شیوه جدید جذب جاسوس توسط BBC+عکس
کد خبر: ۲۶۰۶۸
تاریخ انتشار: 2016 January 29    -    ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
ایام منتهی به انتخابات برای سرویس های جاسوسی کشورهای غربی جهت بهره برداری در کشورهای هدفشان ،بسیار حائز اهمیت است.

رسانه های وابسته به این سرویس ها نیز در این دوران با ایجاد تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری،تلاش می کنند تا ضمن افزایش جاذبه های بصری برای تاثیر بر مخاطبان، روش های مداخله و تاثیرگذاری بر روند سیاستی کشور هدف را طراحی کنند.

مولد بارز سرویس های جاسوسی غربی برای اثرگذاری بر روند یک انتخابات، ظهور بی بی سی فارسی در دی ماه ۱۳۸۷ با هدف انتخابات سال ۸۸ و پس از آن هدایت و خط دهی به اغتشاشات فتنه ۸۸ بود.

حال که به انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی در اسفند ۹۴ نزدیک می شویم، بی بی سی دست به کار شده و ضمن طراحی برخی اقدامات قابل تامل، تغییرات ظاهری اش را نیز در رویه خود قرار داده است.

اما نکته حائز اهمیتی که نباید از آن غفلت نمود تلاش گسترده بی بی سی برای شبکه سازی و هدایت خیابانی در آستانه انتخابات است.همان کاری که با دسترسی های کمتر در سال ۸۸ صورت داد.

بی بی سی ضمن ارائه فراخوانی در شبکه اجتماعی تلگرام که البته ۳۲۵ هزار عضو نیز دارد،از مخاطبانش خواسته است تا ضمن ارائه شماره تماسشان به بی بی سی، نام استانشان را نیز برای آنها در جهت شبکه سازی  ارسال کنند.

ضمن هشدار به مردم برای اجتناب از ریختن آب به آسیاب شبکه سرویس جاسوسی انگلیس و عدم همکاری با این شبکه معاند، باید به مسئولین داخلی که با پیگیری های لازم زمینه ارتباط با مدیران تلگرام را برقرار کرده و توانسته اند رویکرد بهره برداری از فیلترینگ هوشمند را پیاده سازی کنند،هشدار داد که رسانه های وابسته به سرویس های جاسوسی غربی در تلاشند تا روند عادی انتخابات را تبدیل به یک بحران عمومی و خیابانی کنند،لذا با تصمیمی جدی مراحل مسدود نمودن این اقدامات را فراهم نمایند.

ديدبان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار