آیا برنج نپخته سرطان‌زا است؟
کد خبر: ۲۳۵۸۳۹
تاریخ انتشار: 2022 February 03    -    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
برنج حاوی میزان بالایی آرسنیک است که اگر به درستی پخته نشود، مشکلاتی برای سلامتی به همراه خواهد داشت.

برنج حاوی میزان بالایی آرسنیک است که اگر به درستی پخته نشود، مشکلاتی برای سلامتی به همراه خواهد داشت.

برنج اگر در حد اعتدال مصرف شود به عنوان یک غذای اصلی،گزینه آسان برای طبخ است اما طبق مطالعات انجام شده، پخت نادرست آن می‌تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد.

مطالعه‌ای که توسط دانشگاه کوئینز بلفاست در لندن انجام شد، نشان داد که مواد شیمیایی ناشی از سموم صنعتی و آفت‌کش‌ها در خاک می‌تواند برنج را خطرناک کند و حتی در بسیاری از موارد منجر به مسمومیت با آرسنیک شود.

یک مطالعه قدیمی اثرات این ماده را در انواع خاصی از سرطان نشان داده است. در اواسط دهه ۱۹۹۰، زنان کالیفرنیا در آزمایشی برای شناسایی عوامل خطر بالقوه برای سرطان سینه و سایر سرطان‌ها شرکت کردند.

سپس نتایج نشان داد که برنج حاوی مقدار زیادی آرسنیک است و بنابراین، اگر به درستی پخته نشود، ممکن است در آینده منجر به مشکلات سلامتی شود.

سازمان غذا و داروی انگلیس برخی از خطرات سلامتی ناشی از آرسنیک غیر آلی موجود در برنج و محصولات حاوی برنج را در سال‌های اخیر ارزیابی کرده است.

این ارزیابی شامل ارزیابی کمی از خطرات سرطان ریه و مثانه ناشی از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت با این محصولات و تأثیر مورد انتظار سناریوهای مختلف برای کاهش خطر بود.

ارزیابی کیفی برخی از خطرات غیرسرطانی بالقوه در مراحل خاصی از زندگی نیز انجام شده است که در آن به والدین و مراقبان کودکان خود توصیه شده به جای اتکای صرف به برنج، از انواع غلات برای تغذیه بچه‌ها استفاده شود.

در سال ۲۰۲۰، سازمان غذا و داروی ایالات متحده توصیه کرد که بخش‌های صنایع غذایی از سطح آرسنیک معدنی ۱۰۰ قسمت در میلیارد در غلات بچه برنج تجاوز نکنند.

بیش از ۳.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان برای دریافت بیش از ۲۰ درصد کالری روزانه خود به برنج وابسته هستند که جایگاه آن را به عنوان یک غذای اصلی جهانی تقویت می‌کند.

آرسنیک در آفت‌کش‌های صنعتی مورد استفاده در کشاورزی وجود دارد و برخی از کشورها دارای سطح بالایی از آرسنیک در آب‌های زیرزمینی هستند و قرار گرفتن طولانی‌مدت و مکرر در معرض این ماده شیمیایی از طریق غذا یا آب ممکن است منجر به مسمومیت "آرسنیک" شود.

متأسفانه برنج طبق مطالعات انجام شده حاوی میزان بالایی آرسنیک است و به همین دلیل اگر به درستی پخته نشود، مشکلاتی برای سلامتی به همراه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار