افرادی که یبوست دارند از خوردن پرتقال پرهیز کنند
کد خبر: ۲۴۶۴۱
تاریخ انتشار: 2016 January 16    -    ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: خوردن و بوئیدن پرتقال و نارنگی در افرادی که مشکلات گوارشی ندارند، می‌تواند موجب نشاط شود. افرادی که مشکلات گوارشی چون نفخ، کُندی گوارش (یبوست مزاج)، ریفلاکس و… دارند، باید در خوردن نارنگی و پرتقال احتیاط کنند.
ناصر رضایی‌پور درباره زمستان اظهار داشت: در زمستان باید ورزش‌های سنگین و زیاد انجام داد تا فضولات تجمع‌یافته، از بدن دفع شوند.
به‌گفته وی همچنین لازم است لباس‌های پشمی، ابریشمی و پنبه‌دار پوشید؛ از نشستن و خوابیدن در جاهای سرد پرهیز کرد. در فصول سرد سال باید از پاکسازی‌های شدید چون قی, اسهال و کارهایی که مخالف فرایند خون‌سازی‌اند مانند فصد و حجامت، تا جای ممکن دوری کرد.
این دستیار تخصصی طب سنتی ایران بیان داشت: پرتقال میوه زمستانی دارای طبیعت سرد و تر، نشاط‌آور، مفرّح قلب, مسکّن تیزی, التهاب خون و صفرا و تشنگی و التهاب معده و کبد، و ادرارآور است.
رضایی‌پور ادامه داد: خوردن و بوییدن پرتقال و نارنگی در افرادی که مشکلات گوارشی ندارند، می‌تواند موجب نشاط شود. افرادی که مشکلات گوارشی چون نفخ، کُندی گوارش (یبوست مزاج)، ریفلاکس و… دارند، باید در خوردن نارنگی و پرتقال احتیاط کنند.
وی درباره نارنج افزود: نارنج، یکی از اعضای خانواده مرکبات است که مزاج آن، با توجه به ترشی مزه، سرد و خشک است. بوییدن نارنج و برگ آن، در همه‌گیری بیماری‌ها و فساد و آلودگی هوا مفید است
این دستیار تخصصی طب سنتی خاطرنشان کرد: نارنج به‌عنوان چاشنی، بهتر از دیگر ترشی‌هاست چون ضرر آن برای مغز, اعصاب و بافت‌ عصبی مانند پوست، مثانه، رحم و دهانه معده، کمتر است. زیاده‌روی در مصرف نارنج، موجب ضعف کبد و بافت‌های عصبی است و مصلح آن، عسل و شکر است

تسنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار