یافته شدن یک نسخه سری از «کتاب مقدس»
کد خبر: ۲۸۲۶۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2016 February 19    -    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
با وجود اینکه بسیاری این انجیل را حقیقی و اصل می دانند، یک کشیش پروتستانی به نام احسان ازبک گفت: گمان نمی کنم این انجیل اصل باشد. برنابا از حواریون عیسی مسیح (ع) بوده و در قرن اول میلادی زندگی کرده است.
یافته شدن یک نسخه ی سری از کتاب مقدس که در آن حضرت مسیح++++++ یافته شدن یک نسخه ی سری از کتاب مقدس که در آن حضرت مسیح (ع) به ظهور حضرت محمد (ص) بشارت می دهد، توجه واتیکان را برانگیخته است‌. قیمت این نسخه از انجیل ۱۴ میلیون پوند برآورد شده است.

به گزارش «تابناک باتو»، در خبرها آمده است که پاپ سابق، بندیکت شانزدهم درخواست کرده بود تا نسخه ی کتاب که عمری ۱۵۰۰ساله دارد، ببیند.

بسیاری می گویند این انجیل همان انجیل برنابا است که در سالهای گذشته توسط دولت ترکیه پنهان شده بود. این انجیل با خط مذهب نوشته شده و به زبان آرامی و دربرگیرنده تعالیم نخستین مسیح (ع) و بشارت او به ظهور حضرت محمد (ص) است. جلد این کتاب از پوست حیوانات است و پلیس ترکیه آن را در خلال کشف یک محموله ی قاچاق در سال ۲۰۰۰ کشف کرد.

یافته شدن یک نسخه سری از «کتاب مقدس»

روزنامه دیلی میل انگلستان توضیح داد که چگونه ترکیه این نسخه را تا سال ۲۰۱۰ مخفی نگه داشت و اخیرا آن را به موزه ی آنتروپولوژی ترکیه داده است تا به نمایش عموم درآید.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، آرتوگرول گونای گفت: احتمال می رود که این انجیل، همانی باشد که سالیان سال مخفی نگه داشته شده است.

در خبرها آمده است، واتیکان درخواست رسمی خود را برای دیدن این انجیل به مقامات ترکیه ارائه داده است. اين انجيل مكمل اناجيل اربعه مرقص، متي، لوقا و يوحنا است و تشابهات فراواني با نگاه اسلام به حضرت مسیح (ع) دارد و در آن به ظهور حضرت محمد (ص) بشارت داده شده است.

یافته شدن یک نسخه سری از «کتاب مقدس»

با وجود اینکه بسیاری این انجیل را حقیقی و اصل می دانند، یک کشیش پروتستانی به نام احسان ازبک گفت: گمان نمی کنم این انجیل اصل باشد. برنابا از حواریون عیسی مسیح (ع) بوده و در قرن اول میلادی زندگی کرده است.

شواهد نشان می دهد، این انجیل به قرن ۵ یا ۶ میلادی بازمی گردد. این کشیش به روزنامه تودی زمان گفت این انجیل که هم اکنون در آنکاراست، ممکن است توسط یکی از مریدان قدیس برنابا نوشته شده باشد.

یک استاد الهیات به نام عمرفاروق هارون نیز می گوید: بررسی علمی تنها راهی است که می توان به کشف عمر این انجیل مبادرت کرد. باید کتاب از نظر علمی بررسی و زمان آن دقیقا تخمین زده شود.

منبع: صحیفة الوفاق
لكشف عن نسخة سرية من الانجيل المقدس تتنبا بمجي ء محمد(ص)
مترجم: سعيده ملایی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
6
5
به نظر من که انجیل برنابا حقیقت است ،همانطور که خداوند هم در قرآن سوره ی مبارکه صف می فرمایند که حضرت مسیح بشارت دهنده ی به پیامبر بعد از خود هستند و حضرت مسیح ع از ایشان با نام احمد ص یاد می کنند.
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
3
8
برنبا هیچوقت در مسیحیت قدیس نبوده
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
جزو حواریون بوده.رساله اعمال را مطالعه فرمایید و کمی هم شخصا تحقیق فرموده و بعد از آن اظهار فضل نمایید.بهتر است قبل از هر گفتار و اظهار نظری کمی فکر و تامل و تحقیق کنیم.این مشکل خیلی از ما شده.
آرمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
3
9
من نمی دونم این مطلب بنده چاپ میشه یا خیر اما دوست دارم حداقل چند تا هم وطن یکمی تو حال روز اقلیت ها بخصوص مسیحی ها قرار بگیرن.از اول عمرمم گرفته تا الان که 36 سالمه تو تلویزیون ،روزنامه ها،تو دانشگاهها ، استادان ارجمند معارف،متون اسلامی ،... تا تو خدمت سربازی و از بعضی دوستان مسلمون و ... همش به ما گفتن نمی خواهی مسلمون بشی! دین اسلام کاملترین دینه بیا دینتو عوض کن! و غیره متاسفانه بعضی پا را فراتر می گذاشتن و... به نظر شما ما با این همه احترامی که برای دین اسلام قائلیم و می توانم با اطمینان بگم از خیلی مسلمونها از ایمان گرفته تا غیره مسلمونتریم مستحق این رفتار و گفتار هستیم.
واعظی پرسید از فرزند خویش
هیچ میدانی مسلمانی به چیست؟
صدق و بی آزاری و خدمت به خلق
هم عبادت،هم کلید زندگیست
گفت:زین معیار اندر شهر ما
یک مسلمان هست،آن هم ارمنی است!
پروین اعتصامی
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
اول سلام آرمن جان.بعد اینکه همه رو به یک چشم نبین.در اینکه دین مبین اسلام کاملترین دین میباشد حرفی نیست.اینکه شما خودتان رو بهتر/پاک تر و بالاتر از مسلمان ها میدانید بحث دیگریست.احتمالا بعضی از مسلمین هستند که با بوتوجهی به اصول دین خودشان مایه ی سرافکندگی بوده و خواهند بود.اما از جزء به کل تعمیم ندهید.مثلا میتوان با استناد به جنگ های صلیبی که از طرف مسیحیان و با تحریک پاپ وقت انجام شد،میتوان گفت مسیحیان انسانهایی غارتگر و جنگ طلب بوده اند؟یا امثالهم؟.دین و ایمان و پاکدامنی شما،شما را از عذاب اخروی باز خواهد داشت پس به رخ کسی نکشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
5
2
برنابا یکی از حواریین است و همه حواریون قدیس بودند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
0
4
آفرین به وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه .
که تونسته یک اثر تاریخی را حفظ کند و بعد از آن برای رونق اقتصاد کشورش استفاده کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
0
2
در پاسخ به آرمن عزیز
بله ملاک برتری انسانها فقط تقوا و پرهیزگاری است
و خیلی از مسلمانان هم دینشان را به ارث برده اند و چیز زیادی از آن نمی دانند.شما هم اگر پرهیزکار تر از یک "مسلمان نام" هستید مطمئنا در آخرت جایگاه بهتری دارید.
ان شاالله عاقبت نیک داشته باشید هموطن ارمنی عزیز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار