پیام صادقیان سربه راه میشود؟!
کد خبر: ۲۸۳
تاریخ انتشار: 2015 May 03    -    ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
 همه مانده اند با این پسر چه کار کنند. چه در زمین باشد چه بیرون، خبرسازترین بازیکن است. آن از اخلاق بد و کتک کاری هایی که داشته و این هم از سیگار کشیدن هایش. در تاریخ فوتبال ایران کم نبوده اند بازیکنانی که یا وسط زمین مشکل داشته اند و با بقیه درگیر می شدند یا بیرون زمین جنجال راه می انداخته اند. اما این یکی استثناست. معرفی کردن پیام صادقیان کار سختی نیست.

پیام صادقیان سربه راه میشود؟!

همان پسری که وسط بازی پرسپولیس و فولاد داور بازی را هل داد، شیشه های رختکن را شکست؛ همان بازیکنی که در بازی دوستانه با نفت با رضا حقیقی کتک کاری کرد. پیام صادقیان همان پسری است که گفتند در اردوی کیش قلیان کشیده و پولش را نداده. همان پسری است که می گوید بهش اتهام سیگارکشیدن زده اند. می گویند دیگر قابل کنترل نیست. خیلی ها می خواهند بدانند فصل بعد باشگاهی با او قرارداد می بندد یا نه. خودش هم نگران است دیگر کسی نخواهدش.

پیام پسر حسن صادقیان است، بازیکنی که سال ها قبل در تراکتورسازی و ماشین سازی بازی می کرد. پیام پسر حسن زیکوست و می گویند استعداد فوتبالی اش را از پدر به ارث برده. کسانی که دوران بازیگری حسن زیکو را به یاد دارند، می گویند پیام استعدادهای غیرفوتبالی اش را هم از پدر دارد. زیکوی برزیلی همه مهارت ها را با هم داشت؛ قیچی ها و شوت هایش و... حسن را هم تبریزی ها در حد زیکو می دیدند. پسرش هم که به میدان آمد، به به و چه چه بود که به راه انداختند. پاس هایش، شوت هایش و... اما خیلی زود همه طرفدارانش را پشیمان کرد. پیام را بیشتر از هرچیزی به اخلاق غیرحرفه ای اش می شناسند.

شاید تصور این باشد که فوتبالیست های ایران همه مثل بیشتر ورزش کاران حرفه ای دنیا سر شب می خوابند و صبح فردایش هم سرحال سر تمرین حاضر می شوند. اما آنهایی که از نزدیک با پیام در ارتباطند، بین زندگی او و حرفه ای ها تشابهی نمی بینند. می گویند به تنها چیزی که فکر نمی کند فوتبال است. یاغی گری های پیام از همان دورانی که در تیم نوجوانان بازی می کرد، شروع شد.

مسوولان تیم عاصی بودند که اصلا حرف گوش کن نبوده و خلاف عرفی که در اردوهای تیم بوده، رفتار می کرده است. به تیم امید که رفت اخبار بدتری از کارهای او منتشر شد. جنجال قلیان کشیدن چند بازیکن تیم امید در یکی از اردوها را خیلی ها شنیده اند. اینکه پیام و دوستانش شب به جای استراحت به قهوه خانه رفته و قلیان کشیده بودند و حتی پول قلیان را هم نداده بودند.


بعد از این افشاگری خیلی ها تلاش کردند که او سر به راه شود. می گویند محمد رویانیان، مدیر وقت پرسپولیس برای اینکه آبروی بازیکن تیمش را جمع کند، حتی به خانه او رفت. اما جوابی که پیام داد جالب بود. او گفته بود که من، روز، بازیکن پرسپولیس هستم نه شب در خانه ام.

شایعه شده بود همسایه شدن پیام با مهدی سیدصالحی به خواست رویانیان بوده. اینکه هم بتواند رفت و آمدهای او را کنترل کند تا هم همسایه های عاصی پیام زندگی آرام تری داشته باشند و هم باشگاه بداند خانه پیام پاتوق کدام یک از بازیکنان پرسپولیس است. داستان سیگار کشیدن پیام هم که به تازگی فاش شده است. امیر تتلو، خواننده زیرزمینی رپ، دوباره پیام صادقیان را سر زبان ها انداخت.

بعد از دعوای پیام باحمید درخشان، تتلو در صفحه اینستاگرامش با گلایه از پیام نوشت: «زبونم مو درآورد اینقدر به پیام گفتم سیگار نکش...» همین یک جمله کافی بود تا صبح فردا روزنامه های ورزشی برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران سیگارکشیدن یک بازیکن را روی جلدشان ببرند. پیام در اولین فرصت، این ادعای تتلو را تکذیب کرد و تمریناتش را جدی تر گرفت. با این حال هستند کسانی که از خاک سیگارهایی حرف بزنند که بیشتر وقت ها کف بی  ام و 630 نقره ای دیده اند.

گفته می شود پیام بعد از این کار تتلو، دعوای بدی با او داشته. دوستی این دو بعد از درگیری پیام با داور بازی پرسپولیس و فولاد شروع شد. روزهایی که پیام محروم بود، شاید بهترین راهی که برای دیده شدن پیدا کرده بود، دوستی با تتلویی بود که حداقل طرفداران پرشماری در صفحه اینستاگرام داشت.

پیام پسر آرامی است

برخلاف همه این توصیف های منفی که از پیام می شود، دوست نزدیکش محمد تعریف های دیگری از او دارد. محمد که بیشتر جاها کنار پیام دیده می شود، می گوید: «پیام بیرون از خانه پسر پرجنب و جوشی دیده می شود ولی واقعا آرام است.» با تعریف هایی که محمد می کند باید پیام را این طور پسری تصور کنیم؛ در خانه آرام می نشیند، غذای مورد علاقه اش قورمه سبزی را می خورد، فقط برای تمرین کردن از خانه بیرون می رود، مگر اینکه هوس جگر کند. به گفته محمد، پیام حتی برای اینکه از جنجال ها دور بماند صفحه اینستاگرامش را هم بسته.

پیام صادقیان سر به راه می شود؟!

می گویند پیام از شرایط خودش خبر دارد و نگران است که برای فصل بعد باشگاهی حاضر نشود با او قرارداد ببندد. شاید به خاطر همین است که از الان به آنهایی که دستی در جا به جایی بازیکنان در لیگ های مختلف دارند، پیغام داده هرکجا که او را بخواند حاضر است بازی کند، از چین و مالزی گرفته تا ویتنام.

برداشت ها این است که پیام به تازگی نگران آینده اش شده، اینکه بدون پول بماند. می شود به این نگرانی نگاه مثبت داشت. اینکه سر به راه شود. بعید نیست به خاطر همین هم خواسته محل زندگی اش را تغییر بدهد. خبر داده اند که پیام آپارتمانی را که در شهرک غرب داشته فروخته و به زودی به شهران نقل مکان می کند.

هفته نامه تماشاگران امروز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار