آیا از صادرات سر قطع شده انسان ها چیزی شنیده اید؟!
کد خبر: ۲۷۲۳۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: 2016 April 07    -    ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
مائوری ها پس از مرگ بزرگان خود سرش را قطع کرده و آن را به شیوه ی خود مومیایی می کردند. آن ها ابتدا مغز و چشم ها را تخلیه کرده و سپس تمام سوراخ ها و شکاف های سر را از جمله گوش، بینی و دهان را با پارچه و صمغ درختان پر می کردند، سپس سر را در دیگ می انداختند تا ساعت ها بجوشد.
مائوری ها ++++++++++++++  اختصاصی «تابناک باتو» آیا تا به حال از صادرات سر قطع شده انسان ها چیزی شنیده اید؟ پس با ما باشید. در این گزارش خواهید خواند که چگونه تا یک قرن و نیم پیش سر انسان ها در معاملات جهانی به فروش می رسیده و بازار پر رونقی داشته است.

به گزارش «تابناک باتو» به بومیان جزایر نیوزیلند Maori مائوری گفته می شد. مائوری ها قبایلی بودند که برای خود سلسله مراتب و مقاماتی قائل بودند؛ از رئيس قبیله گرفته تا خانواده اش و بقیه. هر یک از این افراد، باید روی صورت هایشان را متناسب با مقام و جایگاهشان خالکوبی و تتو می کردند. خالکوبی ها خطوطی منحنی و نرم بودند و در پس هر کدام معنا و مفهومی نهفته بود که جز بومیان کسی از آن چیزی نمی فهمید. خطوط خالکوبی شده احترام و منزلت می آورد و نشانی از عظمت بود. جز زنان رؤسای قبائل، هیچ زنی حق خالکوبی صورت را نداشت و زنان رؤسای قبایل هم فقط باید چانه هایشان را خالکوبی می کردند.

آیا از صادرات سر قطع شده انسان ها چیزی شنیده اید؟!

مائوری ها پس از مرگ بزرگان خود سرش را قطع کرده و آن را به شیوه ی خود مومیایی می کردند. آن ها ابتدا مغز و چشم ها را تخلیه کرده و سپس تمام سوراخ ها و شکاف های سر را از جمله گوش، بینی و دهان را با پارچه و صمغ درختان پر می کردند، سپس سر را در دیگ می انداختند تا ساعت ها بجوشد. بعد آن را در معرض دود مستقیم آتش قرار داده و دودی می کردند.

در مرحله ی بعدی آن را زیر نور خورشید می گذاشتند تا کاملا خشک شود و سرانجام آن را با چربی بدن کوسه چرب و روغنی می کردند تا خطوط صورت و خالکوبی ها کاملا حفظ شود. به این سرها موکوموکا گفته میشد. آن ها این سرها را در جعبه های پرنقش و نگار و فاخر قرار می دادند و فقط در مراسم خاص آن ها را در معرض دید دیگران می گذاشتند.

اما ماجرای خرید و فروش این سرها از جایی شروع شد که اروپاییان و سفید پوستانی که به این جزایر پا گذاشته بودند برای خرید این سرها از خودشان علاقه نشان دادند. بومیان در ازای فروش این سرها از مردان سفید پوست پول نمی خواستند. آن ها از آن مردان سفید عصاهای جادویی می خواستند و سفیدپوستان به این عصاهای جادویی اسلحه می گفتند.


آیا از صادرات سر قطع شده انسان ها چیزی شنیده اید؟!

مائوری ها این اسلحه ها را می خواستند تا از آن علیه قبائل متخاصم خود استفاده كنند.

مطالبه سرهای خالکوبی شده از سوی سفیدپوستان اروپایی و آمریکایی شدت گرفته بود، به گونه ای که موزه داران حاضر بودند مبالغ هنگفتی در ازای این سرها بپردازند و در مقابلش به آن ها اسلحه بدهند.

بومیان که با حجم گسترده ی درخواست ها مواجه شده بودند، باید به دنبال یک راه حل می گشتند. آنها تصمیم گرفتند تا آن دسته از آدم های قبیله را که جایگاه قابل توجهی نداشتند و یا از قبائل متخاصم بودند، بكشند و از سرش موکوموکا بسازند. کار به جایی رسیده بود که آن ها قربانیان را به کشتی سفید پوست ها می بردند و از آن ها می خواستند تا انتخاب کنند و از هر کدام که خوششان آمد بگویند تا از سرش برایشان موکوموکا بسازند.

شبح وحشت بر جزیره سایه افکنده بود و غارها، شکاف سنگ ها و میانه ی درختان جایی بود برای پنهان شدن بومیانی که نمی خواستند موکوموکا شوند. قایق ها شبانه و پنهانی به آب می افتادند و خود را در معرض موج های تیره و کف آلود قرار می دادند تا از سرهایشان محافظت کنند.

پس از مدتی تب خرید و فروش سر انسان ها فروکش کرد، ولی هنوز بودند کسانی که به خرید آن اشتیاق داشتند؛ از جمله آن ها یک افسر بلندپایه ی انگلیسی به نام Horatio Robley هوراتیو روبلی (۱۸۴۰_۱۹۳۰) بود. او حدود ۳۵ تا ۴۰ سر گردآوری کرد و بعدها آن را به موزه ی تاریخ طبیعی آمریکا فروخت. عکس معروفی از او وجود دارد که او نشسته و سرهای بومیان را بر روی دیوار پشت سرش آویخته است.

آیا از صادرات سر قطع شده انسان ها چیزی شنیده اید؟!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
6
35
خیلی جالب و وحشتناک بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
4
41
روانی ها
سارا سالاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
2
8
مائوری ها بومیان نیوزلند و بعضی از جزایر اطراف آنها می باشند آقای دکتر شفیع زاده در کتاب "تاریخ حضور ایرانیان در استرالیا وجزایر اقیانوس جنوب شرق آسیا پیش از حضور اروپاییان" اسناد ومدارک زیادی ارائه می کند که نشان می دهد بومیان مائوری با ایرانیان مراده وازداواج نموده اند واگر تصویر مائوریها را در انترنت جستجو کنید خواید دید که انها سفید پوست وبسیار شبیه ایرانیان می باشند در کتاب دلیل خالکوبی این قوم را متاثر از عادت ایرانیان مخصوصا پهلوانان به خالکوبی می داند جالب توجه اینکه نقش استرالیا ونیوزلند 700 سال قبل از غربی ها به وسیله خوارزمی تهیه شده است که اتفاقا آقاي دكتر ديويد هوريك(dzavid haveric book) در جلد كتابش تحت عنوان "كشف قاره استراليا توسط مسلمانان"همان نقشه را گذاشته واگر شما نام ايشان را در ايميج گوگل سرچ كنيد عكس كتاب ونقشه خوارزمي را با نام هاي فارسي مناطق مختلف استراليا خواهيد ديد. نام فارسي استراليا جاوه كبير بوده است كه ازنام قومي كرد بنام جواني كه اين سرزمين را كشف كرده بودند گرفته شده است
در ضمن در قاره استرالیا سکه های ایرانی متعلق به امپراطوری شیرازی ها پیدا شده است
پاسخ ها
مهاجر
| |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
سلام.ممنون از اينهمه توضيحات مبسووطوباحال بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
49
وقتی ساعتها میپختنش چطوری گوشت از استخوان جدا نمیشد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
1
11
بومی های آمازون هم چیزی شبیه این را داشته اند ،با این تفاوت که سر را به اندازه پرتقال کوچک می کردند،معمولا آنها از روش های اسرار آمیزی استفاده می کردند که هیچ کس ازش خبر نداشته ،در غیر اینصورت چه نیازی بود که سفید پوستا در قبال این سرها پول پرداخت کنند،اگر بلد بودند خودشان این کار را می کردند ،پس این یه روش محرمانه بوده است.
سید حسنی scenic
|
United States
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
6
2
یکی از آن راههای اسرار آمیز ترکیب خاصی از جیوه است
که میتوان آدم کوچولو شد
وبا نانو ذرات تحت میدان مغناطیسی معکوس واضافه کردن گالیم و برم و کرم به مقدار لازم و فضای نیتروژنی غول شد وبا قرار دادنش در فضای گاز هیدروژن ملک و بال گشود. چرا به خلقت سنجاقک نمی نگرید
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
سید جان اینا چیه نوشتی!!؟؟
مخصوصا جمله آخر: "چرا به خلقت سنجاقک نمی نگرید "
مهاجر
| |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
كلا سركاري بود بنظرم.بجز نگرش به سنجاقك.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار