ایران برترین کشور منطقه در تولید علم شد
کد خبر: ۲۷۹۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 February 16    -    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰
محمدجواد دهقانی اظهار داشت: هر چند کمیت تولید علم نسبت به ترکیه کمتر است، اما کیفیت تولیدات علمی ایران بالاتر از ترکیه است. بررسی تولید علم ایران و ترکیه در معتبرترین مجلات بین المللی نمایه شده در پایگاه استنادی تامسون رویترز (آی.اس.آی) این واقعیت را به خوبی نشان می دهد.

دهقانی افزود: سهم ایران از کل استنادهای دنیا در سال ۲۰۱۰ حدود ۰.۹ درصد بود و این رقم در سال ۲۰۱۴ به حدود ۱.۴ درصد از کل استنادهای دنیا رسیده است. اما برای ترکیه این وضعیت کاملا متفاوت است و تولید علم ترکیه از لحاظ کیفی افت داشته است. سهم ترکیه از کل استنادهای دنیا در سال ۲۰۱۰ حدود ۱ درصد بود که از این سال تا ۲۰۱۴ سهم ترکیه ثابت مانده است.

دهقانی گفت: در طول پنج سال اخیر سهم ایران از کمیت تولید علم دنیا حاصل از انتشار مدارک در معتبرترین مجلات بین المللی به طور مرتب افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۰ سهم ایران از تولیدعلم دنیا به حدود ۱.۱ درصد رسید. در سال ۲۰۱۴ جمهوری اسلامی ایران حدود ۱.۵ درصد از علم دنیا را تولید کرد.

گفتنی است کیفیت علم تولید شده که با شمارش میزان استفاده و یا میزان استنادها به مقالات سنجیده می شود یکی از مهمترین عوامل مرجعیت علم بین الملل هستند. مرجعیت علمی و فناوری اولین بند از سیاست های کلان علم و فناوری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری است.
ايلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
0
1
وااااااااااااااي چقدر خنديدم! مرسي!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار