در انتخاب فرش مراقب این اشتباهات باشید
کد خبر: ۲۷۹
تاریخ انتشار: 2015 May 03    -    ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
شاید آنقدر که مبلمان، پرده و تابلوهای خانه برایتان مهم است، فرش مهم نباشد اما فراموش نکنید که فرش نقش مهمی را در زیبایی دکوراسیون خانه به عهده دارد. هنگام انتخاب آن، مراقب این اشتباهات رایج باشید.

1.    انتخاب فرش های خیلی کوچک

فرش های خیلی کوچک، خانه را از آنچه هست، کوچک تر نشان می دهند. دانیل اوکی طراح دکوراسیون داخلی می گوید: «شما باید فرشی انتخاب کنید که کف خانه را بپوشاند. فرشی که در اتاق پذیرایی استفاده می کنید، باید آنقدر بزرگ باشد تا حداقل زیر پایه های جلویی مبل ها را بپوشاند.»

در اتاق خواب نیز باید اندازه فرش طوری باشد تا زمانی که از خواب بیدار می شوید و پای خود را روی زمین می گذارید، پایتان روی فرش قرار گیرد.

در انتخاب فرش مراقب این اشتباهات باشید


2.    استفاده از یک لایه فرش

بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از فرش های کوچک، از یک فرش بزرگ استفاده کنند. شاید دلیل آن هزینه کمتر باشد اما طراحان دکوراسیون استاد روی هم چیدن فرش ها هستند. بهتر است برای زیبایی خانه خود، یک فرش کنفی بزرگ به رنگ خنثی بخرید و فرش طرح دار را روی آن قرار دهید. این روش نه تنها زیبایی خانه را دو برابر می کند بلکه هنگام کثیفی فرش ها، راحت تر می توانید آنها را جابه جا کنید و بشورید.

در انتخاب فرش مراقب این اشتباهات باشید


3.    خالی نگذاشتن فضای بین فرش ها

از این که فضاهای خالی کف خانه مانند لبه دیوارها را خالی بگذارید، نترسید. وجود فضای خالی، خانه شما را بزرگ تر و زیباتر نشان می دهد.  

در انتخاب فرش مراقب این اشتباهات باشید


4.    خرید فرش در آخرین مرحله

اگر می خواهید تمام لوازم منزل خود را از ابتدا خریداری کنید، اول به سراغ فرش بروید. مطمئنا اگر خرید فرش را به مرحله آخر موکول کنید، انتخاب آن ماهها به طول خواهد انجامید. (در این مواقع بهتر است فرشی با رنگ خنثی بخرید تا آنچه را که در ذهنتان است، به مرور زمان بیابید.)

طراحان دکوراسیون، اولین چیزی که هنگام تزیین خانه تهیه می کنند، فرش است. در این صورت آنها راحت تر می توانند دیگر لوازم خانه مانند پارچه پرده، مبل و بالش های تزیینی را هماهنگ با فرش انتخاب کنند.

در انتخاب فرش مراقب این اشتباهات باشید


5.    پرهیز از فرش های طرح دار 

دانیل اوکی می گوید :گاهی تضاد برای ایجاد فضایی شاد در خانه لازم است. دیوارهای قهوه ای، مبل قهوه ای، فرش قهوه ای و ... فضای خانه را یکدست و بی روح نشان می دهد.

در انتخاب فرش مراقب این اشتباهات باشید


6.    عدم استفاده از زیر فرشی

قرار دادن موکت در زیر فرش ها مانع سر خوردن و حرکت آنها می شود. به علاوه شما هنگام نشستن یا راه رفتن روی آن، به دلیل نرمی بیشتر، احساس راحت تری خواهید کرد. استفاده از چسب فرش بی فایده است و تنها مواد چسبی آن به کف پوش آسیب می رساند.

در انتخاب فرش مراقب این اشتباهات باشید


منبع: برترین ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار