دوستداران سگ‌های ولگرد جوابگو باشند
کد خبر: ۲۳۵۸۳۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2022 February 03    -    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
طبق اعلام رییس مرکز بهداشت خوزستان سالانه هفت هزار گاز گرفتگی سگ در استان رخ می‌دهد. بنابراین اعلام هر گازگرفتگی سگ حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال برای بهداشت هزینه در بر دارد.

 رییس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به تعرض سگ‌های ولگرد به یک استاد دانشگاه که منجر به مرگ آن خانم شد، گفت: دوستداران حیوانات بدانند که راه حمایت این نیست که سگ‌ها در شهر باشند؛ آنها باید جوابگوی مرگ وی باشند.

سیاوش محمودی روز چهارشنبه در سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز در صحن علنی این شورا، با انتقاد از رفتار احساسی برخی گروه های به اصطلاح دوستدار حیوانات افرود: برخورد احساسی در موضوع سگ‌های ولگرد که امنیت و سلامت مردم را روزانه تهدید کرده اند، جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه همه اعضای شورای اسلامی شهر اهواز از همان روز اول بر جمع آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد تاکید داشته‌اند، گفت: اهواز سال‌هاست که با مشکل سگ های بدون صاحب و ولگرد دست به گریبان است.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: کنترل نشدن جمعیت این سگ‌ها در سال‌های گذشته باعث شده که تعداد زیاد این سگ‌ها امنیت و سلامت مردم را به خطر اندازد.

وی با بیان اینکه شهروندان اهواز روزانه با تعرض سگ‌های ولگرد به کودکان و افراد مختلف روبه رو هستند، ادامه داد: خبر تاسف بار مرگ یک استاد دانشگاه آزاد اهواز به دلیل تعرض این حیوانات، جدیدترین هشدار درباره خطر جدی این سگ هاست.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز افزود: دوستداران حیوانات بدانند که راه حمایت از این سگ ها حمایت از حضور اینها در شهر نیست چرا که خسارت فراوان جانی و روانی برای شهروندان به همراه دارند.

وی خطاب به گروه های حامی حیوانات در اهواز بیان کرد: تنها راه حمایت از این حیوانات کمک به جمع آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر و نگهداری آنها در مراکزی است که برای این منظور آماده شده است.ت.

محمودی با اشاره به تلاش مدیریت شهری اهواز در سال های گذشته برای جمع آوری سگ های بدون صاحب از سطح این شهر گفت: ادامه دار نبودن این تلاش ها موجب شده تا موضوع سگ های بدون صاحب هیچ وقت در این شهر به طور کامل حل نشود.

وی مسوولیت کمیته ویژه ساماندهی سگ های بدون صاحب را فرمانداری اهواز دانست و ادامه داد: دستگاه های مختلف برای ساماندهی به سگ های بدون صاحب در اهواز تکلیف قانونی دارند که باید با ایجاد هماهنگی ، این موضوع یک بار برای همیشه با اقدامی قاطع برطرف کرد.

طبق اعلام رییس مرکز بهداشت خوزستان سالانه هفت هزار گاز گرفتگی سگ در استان رخ می‌دهد. بنابراین اعلام هر گازگرفتگی سگ حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال برای بهداشت هزینه در بر دارد.

چند روز پیش یک استاد دانشگاه آزاد اهواز، در جریان حمله سگ‌های ولگرد جان خود را از دست داد.

در سال های گذشته، اقدام شهرداری اهواز برای جمع آوری سگ های بدون صاحب به دلیل انتشار تصاویری از مرگ تعدادی از این سگ ها، با اعتراض گسترده گروه های دوستدار محیط زیست نیمه کاره رها شد.

جمعیت سگ های ولگرد در سطح شهر اهواز بیش از چهار هزار قلاده برآورد شده است.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
3
13
بس کنید اینقدر وا ندید .اجازه کشتن سگ های ولگرد رو نمی دید.این سگ ها رو جمع کنید ببرید در خونه دوستداران سگ های ولگرد بریزید تو خونه هاشون تا خودشون نگه دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
3
12
دوستداران سگ های ولگرد وقیح تر از هستند که جواب گو باشند عموما با فحاشی و ناسزا به مخالفان پاسخ می دهند و مرگ انسانها هیچ اهمیتی برایشان ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
4
1
«دوستداران سگ‌های ولگرد» در قبال ولگردی سگ در مناطق شهری مسوولیت قانونی ندارند. آنکه باید جوابگو باشد شورای سهر و شهرداری ها هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
در قبال دلزدگی از سگ مثلا خانگی و رها کردنش چی؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار