سرطان دهان چهارمین سرطان کشنده در مردان و ششمین در زنان
کد خبر: ۲۵۱۸۹
تاریخ انتشار: 2016 January 20    -    ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
دکتر رضا تبریزی اظهار کرد: احتمال ابتلا به سرطان های بدخیم دهان در مردان 2 برابر زنان است.
وی با اشاره به اینکه در صورت تاخیر در درمان این سرطان، امکان انتشار سلول های بدخیم (متاستاز) به نواحی ریه، مغز و گردن نیز وجود دارد، افزود: هرگونه زخم، تورم دهان، توده در گردن یا زخم هایی که بدون علت ایجاد می شود در صورتی که بیش از 2 هفته باقی بماند و ترمیم نشود، نیازمند بررسی از سوی پزشک یا جراح فک و صورت است.

تبریزی ادامه داد: در صورت مراجعه بیمار به پزشک در مراحل اولیه که اندازه ضایعه کمتر از 2 سانتی متر است، احتمال بهبود بدون عود مجدد بیماری 70 تا 80 درصد است و در صورتی که اندازه تومور به چهار سانتی متر برسد به دلیل آنکه احتمال انتشار سلول های بدخیم به ناحیه سر و گردن بیشتر می شود، امکان درمان کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از سرطان ها تنها با جراحی بهبود می یابد، گفت: با برداشتن بخشی از دهان، صورت و فک، این قسمت ها دچار نقصان و نیازمند بازسازی می شوند که با پیوند استخوان یا پیوند بافت باید نسبت به بازسازی آن اقدام کرد.
مسئول کمیته بین الملل چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران ادامه داد: انجمن جراحان فک و صورت ایران با هدف به روزرسانی دانش جراحان ایرانی و تبادل اطلاعات آنان با دیگر جراحان در سراسر دنیا، همه ساله نسبت به برپایی این کنگره اقدام می کند.

تبریزی با بیان اینکه امسال نیز این کنگره با حضور جراحان مطرح بین المللی برپا می شود، افزود: در این کنگره چهار جراح مطرح از آمریکا و جراحانی از چین، سوئیس و اسپانیا حضور خواهند یافت.
به گفته وی، امروزه جراحی های 'میکروواسکولار' که با هدف بازسازی نقاط از دست رفته بدن صورت می گیرد، هر چند جزو رشته های جدید جراحی در جهان محسوب می شوند، اما جراحان کشورمان در مراکز دانشگاهی قادر به بازسازی نسوج از دست رفته بافت صورت بر اثر سرطان و تصادفات با استفاده از این روش ها هستند.

تبریزی افزود: این رشته در گروه پیوند صورت جای می گیرد و قرار است در کنگره امسال انجمن جراحان دهان، فک و صورت، جدیدترین دستاوردهای این رشته به متخصصان داخل کشور ارایه و از تجربیات دیگر کشورها نیز در این حوزه بهره گرفته شود.

چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، همزمان با ششمین همایش بین المللی ایمپلنت خلیج فارس با هدف ارایه جدیدترین دستاوردهای بازسازی صورت، از 27 تا 30 بهمن ماه امسال در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

ذاكرنيوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار