ترسناک ترین بمب افکن جهان +تصاویر
کد خبر: ۲۴۴۵۵
تاریخ انتشار: 2016 January 14    -    ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
طراحی اکثر بمب افکن های این کشور به زمان جنگ سرد باز می گردد اما نیروی هوایی این کشور همواره به وسیله بروز رسانی های الکترونیکی و کامپیوتری،شرایط آنها را برای عملیات ممکن ساخته است.
 
ترسناک ترین بمب افکن جهان را مشاهده کنید+تصاویر!

بوئینگ بی-۵۲ استراتوفورترس (به انگلیسی: Boeing B-52 Stratofortress) هواپیمای جت بمب‌افکن راهبردی فروصوت است که شرکت بوئینگ آن را نیروی هوایی ایالات متحده طراحی کرده و ساخته‌است.این هواپیما برای ماموریت‌های بازدارندگی هسته‌ای در دوره جنگ سرد و به عنوان جایگزینی برای بمب‌افکن بی-۳۶ ساخته شد. اولین نمونه بی-۵۲ در سال ۱۹۵۲ پرواز کرد و از سال ۱۹۵۵ تاکنون به طور پیوسته در خدمت فعال ارتش ایالات متحده است. تولید این هواپیما تا سال ۱۹۶۲ ادامه داشت و ۷۴۴ فروند از آن تولید شد.بی-۵۲ قادر به پرواز با سرعت‌های نزدیک به سرعت صوت تا ارتفاع ۱۵ هزار متری است. این هواپیما قادر به حمل بمب‌های اتمی یا متعارف هدایت‌شونده و قابلیت ناوبری دقیق جهانی است. از بی-۵۲ در جنگ‌های متعارف برای مأموریت‌های تهاجمی استراتژیک، پشتیبانی نزدیک هوایی، و عملیات‌های دریایی استفاده می‌شود.
 

ترسناک ترین بمب افکن جهان را مشاهده کنید+تصاویر!

این هواپیما قادر است در طول دو ساعت ۳۶۴ هزار کیلومتر مربع از سطح اقیانوس را دیده‌بانی کند.هم‌اکنون تنها مدل بی-۵۲اچ این هواپیما در خدمت نظامی است. از این مدل، که قادر به حمل و شلیک بیست موشک کروز هواپایه است، در مجموع ۱۰۲ فروند در سال‌های ۲-۱۹۶۱ ساخته شد.
 

ترسناک ترین بمب افکن جهان را مشاهده کنید+تصاویر!

وزن خالی این هواپیما حدود ۸۳ تن و حد اکثر وزن برخاست آن ۲۱۹.۶ تن است و می‌تواند حداکثر ۳۱.۵ تن انواع مهمات شامل انواع بمب، موشک، مین و موشک‌های کروز را حمل کند. سرعت بی-۵۲ حدود ۱۰۴۵ کیلومتر در ساعت (۰.۸۶ ماخ) است و پنج خدمه شامل فرمانده هواپیما، خلبان، ناوبر، مسئول رادار و افسر جنگ الکترونیک دارد.

ترسناک ترین بمب افکن جهان را مشاهده کنید+تصاویر!

باشگاه خبرنگاران جوان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار