بعد از خوردن پیتزا چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟
کد خبر: ۲۳۵۳۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 30    -    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
عوارض پیتزا خوردن را در مقاله زیر با هم می‌خوانیم. پیتزا یکی از بهترین غذا‌های روی کره زمین است و بسیار طرفدار دارد. از احساس بی حالی و نفخ شکم گرفته تا لخته شدن خون و خواب آودگی. بسیاری از افراد هم باید خوردن این غذا را ترک کنند. کالباس و سوئیس بسیار مضر است و برای سلامتی خطرآفرین می‌باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

میدانید پیتزا چه آسیب هایی به بدنتان می زند؟

میدانید پیتزا چه آسیب هایی به بدنتان می زند؟«تابناک با تو» -  عوارض پیتزا خوردن را در مقاله زیر با هم می‌خوانیم. پیتزا یکی از بهترین غذا‌های روی کره زمین است و بسیار طرفدار دارد. از احساس بی حالی و نفخ شکم گرفته تا لخته شدن خون و خواب آودگی. بسیاری از افراد هم باید خوردن این غذا را ترک کنند. کالباس و سوئیس بسیار مضر است و برای سلامتی خطرآفرین می‌باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

عوارض پیتزا خوردن

یکی از غذا‌های محبوب این روز‌ها پیتزا میباشد که البته از غذا‌های با کلاس و مجلسی هم حساب میشود. پیتزا در میان مردم مصرف بالایی دارد، اما دریغ از اینکه پیتزا میتواند سلامت بدن انسان را بصورت جدی به خطر بیندازد. این غذای لذیذ و وسوسه کننده که در فر به شکل نان گِرد صاف پخته میشود، مضرات زیادی دارد.

میدانید پیتزا چه آسیب هایی به بدنتان می زند؟

که بعنوان نمونه یکی از این مضرات گرفتگی عروق بدن انسان میباشد. گرفتگی عروق و ورود چربی‌های اشباع شده به بدن تنها بخشی از مضرات مصرف پیتزا به شمار می‌رود. صمد پور متخصص تغذیه با اشاره به اینکه یکی از انواع غذا‌هایی که این روز‌ها بین مردم بخصوص جوانان رواج پیدا کرده فست فود‌ها و پیتزا است، یک پزشک ایرانی در این باره گفت: که کالری موجود در پیتزا به زخیمی یا نازکی نان، گوشت و نوع مواد افزودنی آن بستگی دارد.

میدانید پیتزا چه آسیب‌هایی به بدنتان می‌زند؟

ایشان با بیان اینکه به طور معمول یک پیتزای معمولی حدوداً حاوی یک هزار و ۲۰۰ الی یک هزار و ۲۵۰ کیلو کالری است، اظهار داشت: اگر یک پیتزا را شش قسمت در نظر بگیریم یک برش آن حدود ۲۰۰ کیلو کالری است. افرادی که نیاز بدنشان نسبت به کالری که بر حسب جنس و فعالیت در روز حدودا یک هزار و ۸۰۰ الی ۲ هزار است با مصرف این مواد غذایی همراه با نوشابه، کل نیاز روزانه‌اش را یکجا دریافت می‌کند. این متخصص تغذیه با توجه به اینکه نیاز بدن ما تنها مصرف کالری نیست، افزود: باید مواد مقوی و کافی همچون ریز مغز‌ها و پروتئین به بدن برسد، زیرا هنگام مصرف پیتزا و غذا‌های مشابه، بدن حجم فراوانی از چربی و کربوهیدرات را دریافت می‌کند.

بعد از خوردن پیتزا چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟

وی با اشاره به اینکه مصرف پنیر پیتزا نیز باعث جذب چربی در بدن می‌شود، اضافه کرد: از عوارض پیتزا خوردن این ماده غذایی از چربی اشباع تشکیل شده و مصرف مواد غذایی چربی دار باعث بروز بیماری‌های قلبی، عروقی، کبد چرب و اضافه وزن در افراد می‌شود. صمدپور ضمن اشاره به این موضوع که اکثر فست فود و پیتزا‌ها شور بوده و میزان بالایی نمک دارند، عنوان کرد: مصرف سرانه نمک در کشور ما باید سه الی پنج گرم باشد که با مصرف پیتزا و فست فود‌ها این رقم تا حدود ۷ الی ۱۰ گرم افزایش می‌یابد و باعث جذب چربی و کالری در بدن می‌شود. این متخصص تغذیه یاد آور شد: مصرف پیتزا و غذا‌های مشابه یک یا دو بار در ماه اشکالی ندارد، اما اگر بنیه غذایی افراد به طور روزانه تغییر کند و به سمت این مواد غذایی سوق پیدا کند.

چرا می‌گویند خوردن فست فود مضر است؟

به بیماری‌های غیر واگیر مبتلا می‌شود. وی با اشاره به مصرف غذا‌های خانگی عنوان کرد: بهترین و موثرترین غذا‌های مصرفی برای جذب پروتئین و ویتامین انواع خورشت، مرغ، ماهی و آش‌ها است که منبع حبوبات و سبزیجات محسوب می‌شوند. صمد پور در ادامه بیان کرد: در محیط کار یا رستوران از ساندویچ تخم مرغ و یا هنگام مصرف پیتزا یا فست فود برای کاهش کالری، چربی و نمک آن، بجای استفاده از سیب زمینی سرخ شده و نوشابه همراه غذا از سالاد بدون سس که حاوی ویتامین c و آنتی اکسیدان است، مصرف کنید. وی ورزش را نیز برای کاهش وزن موثر خواند و افزود: برای کسانی که به صورت روزانه پیتزای کامل مصرف می‌کنند.

میدانید پیتزا چه آسیب هایی به بدنتان می زند؟

مضرات پیتزا برای بدن و سلامتی

یک ساعت ورزش شدید فقط ۳۰۰ کالری از بدن را می‌سوزاند و در رابطه با کالری‌های دریافتی تاثیری ندارد. وی در پایان بیان کرد: از عوارض پیتزا خوردن مصرف بیش از اندازه پیتزا باعث جذب اسید چرب ترانس در بدن می‌شود که وجود این ماده در روغن و چربی برای سلامتی مضر است و موجب بروز بیماری‌های قلبی، گرفتگی عروق، کبد چرب و سرطان می‌شود.

از عوارض پیتزا خوردن: اختلال در گوارش با مصرف سوسیس و کالباس

ترکیبات موجود در سوسیس و کالباس اعم از روغن، ادویه و موادی که علاوه بر گوشت و مرغ به سوسیس و کالباس اضافه می‌شوند، همگی روی عملکرد دستگاه گوارش تاثیر سو می‌گذارند.

منبع: پرشین وی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
0
0
بدن ما تعجب میکند
ناشناس
|
Turkey
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
0
0
خود همین متخصص تغذیه هم پیتزا مصرف میکنه. اگر دقت کرده باشید در انتها با بیان اینکه ماهیانه یک یا دو بار مصرف پیتزا ضرری نداره، این نکته را خواست یادآوری کنه که من خودمم پیتزا میخورم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار