روزی که ویزیت برای مردان رایگان است
کد خبر: ۲۷۵۰۵
تاریخ انتشار: 2016 February 11    -    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
عباس بصیری با بیان اینکه سنگ‌های ادراری و پروستات از شایع‌ترین بیماری‌های مردانه است، اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از مردان زمانی به پزشک و درمان مراجعه می‌کنند که فرصت‌های طلایی درمان ارزان و کم‌عارضه را از دست داده‌اند.

وی که در آستانه برگزاری "روز ملی سلامت مردان" ــ ششم اسفند ــ سخن می‌گفت عنوان کرد: با توجه به شیوع انواع بیماری‌های مردانه در کشور و کم‌توجهی اغلب مردان به سلامتی‌شان، روز ملی سلامت مردان به‌عنوان یک روز سمبلیک و برای توجه مردم و مردان به سلامتی‌شان در نظر گرفته شده است.

بصیری تأکید کرد: متأسفانه در تمام دنیا و به‌ویژه در ایران مردان بین آحاد جامعه کمترین اهمیت را به سلامتی خود می‌دهند و زمانی برای درمان و اقدام پزشکی مراجعه می‌کنند که در شرایط پیشرفته و نهایی بیماری هستند.

این جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار ادامه داد: از طرفی دیگر مردان در جامعه ما نقش مؤثرتری را در تأمین معیشت زندگی خانوار به‌عهده دارند و به‌دلیل اشتغالات آنها توجه به سلامتی مغفول باقی می‌ماند.

وی عنوان کرد: این روز اهمیت به‌سزایی دارد که مردان امر پیشگیری را بیشتر رعایت کنند تا در صورت بروز علائمی از یک بیماری خاص خیلی سریع برای درمان مراجعه کنند نه زمانی که کار از کار گذشته است.

شایع‌ترین بیماری‌های مردان در اورولوژی

بصیری شایع‌ترین بیماری در حیطه بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار را بیماری‌های سنگ‌های ادراری و پروستات دانست.

وی تأکید کرد: شیوع بیماری سنگ کلیه در مردان 2 تا 3 برابر بیشتر از خانم‌ها بوده و در عین حال بیماری اذیت کننده؛ دردناک و با عوارض بسیاری است به‌گونه‌ای که در مراحل حاد بیمار را زمین‌گیر می‌کند.

رئیس انجمن اورولوژی ایران در ادامه بیان کرد: بیماری پروستات نیز یکی دیگر از بیماری‌های شایع مردانه است که در سنین بالای 50 سال خودش را به‌صورت بزرگ شدن پروستات و با اشکالاتی در مسیر ادرار نشان می‌دهد که به آن بزرگی خوش‌خیم پروستات گفته می‌شود.

وی افزود: گاهی اوقات بین 10 تا 15 درصد از این موارد می‌تواند سرطانی باشد، اما اکثر اوقات بزرگی خوش‌خیم پروستات است؛ حال آنکه نوع دفع و جریان ادرار، قطره قطره شدن و تکرر ادرار در شب بعضأ منجر به بی‌اختیاری و بی‌خوابی بیمار می‌شود که این عوامل اذیت کننده است.

این اورولوژیست تصریح کرد: در سنین جوانی هم پروستات می‌تواند با ابتلا به التهاب و عفونت منجر به سوزش و تکرر ادرار، دردهای شکمی و... بروز کند که این بیماری هم به‌نسبت شایع است.

به گزارش انجمن اورولوژی ایران؛ ششم اسفند هر سال مصادف با روز ملی سلامت مردان در کشور است که در همین راستا برنامه‌های مختلفی در زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی مردم و نیز ویزیت‌های رایگان اورولوژیست‌ها از سوی انجمن اورولوژی در سراسر کشور برگزار می‌شود.
برنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار