مواد غذایی مفید و پروتئین دار
کد خبر: ۲۳۴۹۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 31    -    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
برای این که بتوانید فعالیت‌های روزمره‌تان را به درستی انجام دهید، مهم است که مواد غذایی را که برای ذهن و بدنتان لازم است، دریافت کنید. یکی از مواد مغذی کلیدی که در سال‌های اخیر مدام در باره‌اش صحبت شده، پروتئین است. پروتئین ماده مغذی است که بدن برای رشد و بازسازی سلول‌ها به آن نیاز دارد.

برای این که بتوانید فعالیت‌های روزمره‌تان را به درستی انجام دهید، مهم است که مواد غذایی را که برای ذهن و بدنتان لازم است، دریافت کنید. یکی از مواد مغذی کلیدی که در سال‌های اخیر مدام در باره‌اش صحبت شده، پروتئین است. پروتئین ماده مغذی است که بدن برای رشد و بازسازی سلول‌ها به آن نیاز دارد.

مواد غذایی مفید و پروتئین دار

این ماده در گروه گسترده‌ای از غذا‌ها وجود دارد و مهم است که هر روز این غذا‌های حاوی پروتئین را بخورید. میزانی که هر فرد باید پروتئین دریافت کند، بسته به وزن، جنسیت، سن و وضعیت عمومی سلامتی متفاوت است. میزان کافی پروتئین را می‌توانید با انواع مختلف غذا‌ها و مواد غذایی دریافت کنید. اگر محدودیت‌های تغذیه‌ای دارید، نگران نباشید. پروتئین هم می‌تواند از منابع غذایی گیاهی تأمین شود و هم حیوانی. پس اگر نمی‌توانید از یکی از این منابع استفاده کنید، از دیگری استفاده کنید. اگر گیاهخوار یا وگن هستید، مطمئن شوید انواع مختلف غذا‌ها را برای دریافت میزان کافی پروتئین می‌خورید. برای مثال وعده غذایی که شامل غلات و حبوبات است مثل لوبیای پخته روی نان تست، تمام آمینواسید‌های ضروری را که در گوشت وجود دارد، تأمین می‌کند. حالا ببینیم کدام غذا‌ها پروتئین زیادی دارند.

تخم مرغ

تخم مرغ کامل، برخلاف شایعات بدی که در موردش می‌شنویم، به دلیل پروتئین بالا یکی از سالم‌ترین و مغذی‌ترین غذا‌ها و منبع عالی ویتامین‌ها، مواد معدنی، چربی‌های سالم، آنتی اکسیدان و مواد مغذی برای مغز است. در واقع سفیده تخم مرغ پروتئین خالص است. یک تخم مرغ بزرگ تقریبا ۶ گرم پروتئین و ۷۸ کالری دارد.

بادام

آجیل‌ها به یک دلیل محبوبیت زیادی دارند: آن‌ها سرشار از مواد مغذی از شامل فیبر، ویتامین E، منگنز و منیزیم هستند. همان‌طور که حدس می‌زنید، دانه‌های آجیلی مثل بادام همچنین پروتئین زیادی دارند. ۲۸ گرم بادام شامل تقریبا ۶ گرم پروتئین و ۱۶۴ کالری است.

سینه مرغ

یکی از محبوب‌ترین غذا‌های سرشار از پروتئین، سینه مرغ است که وقتی بدون پوست استفاده می‌شود، تقریبا پروتئین خالص است. پخت آن هم بسیار ساده و متنوع است که باعث می‌شود وقتی دنبال تنوع غذایی هستید، انتخاب خوبی باشد. یک سینه مرغ برشته شده، بدون پوست، ۵۳ گرم پروتئین و تنها ۲۸۴ کالری دارد.

جوی دوسر

جوی دوسر یکی از سالم‌ترین دانه‌هاست. این دانه حاوی فیبر سالم، منیزیم، منگنز، تیامین (ویتامین B ۱) و بسیاری دیگر از مواد مغذی است. یک فنجان جوی دو سر شامل ۱۱ گرم پروتئین و ۳۰۷ کالری است.

بروکلی

احتمالا انتظار نداشتید کلم بروکلی را در این فهرست ببینید. ولی واقعیت دارد. بروکلی ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی مثل ویتامین C، ویتامین K، فیبر و پتاسیم دارد. حتی شامل مواد مغذی است که می‌تواند از بدن در برابر سرطان محافظت کند. در مقایسه با بیشتر سبزیجات بروکلی سرشار از پروتئین است. یک فنجان بروکلی ۳ گرم پروتئین و فقط ۳۱ کالری دارد.

کینوا

این شبه غلات یک ماده غذایی فوق العاده است و دلیل محکمی هم برای آن وجود دارد. در کینوا مقادیر کافی ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آنتی‌اکسیدان وجود دارد. فقط یک فنجان کینوای پخته‌شده ۸ گرم پروتئین و ۲۲۲ کالری دارد.

همشهری انلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
0
1
ان شاء الله همه بتونند بخورند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار