پرستاری آمیختن طبابت جسم است با طبابت روح
کد خبر: ۲۷۸۱۵
تاریخ انتشار: 2016 February 14    -    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
پرستاری تنها مراقبت از علایم حیاتی بیمار نیست؛ فقط نگاهبانی از مرز حیات بیمار نیست؛ بلکه دمیدن روح زندگی است در تن رنجور بیمار؛ وزش نسیم محبت است و جاری کردن زلال امیدواری در بدن خسته بیمار؛ پرستاری حفظ جان بیمار است و تقویت روح او؛ درمان زخم های بیمار است و مرهم نهادن بر زخم های درون او. پرستاری آمیختن طبابت جسم است با طبابت روح؛ روشن نگه داشتن چراغ حیات بیمار است و درخشان کردن خورشید ایمان و اعتمادش به زندگی. برای همین است که پرستاری هنر است و تخصص.

هر ساله در روز پرستار وعده هاي بسياري از زبان مسئولان شنيده ميشود كه هيچ يك از آنان تحقق نمي يابد! در بسياري از بخشهاي درماني خدمات پرستاري به بخش خصوصي واگذار شده كه با توجه به حساسيت و سختي كار اين عزيزان چنين رويكردي غير كارشناسي و تاسف آور است.

حقوق پرستاران عزيز در سازمانهاي دولتي ناديده گرفته شده است و شركتهاي خصوصي در اجراي قوانين و پرداخت حقوق و ايجاد شرايط كاري اين عزيزان كوتاهي ميكنند.


ميتوان گفت اين عزيزان زبان گويايي براي بيان مشكلات و در خواست حقوق و مطالبات خود نداشته اند . اين قشر شريف و صبور تا به امروز با صبر هميشگي خود با مشكلات كار و زندگي خود مدارا کرده اند. امروز بايد تصميمی اساسي و يك قدم كاري براي رفع قسمتي از مشكلات اين عزيزان برداشت و وعده هاي چندين ساله را جامه عمل پوشاند.

 سالروز ولادت با سعادت بزرگ بانوي اسلام حضرت زينب كبري (س) كه موقعيتي براي قدرداني از تلاشها و زحمات شبانه روزي جامعه شريف و خدوم پرستاري فراهم مي كند را به تمامي كاركنان عرصه بهداشت و درمان بخصوص پرستاران عزيز تبريك و تهنيت ميگويم و از خداوند متعال شادكامي و بهروزي ايشان و خانواده محترمشان را خواستارم.


نصر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار