کاهش تیرگی پوست با این روش ها
کد خبر: ۲۵۸۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 February 07    -    ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
می خواهیم برای درمان و رفع تیرگی های پوست سراغ طب سنتی برویم و از درمان های مناسب آن بهره بگیریم توصیه ها و ترفندهای مناسب برای ازبین بردن تیرگی پوستمان را در این مطلب برایتان آورده ایم با ما همراه باشید
کاهش تیرگی پوست با این روش ها

یک محقق طب اسلامی راه‌‌های رفع ترک و تیرگی پوست را مطرح کرد.

آیت‌الله سید حسن ضیایی درباره درمان تیرگی پوست اظهار داشت: افرادی که پوست تیره دارند برای رفع تیرگی و افزایش شفافیت آن هر روز صبح یک قاشق غذاخوری خاکشیر با آب جوش بخورند.

به گفته وی مصرف آب هویج 2 ساعت قبل از ناهار بسیار مفید است، همچنین در وعده صبحانه شیر تازۀ گاو مخلوط با عسل طبیعی گَوَن مصرف کنند.

این محقق طب اسلامی ادامه داد: افرادی که پوست تیره دارند بهتر است که وسط روز نصف استکان سکنجبین طبیعی با نصف استکان گلاب طبیعی یا با یک لیوان آب سرد مخلوط کرده و بنوشند.

ضیایی افزود: یک ساعت بعد از ناهار کاهو (بدون سُس) و در وعده عصرانه یک مُشت برگۀ زردآلو مصرف کنند، همچنن 2 ساعت بعد یک قاشق غذاخوری رُبّ انار شیرین خورده شود, رب انار شیرین به خونسازی کمک کرده و غذا را هضم می‌کند و خون خوب در بدن می‌سازد.
وی اضافه کرد: هرگز فست‌فودها، قندهای شیمیائی، اسانس‌های شیمیائی، چربی با ترانس بالا (خامه، سرشیر، کیک خامه‌ای، رولت) ته دیگ، کلّه پاچه، موز، روغن جامد، سرخ کردنی نخورید، و هرگز لیف، کیسه، حوله و دستمال به صورت نکشید، همچنین هرگز صابون و شامپو پُراسید استفاده نکنید.

این محقق طب اسلامی درباره رفع ترک پوست اضافه کرد: افرادی که پوستشان ترک می‌خورد برای رفع آن دمکردۀ گل بابونه مصرف کنند و روغن گل بابونه به پوست بمالند.

ضیایی ادامه داد: برای رفع ترک پوست 7 قطره روغن "بان یا بنفشه” در ناف چکانده و با پنبۀ طبیعی ببندند و به کَفِ دست و پا و بدن روغن بنفشه یا بان بمالند ( این روش برای درمان خارش، لک‌ها، زگیل، دُمَل، شپش سر، ترک دست و پا، و جدا شدن پوست از بدن نیز است).

وی خاطرنشان کرد: همچنین روغن کُندُر خوراکی مرغوب (در پایۀ روغن زیتون تهیه کرده) 7 قطره در ناف چکانده و با پنبۀ طبیعی ببندید و محل ترک خوردگی‌ پوست را بمالند و قبل از حمام بدن را با روغن زیتون ماساژ دهند.

دکتر سلام
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
0
7
من که نفهمیدم چه کار باید کرد و خورد این که همه چیز گفته بود خوبه
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
0
0
ببخشید ایشان متخصص پوست بوده اند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار