الماسی که از فضا آمده روی میز مزایده می‌رود
کد خبر: ۲۳۵۸۴۲
تاریخ انتشار: 2022 February 03    -    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
 یک الماس سیاه ۵۵۵/۵۵ قیراطی توسط خانه حراج ساتبیز ِ دبی به مزایده گذاشته می شوند.
 یک الماس سیاه ۵۵۵/۵۵ قیراطی توسط خانه حراج ساتبیز ِ دبی به مزایده گذاشته می شوند.
 
این سنگ قیمتی نادر که ساتبیز به آن لقب «راز» داده، تصور می شود از فضا آمده باشد، یعنی از برخورد یک شهاب سنگ یا یک سیارک حامل الماس به کره زمین به وجود آمده است.
 
الماسی که از فضا آمده روی میز مزایده می‌رود
 
به گفته ی خانه حراج ساتبیز، یک الماس سیاه تراش خورده ی طبیعی در این اندازه «اتفاقی به شدت نادر» محسوب می شود و انتظار می رود در مزایده ای که در ماه فوریه در لندن برگزار خواهد شد، ۶/۸ میلیون دلار به فروش رود. البته این الماس پیش از برگزاری مزایده، در دبی و لس آنجلس به نمایش گذاشته خواهد شد.
 
الماس های سیاه که به آن ها الماس کربونادو هم گفته می شود می توانند بین ۲/۶ میلیارد تا ۳/۸ میلیارد سال قدمت داشته باشند و مقادیری ناچیز از نیتروژن و هیدروژن در خود دارند، یعنی عناصری که در فضا وجود دارد. این الماس ها همچنین حاوی آسبورنیت هستند، ماده ای معدنی که در شهاب سنگ ها وجود دارد.
 
نیکیتا بینانی، کارشناس جواهر در خانه حراج ساتبیز ِ لندن این الماس را «یک پدیده ی طبیعی» خواند.
 
او گفت: «فروش این الماس فرصتی است تکرار نشدنی برای به دست آوردن یکی از نادرترین شگفتی های کیهانی با قدمتی چند میلیارد ساله که بشر تاکنون یافته.»
 
مزایده ی این الماس که به صورت آنلاین برگزار می شود، از ۳ فوریه آغاز خواهد شد و تا ۹ فوریه ادامه خواهد یافت و طبق اعلام خانه حراج ساتبیز، امکان خرید الماس با استفاده از رمزارز نیز وجود دارد.
 
سال گذشته نیز یک الماس ۱۰۱ قیراطی به مزایده گذاشته شد که پس از فروش، به گران ترین جواهر خریداری شده تا آن زمان توسط رمزارز بدل شد.
 
این الماس گلابی شکل به قیمت ۱۲/۳ میلیون دلار فروخته شد. برگزارکنندگان مزایده اعلام کرده بودند علاوه بر شیوه های سنتی، امکان خرید الماس با استفاده از بیت کوین و اتریوم هم وجود دارد. ساتبیز اعلام نکرد از کدام یک از این دو نوع رمزارز برای خرید الماس استفاده شده بود.
 
مدتی است که تعدادی از خانه های حراج پذیرای رمزارزها برای فروش اجناس گران قیمت خود شده اند، از جمله آثار نقاشی و NFT ها، توکن هایی مبتنی بر فناوری بلاک چین که استقبال فزاینده ای از آن ها برای انتقال مالکیت آثار هنری و کالاهای دیجیتال شده است. چارلز استوارت، مدیر خانه حراج ساتبیز چندی قبل، NFT ها و رمزارزها را رونق بخش بازار آثار هنری عنوان کرده بود.
روزیاتو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار