كه ما بهترین پزشكان دنیا را داریم شاید در پروسه درمان، ضعف سخت افزاری داشته باشیم اما پزشكان ما در تشخیص بی نظیر هستند. نقدهایی هم در این راستا وجود دارد البته این ضعف ها در همه ی قشرها مشهود است ولی مهم این است آدم منصف باشد و از هر دو زاویه به مسئله نگاه كند. بعد با حالت مزاح افزود: خود من ناخلف صنف خودمان هستم .

بعد از پخش پیام های  بازرگانی دو مهمان دیگر كه یك معلم زن و یك راننده زن بودند به مهمانان ماه عسل اضافه شدند .

كلیپی از داستان خانم معلم در شهرستان بیجار پخش شد،معلمی كه علی رغم تالیف ٢٤كتاب و مقاله های  بین المللی و پیشنهادات تدریس در دانشگاههای تهران ،در روستای بیجار استان كردستان مشغول تدریس به كودكان این منطقه است. او علاوه بر شغل معلمی در درمان بیماری كودكان نقش موثری ایفا می كرد و تمام زندگی خود را وقف كمك رسانی به شاگردانش كرده بود.

او دلایلش را برای انجام این كار خیر اینگونه بیان كرد:انرژی  كه كار كردن با این بچه ها به من می دهد تاكنون هیچ چیز دیگری نتوانسته به من بدهد ، این كار را با هیچ چیز دیگری عوض نمی كنم، توفیقی نصیبم شده و دوست دارم به نحو احسنت از ان استفاده كنم .

وی تصریح كرد: خالصانه ترین رازونیازهای من پشت در اتاق عمل این بچه هاست .

مهمان دیگر راننده تاكسی بانوان در فرودگاه مهراباد بود كه در حین انجام كار خانم بارداری را كه در خیابان دچار درد  زایمان شده بود  رابه بیمارستان می رساند و تمام كارهای بعد از عمل این خانم باردار را انجام می دهد.

علیخانی پس از شنیدن قصه ی مهمانان از قاب ماه عسل خارج شد و گفت :در برابر مهمانان برنامه خجالت می كشم اگر تا این حد انسانیت و عشق نداریم حداقل كار خودمان را درست انجام دهیم. 

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار