بدترین تصمیمات تاریخی با نتایج معکوس
کد خبر: ۲۳۵۵۸۹
تاریخ انتشار: 2022 February 01    -    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵
طول تاریخ، انسان‌ها برای بسیاری از مشکلات ایده‌ها و راه‌حل‌هایی ارائه کرده‌اند. بسیاری از این راه‌حل‌ها قبلاً به ما کمک کرده‌اند تا به سمت بهتر شدن تغییر کنیم، اما بسیاری دیگر از آنها آنطور که می‌خواستیم کار نکردند!

بدترین تصمیمات تاریخی با نتایج معکوس

بدترین تصمیمات تاریخی با نتایج معکوساختصاصی تابناک با تو؛ در طول تاریخ، انسان‌ها برای مشکلات ایده‌ها و راه‌حل‌هایی ارائه کرده‌اند.  بسیاری از این راه‌حل‌ها قبلاً به ما کمک کرده‌اند تا به سمت بهتر شدن تغییر کنیم، اما بسیاری دیگر از آنها آنطور که می‌خواستیم عمل نکردند! شاید بتوان گفت بدترین تصمیمات تاریخ در ابتدا ایده‌هایی برای حل یک مشکل بودند، اما نتیجه معکوس داشتند. بیایید در این گزارش نگاهی به برخی از بدترین تصمیمات تاریخ بیندازیم.
 

۱. اعتصاب اپراتورهای آسانسور

بدترین تصمیمات تاریخی با نتایج معکوس

در اواسط قرن پیش، آسانسورها مسئول و اپراتور داشتند که به مردم برای استفاده از آسانسور کمک می‌کردند. در سال ۱۹۴۵، اتحادیه اپراتورهای آسانسور شهر نیویورک تصمیم به اعتصاب گرفت و خواستار شرایط کاری بهتر شد.

تا آن زمان مردم می‌ترسیدند خودشان از آسانسور استفاده کنند. اما با ادامه اعتصاب، تقاضا برای اپراتورهای آسانسور کاهش یافت.

هنزمان با اعتصاب، شرکت‌های آسانسورها نیز دکمه قرمز "ایست" را به لیست دکمه‌های آسانسور اضافه کرد. با به کارگیری این ویژگی و خصایص مشابه ایمنی، مردم به تدریج یاد گرفتند که خودشان از آسانسور استفاده کنند و دیگر نیازی به اپراتور آسانسور نبود.
 

۲. تونل FBI برای جاسوسی از شوروی

بدترین تصمیمات تاریخی با نتایج معکوس

گفته می‌شود در دوران جنگ سرد، اف بی آی یک عملیات مخفی به نام «عملیات انحصار» را سازماندهی کرد.

بر اساس این طرح، آنها قرار بود تونلی را  زیر سفارت اتحاد جماهیر شوروی در واشنگتن برای جاسوسی از شوروی، بسازند و به جمع‌آوری داده‌ها و انتقال آن از طریق کابل‌های فیبر نوری بپردازند.

علی‌رغم هوشمندی این فرآیند، این طرح منجر به هدر رفتن منابع شد. به این دلیل است که تونل آنقدر مستعد سیل بود که باید دائماً آب از کف آن تمیز می‌شد و این امر باعث میشد ساخت و ساز بیش از برنامه‌ریزی پیش‌بینی‌شده ادامه یابد.

علاوه بر این، معلوم شد که یک جاسوس اف‌بی‌ای، قبلاً به اتحاد جماهیر شوروی در مورد تونل هشدار داده‌است. به همین دلیل شوروی‌ها، اطلاعات نادرست را برای سردرگمی اف‌بی‌آی مخابره می‌کرد.
 

۳. بدترین تصمیمات پایداری زیست محیطی در جزیره مک کواری گرفته شد

بدترین تصمیمات تاریخی با نتایج معکوس

در قرن نوزدهم، ملوانان دوره‌گرد گربه‌ها و خرگوش‌ها را به جزیره مک‌کواری میبردند تا اکوسیستم طبیعی آن را بازسازی کنند.

قرار بود گربه‌ها با موش‌ها مبارزه کنند و از خرگوش ها به عنوان غذای ملوانان به جای حیوانات اهلی استفاده می‌شد. این حرکت منجر به از دست دادن چهل درصد از گیاهان و انقراض دو گونه پرنده بومی شد.
 

۴. پلی که باعث افزایش آمار خودکشی می شود

بدترین تصمیمات تاریخی با نتایج معکوس

در سال ۲۰۱۲، دولت کره جنوبی با سامسونگ همکاری کرد تا تعداد افرادی که در پل ماپو در سئول دست به خودکشی می‌زنند را کاهش دهند.

برای این منظور، سنسورها و مانیتورهای حرکتی را نصب کردند که پیام‌های مثبت را به پرش‌کنندگان احتمالی نشان می‌دادند. اما سال بعد، میزان خودکشی در این پل چهار برابر شد.

در سال ۲۰۱۹، پس از اثبات ناکارآمدی پیام‌های مثبت، سامسونگ مجبور شد همه دستگاه‌ها را حذف کند و دولت برای جلوگیری از پریدن مردم برای خودکشی ، یک حفاظ نصب کرد.
 

۵. سگ‌هایی که ارتش شوروی را کشتند

بدترین تصمیمات تاریخی با نتایج معکوس

یکی از بدترین تصمیمات ارتش شوروی در تاریخ، آموزش سگ برای حمل مواد منفجره بود!

ارتش شوروی به سگ‌ها مواد منفجره می‌‌بست و آنها را برای منفجر کردن تانک‌های دشمن آموزش می‌داد.

اما این نقشه نتیجه معکوسی داشت و سگ‌ها که از صدای نبرد ترسیده بودند، به سمت ناظران شوروی خود دویدند و در عوض آنها را کشتند.
 

۶. بدترین ابتکار محیط زیستی!

بدترین تصمیمات تاریخی با نتایج معکوس

شرکت Frito-Lay، به عنوان بخشی از ابتکار سبز خود، کیسه چیپس سبزیجات جدیدی را در سال ۲۰۱۰ برای برند خود "SunChips" معرفی کرد.

پس از چهار سال تحقیق گسترده، این شرکت سرانجام به یک کیسه فویل صد در صد قابل بازیابی دست یافت. این کیسه جایگزین کیسه فویل پلاستیک بود که یکی از دلایل اصلی نگرانی‌های زیست محیطی به شمار می‌رود. با این حال، این حرکت ستودنی عوارض جانبی بزرگی داشت. مشخص شد که کیسه‌ها هنگام باز شدن صدای آزاردهنده و گوش‌خراشی ایجاد می‌کنند.

این نقیصه در نهایت به شکست ابتکار زیست‌محیطی منجر شد و یکی از بدترین تصمیمات در حیطه محیط‌زیست بود.
 

۷. چه کسی پشت رسیدن هیتلر به ریاست دیکتاتوری نازی بود؟

بدترین تصمیمات تاریخی با نتایج معکوس

پس از جنگ جهانی اول مقامات ارتش آلمان، آدولف هیتلر را برای جاسوسی و تحقیق از یک حزب سیاسی راست افراطی به نام حزب کارگران آلمان به کمار گماشتند. هیتلر چندی بعد، جذب سیاست این حزب شد و درجات را طی کرد تا به رهبری آن رسید. در سال ۱۹۳۳ این حزب با نام NSDAP یا حزب نازی به قدرت رسید.
 

۸. رونق صنعت آلمان به دلیل اشتباه بریتانیا بود

بدترین تصمیمات تاریخی با نتایج معکوس

در سال ۱۸۸۷ بریتانیا قانونی را تصویب کرد که به موجب آن همه تولیدکنندگان باید برچسب "ساخت کشور" را به محصولات خود اضافه می‌کردند. این قانون برای منصرف ساختن سازندگان آلمانی از فروش کالاهای تقلبی به اسم کالای بریتانیایی تصویب شد.

با این حال، این همین تصمیم ساده، منجر به افزایش و شکوفایی محصولات ساخت آلمان شد، آلمانی‌ها محصولات قابل اعتمادتر و ارزان‌تر تولید می‌کردند و توانستند گوی سبقت را از انگلیسی‌ها بربایند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار