علاقه مندان به فرکردن مو بخوانند
کد خبر: ۲۵۸۷۶
تاریخ انتشار: 2016 February 13    -    ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
فرکردن موها کار راحتی نیست. اگر تصمیم‌تان جدی است پس باید خودتان را برای یک چالش بزرگ آماده کنید. موهای فر شده با قبل از آن خیلی فرق می‌کند.
علاقه مندان به فرکردن مو بخوانندآیا موهای شما فر است و اغلب اوقات برای مرتب کردن آن ها با مشکل مواجه می شوید چه کارهایی برای رفع وزی در اینگونه موها لازم است چگونه می توان از این مدل مو  رسیدگی و مراقبت کرد برخی افراد موی صاف خود را فر می کنند توصیه هایی برای این افراد نیز داریم.

علاقه مندان به فرکردن مو بخوانند

فرکردن موها کار راحتی نیست. اگر تصمیم‌تان جدی است پس باید خودتان را برای یک چالش بزرگ آماده کنید. موهای فر شده با قبل از آن خیلی فرق می‌کند.فر شدن تغییر بزرگی در موهای شما به‌وجود می‌آورد. با این تغییر موهای شما به مراقبت و رسیدگی بیشتری نیاز دارد. دنیای زیر موهای فر شده به اندازه پیچ و تاب ظاهری آن پیچیده می‌شود پس بهتر است تا چیزی از آن نمی‌دانید هیچ اقدامی نکنید. البته نگران نباشید در این مطلب شبنم احدنژاد، آرایشگر به کمک شما آمده است.

قبل از فر کردن بخوانید

این بار موضوع فرق دارد چون شما قرار است با تغییراتی غیرطبیعی به جان موهای‌تان بیفتید و آنها را برای مدتی تقریبا طولانی فر کنید. اما پیش از هر چیز باید درباره ساختمان و جنس موی خود از طریق جمع‌آوری اطلاعات یا مشورت با متخصص مطمئن شوید. پزشک به شما می‌گوید که باتوجه به شرایطی که در آن هستید موهای شما آمادگی و موقعیت پذیرش این تغییر را دارد یا نه. با درنظر گرفتن مثبت بودن رای پزشک به این تغییر، نوبت خود شماست که با چشم باز و آگاهی به‌دنبال محلی مناسب برای فر کردن موهای خود باشید.

سالن‌های تخصصی و مورد تایید فر و اکستنشن کردن موها بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شوند پس قید رفتن به آرایشگاه غیرحرفه‌ای را بزنید. در مرحله بعد شناخت آرایشگران ماهر برای این کار و آگاهی از کیفیت مواد مورد استفاده آنها در اولویت بعدی است. برای این کار بهتر است وقت بگذارید و چند بار برای دیدن نمونه کارها به محل مورد نظر بروید چون در این مرحله است که عملی کردن تصمیم شما منطقی می‌شود و در غیر این صورت ممکن است موهای شما آسیب جدی ببیند.

موها چطور فر می‌شوند؟

بهتر است قبل از شروع کار نوع فر موهای‌تان را باتوجه به چهره‌تان انتخاب کنید چون ممکن است مدلی که انتخاب کرده‌اید مناسب صورت‌تان نباشد. برای این کار با آرایشگر موردنظر و چند نفر از نزدیکان‌تان مشورت کنید تا یکی از انواع فر درشت، ریز (از ریشه یا از نیمه‌سر) یا مجعد کردن لایه‌لایه موها را برای تغییر اساسی موهای‌تان انتخاب کنید. نکته مهم اینجاست که لوسیون و مواد بسیاری در بازار برای فر کردن وجود دارد که براساس شناخت و سلیقه آرایشگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این فرایند چطور انجام می‌شود؟

ابتدا آرایشگران موها را با شامپو شسته و آب آن را می‌گیرند. سپس موی نم‌دار را به دقت به قسمت‌های موردنظر تقسیم کرده و دسته‌های مو را تا 5سانت مانده به ریشه با استفاده از بیگودی و کاغذ فر بسته به نوع فر (ریز یا درشت) به زیر می‌پیچند. بعد از تمام شدن کار پیچیدن، موها را به مواد فر آغشته می کنند و بعد از زدن گیره به‌روی آنها، برای حالت گرفتن با کلاه می‌پوشانند. مواد برای حالت گرفتن در موهای رنگ شده به 20دقیقه و برای موهای رنگ نشده به 40دقیقه زمان نیاز دارد.

در این مرحله بعد از رسیدن موها به حالت مطلوب زیر بیگودی پرمنانت، در‌حالی‌که همچنان  بیگودی به موها وصل باشد با آب ولرم آبکشی می‌کنند. در مرحله آخر استفاده از محلول خنثی‌کننده ضروری است. برای این کار ۷۵سی‌سی آن را در موها بیگودی پیچ روی تمام سر ریخته و ۲۰دقیقه صبر می‌کنند و۵۰سی‌سی باقی مانده را بعد از باز کردن بیگودی‌ها روی تمام موها ریخته و بعد از ۱۰دقیقه آبکشی و خشک می‌کنند. در آخر هم از روغن زیتون یا نارگیل برای نرم شدن و حالت دادن به مو استفاده می‌شود.

مواد مرغوب لابه‌لای موهای پیچ خورده

همان‌طور که خواندید شما در یک نصف روز از‌ این رو به آن رو می‌شوید اما بهتر است کار را به دست کاردان و موهای خود را به دست با‌کیفیت‌ترین مواد فر‌کننده بازار بسپارید. مواد فر دائم تغییراتی را روی ساقه موها انجام می‌دهند تا موها برای مدتی حالت جدید خود را حفظ کنند.

این مواد بسته به نوع و جنس مو (رنگ شده، خشن و خیلی صاف‌) متفاوت است اما بهترین نوع آن مواد فر اسیدی است که بر‌خلاف اسمش کمترین صدمه را به مو می‌زند. از طرفی موهایی که با این نوع مواد فر می‌شوند حالت سالم و طبیعی‌تری به خود می‌گیرند. اما به‌طور کلی محصولات فرکننده معمولا از ترکیب موادی مانند آمونیوم هیدروکسید، کوپلیمر آکریلات، آب، رنگ و عطر تشکیل شده که در مجموع به این تغییرات شیمیایی منجر می‌شود. با ‌کیفیت و نتیجه‌بخش بودن انواع این مواد در اسم‌ها و برندهای مختلف را تنها با  تحقیق از افراد مجرب این کار به شما ثابت خواهد کرد. پس برای این قسمت ماجرا وقت بیشتری صرف کنید.

مراقبت از موهای فرفری

در اولین قدم باید بدانید که سه روز بعد از فر کردن حمام و شانه کردن موها ممنوع است چون تنها در این شرایط است که حالت موهای فر شده تثبیت می‌شود. بعد از تمام شدن این سه روز موهای نونوار خود را بعد از هر بار حمام با روغن‌زیتون به‌خوبی چرب کنید تا زیبا و نرم‌تر به‌نظر برسد. تجربه ثابت کرده موهای فر شده تا یک ماه بسیار خوش‌حالت است و بعد از گذشت زمان زمخت و آزار‌دهنده به‌نظر می‌رسد، اگر می‌خواهید چنین بلایی سر موهای شما نیاید حتما از نرم‌کننده و ماسک‌های آبرسان در حمام استفاده کنید.

بهتر است موها را زمانی که مرطوب هستند شانه کنید تا بعد از خشک شدن آن دچار ریزش و شکستگی ساقه مو نشوید. یادتان باشد رطوبت نیاز اصلی موها بعد از فر شدن است پس تا می‌توانید از ماسک و روغن‌های حالت‌دهنده طبیعی استفاده کنید. ذکر این نکته هم مهم است حتما حواس‌تان باشد که یک هفته قبل و تا می‌توانید بعد از فر کردن موهای خود را رنگ یا دکلره نکنید.

قبل از فر کردن باید بدانید

–  اگر باردار هستید، بیماری دارید و دارو استفاده می‌کنید، بهتر است فعلا تا تایید پزشک مورد‌نظر سراغ فر‌کردن موهای خود نروید. البته این خط‌ قرمز شامل افراد مسن هم می‌شود.

–  به عقیده متخصصان، استفاده  از فرهای موقت با کمک دستگاه‌های فر‌کننده و روش‌های طبیعی و خانگی جایگزین بسیار بهتری برای تغییر موها از صاف به فر است،‌ چرا‌که در هر شرایطی موها آسیب زیادی از این تغییر ناگهانی می‌بینند و چه‌بسا گاهی مجبور به کوتاه کردن و از دست دادن موهای خود می‌شوید.

–  اگر به‌تازگی موهای‌تان را هایلایت کرده‌اید قبل از فر کردن باید خوب فکر کنید. فر کردن بعد از هایلایت و حتی روی موهای روشن شده با دکلره چند برابر به موها آسیب می‌زند. فر در این شرایط باعث وز شدن موها می‌شود که ظاهر آزار‌دهنده و نازیبای آن شما را ناراحت خواهد کرد.

–  اگر جنس موهای شما خشک و شکننده است فر کردن آنها اوضاع را از این بدتر خواهد کرد. بهتر است بعد از درمان‌ و بالا بردن کیفیت موهای‌تان به فر دائمی آنها فکر کنید تا علاوه بر سلامت، زیبایی آن را هم دو چندان کرده باشید.

–  موهای نازک و ظریف شما به تنها چیزی که نیاز دارد مراقبت و رسیدگی است پس بهتر است این موها را فر نکنید که قطعا پشیمان می‌شوید.

–  استفاده از نرم‌کننده‌ها و ماسک‌های طبیعی از روغن‌های بادام، نارگیل و زیتون گرفته تا ماسک تخم‌مرغ و مایونز باید در برنامه مراقبت همیشگی موهای تازه فر شده شما قرار بگیرد.

–  اگر هنوز 10روز هم از رنگ شدن موهای‌تان نمی‌گذرد سراغ فر کردن آن نروید. مواد فر‌کننده مو برای اثرگذاری روی موها و داشتن ظاهری زیبا به تارموهایی قوی و آماده نیاز دارد. پس دندان روی جگر بگذارید تا موها مقاومت خود را به‌دست بیاورند.

–  برگرداندن موهای فر به حالت اولیه خود در کوتاه‌مدت تقریبا غیر‌ممکن است پس برای اطمینان از تصمیم خود برای این تغییر ظاهری کمی بیشتر فکر کنید.

مجله سیب سبز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار