وزیر بهداشت در اتاق پاپ + عکس
کد خبر: ۲۶۰۳۰
تاریخ انتشار: 2016 January 28    -    ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

صفحه اینستاگرام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عکسی در اتاق رهبر کاتولیک های جهان به روز شد.

دکتر حسن هاشمی در صفحه اینستاگرام خود با توجه به سفر اخیر هیأت دولت به ایتالیا نوشت: قلبها، بهترین سرزمین اند. روز سه شنبه، در معیت رئیس جمهوری به دیدار پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان رفتیم.

قبل ها برای بازدید از آثار باستانی و شرکت در کنفرانس های علمی بارها به ایتالیا و رم سفر کرده بودم، و هر بار با همه سختی هایش به تماشای تمدن عبرت آموز واتیکان نشسته بودم؛ اما دیدار با پاپ در کشور سه کیلومتری واتیکان برایم بسیار جذاب و یادآور نکاتی عبرت آموز بود.از آن هیمنه اقتدار و امپراطوری دیروز؛ اکنون چیزی جز تشریفات وپروتکل های بی روح و رمق مشاهده نمی شود.از اتاق پاپ به میدان مرکزی این مجموعه عظیم می نگرم.

می اندیشم که برای ساخت این بنا از قرن دوازدهم تا قرن شانزدهم و هفدهم یعنی نزدیک به ۵۰۰ سال چه انسان های زیادی را به بیگاری کشیدند و کشتند؛ و چه ظلم و فسادی که در قرون وسطا راه افتاد.

علیرغم همه اینها، نکته قابل توجه آن است که بیشتر مردم اروپا هنوز هم دلبسته حضرت عیسی مسیح (ع) هستند و دیندارند؛ نه با زور، بلکه با عشق و احترام.

زور و سر نیزه جباران تاریخ، ارباب کلیسا را به این نتیجه رساند که حکومت بر قلب ها از حکومت بر تخت ها بهتر است؛ که تخت و تاج در طول تاریخ چیزی جز دیکتاتوری و خیانت به حقوق و مال و سرنوشت انسانها رقم نزده است.آری؛ قلبها بزرگترین و بهترین سرزمین برای حکومتند.

جام جم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار