نکات مهم در مورد کابینت مشکی
کد خبر: ۲۳۵۵۱۸
تاریخ انتشار: 2022 February 01    -    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
به نظر می‌رسد که در سال‌های اخیر علاقه‌ی مردم به کابینت‌های تیره خصوصا کابینت مشکی افزایش یافته است. اگر شما هم کمی شجاع باشید و بدانید که کابینت مشکی چه شکوه و عظمتی برای ﺁشپزخانه تان به وجود می‌آورد مطمئنا این رنگ را برای کابینت‌های خود انتخاب می‌کنید تا تحسین همگان را به دست آورید.

آشپزخانه ای لاکچری و شیک با کابینت مشکی

آشپزخانه ای لاکچری و شیک با کابینت مشکی«تابناک با تو» - به نظر می‌رسد که در سال‌های اخیر علاقه‌ی مردم به کابینت‌های تیره خصوصا کابینت مشکی افزایش یافته است. اگر شما هم کمی شجاع باشید و بدانید که کابینت مشکی چه شکوه و عظمتی برای ﺁشپزخانه تان به وجود می‌آورد مطمئنا این رنگ را برای کابینت‌های خود انتخاب می‌کنید تا تحسین همگان را به دست آورید.

همان طور که می‌دانید کابینت‌ها ضروری‌ترین عناصر آشپزخانه‌ها هستند و از آنجایی که علاوه بر نگهداری وسایل آشپزخانه، به زیباتر شدن فضای آشپزخانه و حتی منزل هم کمک می‌کنند لذا انتخاب رنگ کابینت برای کاربران، از اهمیت زیادی برخوردار است.

اگر فضای خانه تان دارای سبک مدرن و کلاسیک است مطمئن باشید کابینت مشکی بهترین گزینه برای شما است. همچنین اگر برای نصب این رنگ کابینت، دو دل هستید می‌توانید آن را با رنگ‌های دیگر ترکیب کنید. مثلا از رنگ‌های روشن مثل کرم و سفید و یا از رنگ‌های چوب طبیعی در کنار آن استفاده کنید.

آشپزخانه ای لاکچری و شیک با کابینت مشکی

همچنین اگر دوست دارید شکوه و زیبایی کابینت مشکی تان زیاد شود می‌توانید عناصر شیشه‌ای را به این کابینت‌ها اضافه کنید. مثلا درب کابینت‌های سیاه را شیشه‌ای بگذارید و داخلشان را نورپردازی کنید.

آشپزخانه ای لاکچری و شیک با کابینت مشکی

نکات مهم در مورد کابینت مشکی

در حال حاضر استفاده از کابینت‌های مشکی و ترکیب آن با رنگ‌های متضاد و مکمل یکی از ناب‌ترین و مدرن‌ترین ایده‌های طراحی دکوراسیون است. اگر شما هم به دنبال یک انتخاب جسورانه و فضای جذاب برای آشپزخانه هستید می‌توانید این رنگ را انتخاب کنید.

رنگ کابینت سیاه صیقلی، یک انتخاب مناسب برای افرادی است که به دنبال سبک‌های اعیانی و باشکوه هستند. این نوع رنگ مشکی، نور را بازتاب می‌دهد. ترکیب کابینت‌های مشکی صیقلی با کف روشن، یک ترکیب فوق العاده است. البته اگر بچه‌ی کوچک در خانه دارید کابینت‌های سیاه صیقلی برای آشپزخانه‌ی شما مناسب نیست چرا که اثر انگشت بچه‌ها را نشان می‌دهد.

آشپزخانه ای لاکچری و شیک با کابینت مشکی

در حال حاضر کابینت مشکی در دو نوع مات و براق موجود می‌باشد که هر کدام از آن‌ها زیبایی خاص خود را دارند و انتخاب هر کدام از آن‌ها به سلیقه‌ی افراد بستگی دارد.

اگر می‌خواهید کابینت‌های سیاه را برای، ﺁشپزخانه‌ی خود انتخاب کنید حتما فضای ﺁشپزخانه را نورپردازی کنید. همچنین می‌توانید با نورپردازی بین کابینت‌های بالا و پایین، یک فضای شیک و جذاب ایجاد کنید.

آشپزخانه ای لاکچری و شیک با کابینت مشکی

در زمان انتخاب کابینت مشکی به نکات زیر توجه کنید:

یکی از مهم‌ترین نکات در زمان انتخاب و نصب این رنگ کابینت‌ها توجه به نورپردازی آشپزخانه است. در واقع آشپزخانه‌ی شما باید از یک نورپردازی مناسبی برخوردار باشد تا تیرگی و زیبایی این کابینت‌ها را به رخ بکشد.

همچنین اگر دوست ندارید کابینت‌های شما، سرتاسر مشکی باشند می‌توانید متریال‌های با رنگ‌های چوب طبیعی و یا فلزی به آن اضافه کنید.

اگر ﺁشپزخانه‌ی کوچکی دارید بهتر است از این رنگ کابینت استفاده نکنید و یا در صورت انتخاب، حتما در کنار آن از رنگ‌های روشن و بیشتری استفاده کنید.

همان طور که اشاره نمودیم کابینت‌های مشکی در دو نوع براق و مات وجود دارند. حال اگر آشپزخانه‌ی کوچکی دارید بهتر است در صورت انتخاب کابینت‌های سیاه، کابینت‌های سیاه براق را انتخاب کنید. کابینت‌های سیاه براق از جنس‌های گلاس هستند.

بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی پیشنهاد می‌کنند در زمان استفاده از کابینت‌های مشکی از عناصر طوسی و سفید نیز در کنار آن استفاده کنید. اصلا نگران نباشید. این رنگ‌ها به هیچ وجه، شکوه و عظمت کابینت‌های شما را زیر سوال نمی‌برند. حتی با استفاده از عناصر شیشه‌ای در کابینت‌ها می‌توانید از شکوه و عظمت را افزایش دهید.

آشپزخانه ای لاکچری و شیک با کابینت مشکی

راهنمای استفاده از کابینت مشکی

اکثر ایرانی‌ها رنگ مشکی را رنگ غم می‌دانند به همین دلیل فکر می‌کنند استفاده از این رنگ کابینت، فضا را غم انگیز می‌کند. اما برعکس این رنگ بسیار شیک و جذاب است. به همین روز به روز بر تعداد طرفداران آن افزوده می‌شود.

البته کابینت‌های مشکی همان اندازه که جذاب هستند می‌توانند تکراری و یکنواخت هم باشند. به همین دلیل اضافه کردن متریال‌های چوبی و فلزی در فضای ﺁشپزخانه لازم است. مثلا اگر برای میز غذاخوری از کابینت‌های میزدار استفاده می‌کنید بهتر است رنگ این میز با سایر کابینت‌ها متفاوت باشد.

آشپزخانه ای لاکچری و شیک با کابینت مشکی

پیشنهاد‌هایی در زمان استفاده از کابینت مشکی

• یکی از مهم‌ترین ایرادات این رنگ کابینت این است کوچکترین ضربه و ﺁسیبی قابل مشاهده است. خصوصا در کابینت‌های مشکی براق

• آشپزخانه‌هایی با این رنگ کابینت باید از نور طبیعی و مصنوعی برخوردار باشند. نور آشپزخانه چه در شب و چه در روز باید زیاد باشد. نور طبیعی آشپزخانه باید به گونه‌ای باشد که کل آشپزخانه را دربر بگیرد.

• در زمان استفاده از کابینت‌های مشکی می‌توانید آن‌ها را با وسایل طوسی و یا رنگ‌های روشن دیگر، ست کنید.

• بهتر است کفپوشتان یا رنگ میزتان روشن و به رنگ‌های سفید و کرم باشد.

• برای افزایش روحیه و طراوت آشپزخانه می‌توانید از گیاهان استفاده کنید.

آشپزخانه ای لاکچری و شیک با کابینت مشکی

آشپزخانه ای لاکچری و شیک با کابینت مشکی

آشپزخانه ای لاکچری و شیک با کابینت مشکی

آشپزخانه ای لاکچری و شیک با کابینت مشکی

آشپزخانه ای لاکچری و شیک با کابینت مشکی

منبع: بیتوته

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار