فیلم صدرنشین جدول ستارگان منتقدان در فجر چهلم
کد خبر: ۲۳۵۸۶۸
تاریخ انتشار: 2022 February 03    -    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
 فیلم «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان، که در دومین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران شد، با کسب ۴۱ ستاره از منتقدان سینما، صدرنشین جدول شد.
 فیلم «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان، که در دومین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران شد، با کسب ۴۱ ستاره از منتقدان سینما، صدرنشین جدول شد.
 
منتقدان سینما روزانه در نظرسنجی ایرنا به فیلم‌های اکران شده در چهلمین جشنواره فیلم فجر ستاره می‌دهند، هر کدام از منتقدین می‌توانند رضایت نسبی خود را از آثار سینمایی با تعداد ستاره‌ها از یک تا پنج مشخص کنند. این نظرسنجی هر روز در خبرگزاری ایرنا منتشر می‌شود.
 
ایرنا از منتقدان سینما، درباره علفزار که چهارمین فیلم اکران شده در جشنواره و دومین فیلم روز دوم - سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - بود، نظرسنجی کرده است که نتایج آن نشان می‌دهد این فیلم توانست با کسب مجموع ۴۱ ستاره از ۱۵ منتقد بالاتر از مرد بازنده (با ۴۰.۵ ستاره) قرار بگیرد. این در حالی است که فیلم شادوران (با ۳۳.۵ ستاره) و فیلم بیرو (با ۲۳.۵ ستاره) به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم جدول ستارگان منتقدان قرار دارند. اکنون ۱۰ روز تا پایان جشنواره چهلم و ۱۸ فیلم دیگر برای اکران و نظرسنجی پیش روی منتقدان سینما است.
 
شاهین شجری کهن، سحر عصر آزاد، امید معلم، سیدرضا صائمی، مصطفی وثوق کیا، جعفر گورزی ، کیوان کثیریان، امیررضا مافی، مهرزاد دانش، علیرضا پورصباغ،‌ ایزد مهرآفرین، جبار آذین، آرش فهیم، بهمن عبداللهی ، علیرضا بهرامی، امیر اهوراکی در نظرسنجی فیلم علف‌زار شرکت کردند
 
در این نظرسنجی یک منتقد ۱.۵ ستاره، دو منتقد ۲ ستاره و سه منتقد دیگر ۲.۵ ستاره به فیلم علفزار اعطا کردند؛ ۸ منتقد به فیلم ساخته کاظم دانشی ۳ ستاره دادند و فقط یک منتفد این فیم را شایسته ۴ ستاره دانست. هیچکدام از منتقدان در این نظرسنجی به علفزار یک ستاره و ۵ ستاره ندادند.
 
فیلم علفزار به کارگردانی و نویسندگی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام‌رادان ساخته شده است. و پژمان جمشیدی، یسنا میرطهماسب، ستاره پسیانی، سارا بهرامی، مهدی زمین‌پرداز و عرفان ناصری در این فیلم بازی کرده‌اند.
 
در خلاصه داستان آمده است: برخی از رازها بهتر است فاش شود اما برخی هرگز؛ و باید در جایی دور از دسترس دفن شوند. بیشتر سکانس ها در دادگاه فیلم برداری شده است.
 
فیلم صدرنشین جدول ستارگان منتقدان در فجر چهلم
 
بیرو ۲۳.۵ ستاره
 
فیلم بیرو که به عنوان نخستین فیلم و در افتتاحیه چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران شد در نظرسنجی اول خبرگزاری ایرنا با ستاره‌های کم فروغ منتقدان سینما مواجه شد.در این نظرسنجی ۶ منتقد یک ستاره و ۶ منتقد دیگر دو ستاره، یک منتقد ۲.۵ ستاره و سه منتقد به فیلم بیرو که مرتضی علی عباس میرزایی آنرا کارگردانی کرده، هیچ ستاره ای ندادند و فقط یک منتقد سینما به این فیلم سه ستاره داده است. فیلم مرتضی علی عباس میرزایی از این گروه منتقدان ۴ و ۵ ستاره دریافت نکرده و در مجموع موفق شد فقط ۲۳.۵ ستاره از منتقدان بگیرد.
 
مرد بازنده ۴۰.۵ ستاره
 
فیلم مرد بازنده دومین نظرسنجی از منتقدان بود و توانست از دو منتقد یک ستاره، از سه منتقد دیگر ۱.۵ ستاره و از دو منتقد ۲ ستاره دریافت کرد. دو منتقد نیز به مرد بازنده ۲.۵ ستاره به مرد بازنده اعطا کردند؛ این فیلم موفق شد از ۶ منتقد هم ۳ ستاره و از دو منتقد دیگر سینما ۳.۵ ستاره دریافت کند. هیچ کدام از منتقدان این گروه به فیلم محمد حسین مهدویان ۴ و ۵ ستاره ندادند.
 
شادروان ۳۳.۵ ستاره
 
فیلم شادروان که سومین فیلم اکران شده جشنواره چهلم است، توانست از چهار منتقد یک ستاره، از سه منتقد دیگر ۱.۵ ستاره، از پنج منتقد ۲ ستاره و از دو منتقد دیگر ۳ ستاره دریافت کند؛ البته این فیلم بر خلاف بیرو و مرد بازنده توانست از یک منتقد ۴ ستاره و از یک منتقد دیگر ۵ ستاره دریافت کند و مجموع ستارگان خود را به ۳۳.۵ برساند. البته یک منتقد هم به ساخته حسین نمازی هیچ ستاره‌ای نداد.
 
چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۰ فیلم در بخش فیلم کوتاه و ۸ فیلم در بخش مستند از ۱۱ تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش‌زاده برگزار می‌شود.
 
فیلم‌های این دوره از جشنواره در سینماهای ۳۱ استان در سراسر کشور اکران خواهد شد.
ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار