ثروتمندترین خانواده آمریکا،مالک ویروس زیکا
کد خبر: ۲۷۲۳۴
تاریخ انتشار: 2016 February 08    -    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
شیوع یک بیماری به نام "ویروس زیکا" طی هفته‌های اخیر موجب ترس و تنش در سراسر جهان شده است.
 بسیاری از گزارش‌ها حاکی از آن است که این ویروس یا بیماری، فاجعه‌ای است ساخت دست بشر. ویروس زیکا برای اولین بار در سال ۱۹۴۷ در بدن یک میمون در حوالی جنگل زیکا (Zika) در نزدیکی دریاچه ویکتوریا در اوگاندا شناسایی شد.

بر اساس گزارش وب‌سایت The Free Thought Project این میمون در آزمایشگاه دانشمندان بنیاد راکفلر نگه داری می‌شد و آنها اعلام کردند که این ویروس نتیجه نوعی آزمایش است. در آن زمان موارد ابتلا به ویروس زیکا بسیار نادر بود، اما طی سال‌های اخیر شیوع و گسترش زیکا به ویژه در آمریکای جنوبی و برزیل افزایش یافته است.

 اتفاق عجیب اینجاست که شیوع این بیماری در برزیل درست زمانی اتفاق افتاد که پشه‌های اصلاح ژنتیکی شده شرکت زیست فناوری "Oxitec" انگلیس نیز رهاسازی شدند یعنی در سال ۲۰۱۲ و در یک منطقه مشخص. در آن زمان پشه‌های اصلاح ژنتیکی شده به عنوان درمانی برای یک بیماری عفونی پیشنهاد و معرفی شدند، اما بسیاری از متخصصان هشدار دادند که تحقیقات کافی در این زمینه صورت نگرفته است و رهاسازی چنین جانداری در طبیعت و حیات وحش نتایج فاجعه‌باری به دنبال خواهد داشت.
اما اینکه واقعا شرکت "Oxitec" هم ناقل ویروس زیکا و این بیماری بوده، تاکنون مشخص نشده است. اکنون پس از انتشار اخبار مربوط به شیوع ویروس زیکا، اخباری درباره خرید آنلاین این ویروس منتشر شده است.
 ویروس ۶۹ ساله زیکا در حال حاضر توسط دو کمپانی معامله می‌شود: شرکت "LGC Standards" در انگلیس و شرکت "ATCC" در آمریکا. "ال‌ جی سی استانداردز" موسسه اقدامات ملی برای انجام آزمایشات شیمیایی و زیستی و عرضه خدمات آزمایشگاهی است که تولیدکننده و عرضه کننده انواع مواد اولیه نیز می‌باشد. این شرکت با بیش از ۳۰ سال سابقه در ۲۰ کشور جهان شعبه دارد.
ال جی سی استانداردز همچنین با موسسه‌ای به نام "ای تی سی سی" همکاری دارد که این شرکت نیز در حوضه مسایل بیولوژیکی یا زیستی و میکروارگانیسم (موجودات ریز میکروسکوپی) فعالیت می‌کند.

 ای تی سی سی با هدف افزایش کیفیت محصولات و در راستای بهبود سلامت مردم جهان از تحقیقات علمی سایر موسسات و نهادها هم حمایت می‌کند. اکنون ویروس زیکا که نوعی ویروس مرگبار نیز می‌باشد، توسط همین کمپانی یعنی ATTC به صورت آنلاین فروخته می‌شود و به قیمت ۵۹۹ یورو در اختیار سایر موسسات و تیم‌های تحقیقاتی قرار می‌گیرد.
اهورا وب
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار