کمپانی تسلا در ترکیه شروع به کار می‌کند
کد خبر: ۲۳۵۸۵۱
تاریخ انتشار: 2022 February 03    -    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
 به زودی کمپانی تسلا در ترکیه شروع به کار می‌کند؛ اما آیا تولید خودروهای تسلا در ترکیه راهی برای ورود این خودروها به ایران خواهد بود؟
 به زودی کمپانی تسلا در ترکیه شروع به کار می‌کند؛ اما آیا تولید خودروهای تسلا در ترکیه راهی برای ورود این خودروها به ایران خواهد بود؟
 
سال ۲۰۱۷ بود که ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس به ترکیه سفر کرد و با رئیس جمهور این کشور، رجب طیب اردوغان گفتگو کرد. در این گفتگو قرار شد که ترکیه میزبان تولید خودروهای تسلا و همچنین تجهیزات مرتبط با هوافضای اسپیس ایکس باشد.
 
 
کمپانی تسلا در ترکیه شروع به کار می‌کند
در ادامه این گفتگوها اردوغان گفته بود که ترکیه و موسسه‌های خصوصی این کشور قرار است با شرکت SpaceX در زمینه صنعت هوافضا همکاری‌های پایداری داشته باشند. حالا که پنج سال از این دیدار می‌گذرد یکی از روزنامه‌های ترکیه به نام صباح، در خبری اعلام کرده که به زودی خط تولید تسلا مدل ۳ و تسلا مدل Y و نیز مدل‌های ایکس و اس در این کشور راه اندازی خواهد شد.
 
گفته شده است که پیش از راه اندازی خط تولید در ترکیه قرار است دفاتر فروش و نمایشگاه‌های خودرویی برپا شود تا بتواند محصولات آینده تسلا را به مناطق غرب آسیا انتقال دهد. مدیر عملیاتی این طرح امیر تونسیرک (Emir Tuncyurek) است. وی سابقه 3 ماه کار در شرکت تسلا را دارد و از سال 2021 به این سمت منصوب شده است.
 
تونسیرک در سال 2017 وارد عرصه تولید خودروهای الکتریکی شده و عمده فعالیت و تجربه او به E-Garage مربوط می‌شود. وی در لینکدین خود از پست و سمت جدیدش نوشته و توضیح داده است:
 
از اشتراک این خبر مفتخرم. من به این سفری که با اشتیاق از سال ۲۰۱۴ شروع کرده‌ام ادامه خواهم داد و در حال حاضر مسئول عملیات تسلا برای حضور رسمی این خودروساز در ترکیه هستم.
 
از طرفی رئیس این کمپانی در ترکیه به انتخاب خود ایلان ماسک بوده و وی کمال قیصر (Kemal Geçer) را به این سمت منصوب کرده است. تسلا علاوه بر این روی نقشه ترکیه مکان‌هایی را مشخص نموده تا در آنها جایگاه سوپرشارژ واقع شود. خب طبیعی است که همچنان این جایگاه‌های سوخت فعال نباشند. روی این جایگاه‌ها نوشته شده: «زمان افتتاح، متعاقبا اعلام می‌شود.» جایگاه شارژ سریع در ده مکان از ترکیه احداث شده که شامل شهرهای آنکارا، آنتالیا، آیدین، بالیکسا، بورسا، ادرین، هندک، استانبول، ازمیر و کونیا هستند.
گجت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار