علت تعطیلی یک بیمارستان خصوصی در تهران
کد خبر: ۲۳۳۹۴
تاریخ انتشار: 2016 January 04    -    ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت علت تعطیلی یکی از بیمارستان های خصوصی تهران را رعایت نکردن مدیریت پسماند و مشکل در مراقبت از بیماران عنوان کرد.

دکتر محمدحسین میردهقان درخصوص تعطیلی یکی ازبیمارستان های خصوصی تهران گفت: این بیمارستان خصوصی به علت عدم رعایت و مشکلی که درمراقبت از بیماران داشت و همچنین برخی مشکلات دیگر که در رای قاضی ذکر شده، با حکم قضایی تعطیل شده است.

وی ادامه داد: بیمارستان ها از نظراعتباربخشی باید درجه مشخصی داشته باشند که یکی از شروط آن رعایت برخی نکات مثل مفاد قانون مدیریت پسماند است. همه 1000 بیمارستان خصوصی و دولتی کشور باید دراین خصوص فرآیندهای ویژه ای را درخصوص نحوه جمع آوری، انتقال و امحای پسماند رعایت کنند. ما در سه _ چهار سال گذشته شاهد رشد فزاینده ای در زیرساخت های مدیریت پسماند بیمارستانی بوده ایم، ولی هنوز برخی بیمارستان ها این موارد را رعایت نمی کنند.

میردهقان همچنین از آغاز دور جدید اعتباربخشی بیمارستان ها از سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در دور جدید اعتباربخشی بیمارستان ها نقایص حال حاضر بیمارستان های کشور نیز برطرف شود. در این دوره استانداردها بازنگری و جامع شده اند که اجرای آن روان تر باشد. این استانداردها تا پایان بهمن ابلاغ و در سال آینده اجرا می شود.

به گفته مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت، نظارت بر اعتباربخشی های سال آینده همچنین قرار است به عهده یک نهاد عمومی غیر دولتی خارج از دانشگاههای علوم پزشکی باشد. چرا که به نظر می رسد کسی که خودش متولی یک بیمارستان است اگر بخواهد اعتبار بخشی کند ممکن است نقایصی ایجاد شود.

وی گفت: دربیمارستانهای دولتی چون دولت هزینه آنها را می پردازد در دو سال گذشته به موضوع مدیریت پسماند توجه ویژه ای نشان داده شده است. ما با تمام سازمان های ذیربط مثل محیط زیست و شهرداری هماهنگ هستیم و به نظر می رسد بیمارستان ها نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند. زیرا بعضی از آنها مشکل زیرساختی و ساختمانی دارند. امیدواریم بتوانیم بخشی از این نظارت را به شهرداری محول کنیم.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار