نان‌های حلقه‌ایِ رنگارنگ درخانه درست کنید
کد خبر: ۲۴۴۸
تاریخ انتشار: 2015 June 29    -    ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
بعضی از نان‌ها فقط نان نیستند خودشان یک غذای کامل محسوب می‌شوند. این نان هم از همان‌هاست. شما می‌توانید این نان‌ها را به عنوان پیش غذا همراه با ماست سرو کنید.

نان‌های حلقه‌ای رنگارنگ



مواد لازم برای 6 نفر:

 آرد سفید: يك پيمانه

تخم مرغ: يك عدد

پودر خمیر ترش: يك قاشق سوپ‌خوري

شیر:يك دوم پيمانه

نمک: يك قاشق چاي‌خوري

فلفل دلمه ای قرمز خرد شده: يك عدد

شکر: يك قاشق چاي‌خوري

پنیر سفید: 100 گرم

جعفری خرد شده: يك دوم پيمانه

آب: يك سوم پيمانه

روغن مایع: به ميزان لازم

طرز تهیه:

1. آرد را داخل کاسه‌ای الک کنید و نمک را به آن اضافه کنید. وسط آرد را گود کرده و شکر را به همراه پودر خمیر ترش در آن بریزید و مخلوط کنید. دوباره وسط خمیر را گود کنید و تخم مرغ را در این گودی بشکنید.

2. به مواد داخل کاسه شیر و جعفری خرد شده را هم اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید. حالا در این کاسه پنیر سفید را رنده کنید و کمی هم بزنید تا یکدست شوند. فلفل دلمه‌ای خرد شده و آب را هم به این مواد اضافه کنید. سپس خمیر را با نوک انگشتان ورز دهید تا منسجم شود و به دست نچسبد.

3. از خمیر گلوله‌هایی به اندازه گردو بردارید و گرد کنید. در یک سینی کمی آرد ریخته و چانه‌ها را با فاصله قرار دهید. روی خمیر را بپوشانید و مدتی صبر کنید تا به اصطلاح به عمل بیایند. وقتی خمیرها پف کردند، به وسیله یک کاتر یا یک قالب گرد کوچک، وسط گلوله‌ها را قالب زده و آماده کرده و در سینی آرد پاشی شده بگذارید. در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و بگذارید تا روغن داغ شود. خمیرهای آماده شده را داخل روغن داغ سرخ کنید.

4. وقتی هر حلقه نان طلایی شد، آن را بیرون آورده و روی دستمال حوله‌ای آشپزخانه قرار دهید تا روغن آن گرفته شود. همه حلقه‌های خمیری را به این صورت آماده کنید و به شکل دلخواه سرو کنید.

همشهری مثبت



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار