نحوه تاثیر معدل بر اولین مرحله کنکور ۱۴۰۲
کد خبر: ۲۵۳۶۶۹
تاریخ انتشار: 2022 August 14    -    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
رئیس سازمان سنجش درباره جزئیات برگزاری کنکور سال ۱۴۰۲ در دو مرحله دی و تیر توضیح داد.

عبدالرسول پورعباس درباره جزئیات برگزاری اولین مرحله کنکور سراسری ۱۴۰۲ گفت: اولین مرحله کنکور سراسری سال آینده در دی امسال برگزار می‌شود و به معدل داوطلب مربوط نیست.

 
 

او افزود: آزمون سراسری برگزار می‌شود و نمره آن تا دو سال ذخیره خواهد شد و معتبر است. دومین مرحله کنکور ۱۴۰۲ تیر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و نمره آن هم تا دو سال معتبر خواهد بود.

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: داوطلبی که امسال قصد پذیرش در دانشگاه را دارد، باید نمره سابقه تحصیلی او آماده باشد.

پورعباس ادامه داد: پس از برگزاری کنکور ۱۴۰۲ در تیر، داوطلب انتخاب رشته می‌کند که سوابق تحصیلی ۴۰ درصد و آزمون ۶۰ درصد موثر هستند و نتایج شهریور اعلام می‌شوند.

او گفت: اگر کنکور در سال ۱۰ بار هم برگزار شود، هیچ مشکلی برای پذیرش داوطلب ایجاد نخواهد کرد.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: معدل پایه دوازدهم داوطلبان کنکور برای پذیرش آن‌ها در دانشگاه اعلام می‌شود و سازمان سنجش نمره خام داوطلب را اعلام می‌کند. آزمون سراسری ۴۰ درصد یا ۶۰ درصد نمره کل است و فارغ التحصیلی بعدا ۴۰ تا ۶۰ درصد اضافه می‌شود.

او افزود: این نمره کل است که باعث تقاضای پذیرش داوطلبان در دانشگاه می‌شود. فارغ التحصیلی آموزش و پرورش ممکن است ترمیم شده یا نشده باشد که سازمان سنجش رتبه‌ای که مورد قبول داوطلب در برگزاری دو کنکور باشد را لحاظ خواهد کرد.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: احتمالا کنکور از سال‌های آینده ۳ بار در سال برگزار شود که به نفع داوطلب است. اگر متقاضیان کنکور نتوانند تا زمان آزمون دی مطالعه کتب را به پایان برسانند، می‌توانند تیر ۱۴۰۲ در مرحله دوم کنکور شرکت کنند و مرحله اول کنکور که در دی برگزار می‌شود مانند کنکور آزمایشی برای آن‌ها لحاظ می‌شود.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار