افشای راز بازیگر مشهور در شیوه مبارزه‌اش
کد خبر: ۲۵۳۶۵۸
تاریخ انتشار: 2022 August 14    -    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
پشت هنرنمایی برد پیت در فیلم اکشن جدید دیوید لِیچ، قطار سریع‌السیر، افسانه‌ای پنهان است: جکی چان. برد پیت، در مراسم فرش قرمز فیلم قطار سریع‌السیر، که اقتباسی از رمان ژاپنی ماریا بیتل نوشته کوتارو ایزاکا است، اعتراف کرد که با استفاده از شیوه مبارزه جکی چان، حرکات خود را در فیلم طراحی کرده است.

بازیگران هالیوودی و یادگاری های جالبی که از فیلم معروف خود برداشتند«تابناک با تو» - پشت هنرنمایی برد پیت در فیلم اکشن جدید دیوید لِیچ، قطار سریع‌السیر، افسانه‌ای پنهان است: جکی چان. برد پیت، در مراسم فرش قرمز فیلم قطار سریع‌السیر، که اقتباسی از رمان ژاپنی ماریا بیتل نوشته کوتارو ایزاکا است، اعتراف کرد که با استفاده از شیوه مبارزه جکی چان، حرکات خود را در فیلم طراحی کرده است.

افشای راز بازیگر مشهور در شیوه مبارزه‌اش

پیت در این فیلم نقش قاتلی را بازی می‌کند که سوار بر قطاری از توکیو به کیوتو، ماموریت دارد کیفی را به دست بیاورد و در عین حال، در برابر قاتلان حرفه‌ای آموزش‌دیده، با بازی آرون تیلور جانسون، برایان تایری هنری و... از جان خودش دفاع کند.

پیت در هنگام فیلمبرداری فیلم اکشن-کمدی قطار سریع‌السیر گفت: «ما همیشه در مورد جکی چان صحبت می‌کنیم، اینکه چقدر جکی چان را دوست داریم. او یک‌جور‌هایی چارلی چاپلین ماست، گرچه بسیار دست کم گرفته شده است. چیز‌هایی که او وارد سینما کرده بسیار شگفت‌انگیز است؛ تمام روش‌هایی که برای وارد کردن کمدی به اکشن و دعوا‌ها به کار برده است. من از روش او استفاده کردم و قبلا از این کار‌ها نکرده بودم!»

کارگردان فیلم، دیوید لیچ قبلا به Insider گفته بود از آنجایی که بیشتر اکشن‌های فیلم در قطاری در حال حرکت اتفاق می‌افتد، سکانس‌ها به مبارزات فشرده به سبک چان اختصاص یافته است؛ حمله‌های کوتاه و ضربه‌های سریع و زیاد.

لیچ که قبلا هماهنگ‌کننده بدلکاری بود، با پیت در فیلم باشگاه مشت‌زنی، آقا و خانم اسمیت و یازده یار اوشن همکاری کرده بود.

لیچ سبک اکشن هنگ‌کنگی با استایل امریکایی را که از دن اینوسانتو، یار تمرینی بروس لی آموخته بود، در کارهایش گنجانده است. او را تا حدی می‌توان پیشگام سبک «گان-فو» در فرنچایز جان ویک دانست. لیچ بعد‌ها در ددپول ۲، در مقام کارگردان با برد پیت همکاری کرد.

لیچ گفت: وقتی پیت وارد پروژه شد، به نظر می‌رسید که با کار کردن با من به عنوان کارگردان راحت است، ما سال‌ها در حین کار، به رابطه دوستانه و عالی‌ای رسیده بودیم، اما اینکه ایده‌های من را به عنوان کارگردان خیلی زود پذیرفت، برایم مایه شگفتی بود.

پس‌زمینه لیچ با کار‌های گذشته پیت مشابهت دیگری هم دارد: برد پیت در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» کوئنتین تارانتینو، در صحنه‌ای با بروس لی خیالی با بازی مایک مو مبارزه می‌کند. این صحنه جنجالی آن سال با واکنش منفی خانواده استاد فقید هنر‌های رزمی بروس لی مواجه شد. برد پیت برای این فیلم برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار